Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het hoort hier misschien niet helemaal bij, maar het is wel janken over de aflevering.
Krijg ik om half 7 te horen dat de aflevering van morgen niet door gaat, nog geen kenteken. Lijkt me redelijk laat om te laten weten. Mijn auto via Tesla verkocht en die heb ik vanmiddag in moeten leveren. Resultaat, zoek het maar uit hoe je morgen op je werk komt, want dan ga ik maar werken in plaats van de Tesla genieten. En zoek het ook maar uit hoe je het weekend door gaat komen zonder auto.

Vanmiddag door Tesla gebeld, alles geregeld en ik kon de auto toch ophalen. Nu het hele weekend rijden!
 
Ik heb een T uit 2013. Best wel een aantal kleine puntjes gehad in het begin, 1x in het begin een nieuwe driveunit maar al een hele poos niets noemenswaardig om over te klagen. Ik denk dat een 2e hands Tesla prima kan zijn. Alle mankementen zijn er door de eerste eigenaar uitgehaald.
 
Aha, dat is dus de reden dat ze een heleboel mensen tot begin 2016 laten wachten op een nieuwe DU. Is een uitstekende reden natuurlijk! Laat het ons hopen voor Tesla en voor ons dat ze het nu eindelijk onder controle hebben.

Hoe zeker is deze informatie? Bij mijn laatste beurt heeft de monteur geconstateerd dat mijn DU te veel geluid maakt. Zelf nooit iets gehoord. Staat gepland om over een maandje te gebeuren. Reden om Tesla te vragen het uit stellen??
 
Mijn DU maakt echt een snerpend geluid vanaf 10 km/u. Is buiten zeer goed hoorbaar en binnen ook echt storend. Bij het stoppen hoor je bij lage snelheid (<10 km/u) een soort schurend geluid. Wel echt tijd voor een nieuwe dus.

Bij mij zelfde verhaal. Ook vervanging begin november. Is storend maar heeft gelukkig niets te maken met de bedrijfszekerheid. Ben er nog mee op vakantie. Volgens mij zijn er nauwelijks echte mechanische breakdowns geweest en als de geluidseffecten definitief gefixt zijn lijkt me een miljoen km geen probleem.
 
Mijn DU maakt echt een snerpend geluid vanaf 10 km/u. Is buiten zeer goed hoorbaar en binnen ook echt storend. Bij het stoppen hoor je bij lage snelheid (<10 km/u) een soort schurend geluid. Wel echt tijd voor een nieuwe dus.
De mijne maakte inmiddels ook weer behoorlijk veel geluid. Kan me niet voorstellen dat een Tesla-eigenaar dat geluid zelf niet heeft opgemerkt.
Misschien heeft de DU van Sofasogo een ander (zeldzaam?) probleem.
 
Vandaag mijn MS opgehaald van 2 dagen service.

Niet dat er iets aan de hand was maar men vond "omdat ik een nieuwe heb gekocht" dat hij eens goed moest worden nagekeken.
Men heeft preventief de contactors vervangen, daarvoor is het batterij pakket er uit gehaald, en er een nieuwe op gemonteerd.
Verder heeft men het vocht probleem in de achterlichten verholpen en "Bosch" ruitenwissers gemonteerd.
Men heeft een nieuwe set stuurbouten gemonteerd omdat de oude kraken.
Men zei te er naar te streven de nieuwe eigenaar tegemoet te komen en dat hij als nieuw zal zijn.
Hij leek me sneller maar de software staat nog steeds op 6.2.
Wat een service!!!!
 
Ik wacht sinds juni op een nieuwe DU. Inbouw staat nu gepland voor begin november. Duurde zo lang omdat er een nieuwe versie DU aan kwam (volgens SeC Duiven).

Datzelfde verhaal hoorde ik in februari, en toen is mij DU in juli vervangen. Nu weer een op een andere snelheid, een ander geluid. Wordt in januari vervangen. Steeds na de afloop van een kwartaal. Ik geloof niet zo in toeval, maar vind het ook geen enkel probleem. Zoals gezegd - het is een kleine irritatie, die prima wordt opgelost.
 
Ook bij mij een snerpend geluid (high pitch noise) t/m 50km/u en rond de 115km/u een irritante brom. Mijn S is nu voor regulier onderhoud (en garantiezaken als stuurbouten, achterlichten, sunroofkraak en nieuwe zijruiten wegens verticale krassen). De auto staat al sinds dinsdagavond in Amsterdam, en gisteren een belletje gehad dat het nog wel even tot na het weekend gaat duren [emoji33]. Nou ja, ik ben blij met de service en grondige aanpak. Én ik ben benieuwd of ik nu naar mijn eerste DU vervanging ga (na 40k)...
 
Als je Tesla Amsterdam te pakken krijgt leveren ze prima service, alleen erdoor heen komen is tegenwoordig een probleem lijkt het wel.
Ik heb 10 dagen geleden gebeld (14 Oktober!) naar verkoop op 't SeC Amsterdam, na 4 telefoontjes eindelijk te pakken gekregen. De vraag om de waarde van m'n P85 te bepalen en deze in te ruilen voor een S85D. Prima meneer, geen probleem. Dat duurt ongeveer 5 werkdagen en ik houd u op de hoogte.

Inmiddels anderhalve week verder en niks gehoord - terug bellen wordt er vrijwel niet gedaan door het SeC. Dus ik dacht gisteren: laat ik zelf eens bellen om te kijken wat de status is. Ik heb 9 telefoontjes richting sales gedaan, alleen er is 9 keer niet opgenomen. Dit verspreid over de gehele werkdag, zie screenshot.
Ik heb de tiende keer maar service gebeld en deze wist te vertellen dat het "vreemd was, omdat het vandaag rustig was op de verkoop afdeling". Alleen, ze zal direct naar sales lopen en zorgen dat ik dezelfde dag nog terug gebeld zal worden. Hier zijn we dan zaterdag en ik ben natuurlijk weer niet teruggebeld.

Ik vind het werkelijk te absurd voor woorden. Het is dat de auto zo fantastisch is, maar wat blijft dit toch een groot probleem. Ik wil zo graag niet zeuren, maar op deze manier ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee, ik moet zelf in totaal 14 telefoontjes plegen voordat ik m'n huidige P85 kan inruilen zodat ik een nieuwe Tesla kan aanschaffen, alleen Tesla maakt het schijnbaar niks uit? :confused:


20151024_135841000_iOS.png