S-19910
Driving Model-S #19910
Zou wat zijn als je bij een ICE komt en ze vertellen ja meneer we gaan de 3de motor erin zetten.
ik zal mij nog eens laten vangen en reageren op zulke troll-post.
Beste Glitch, ben je nu nog niet dit niveau overstegen ?
Ik raad je aan eens naar een Tesla-showroom te gaan, en te kijken naar de driveunit op het chassis dat er gepresenteerd wordt.
En ga dan naar één van uw geliefde ICE-dealers, en kijk daar eens naar de motor.
Zie je het verschil ? neen ? echt niet ????? Tja... Dat zegt dan meer over jou dan over Tesla.
Als bij een ICE de alternator of de startmotor kapot is; wordt deze gewoon vervangen door een ruilmotor. En nadien, offline gerepareerd. Niemand maakt daar een probleen van.
Maar als Tesla dat toepast, wordt door de dino-fans moord en brand geschreeuwd.
Ik vind het knap van Tesla dat bij het minste probleem, de motor (in praktijk de drive unit) wordt uitgewisseld.
Mijn collega heeft intussen ruim 7 jaar terug een dikke, vette ICE gekocht.
Na 160.000km , en net vòòr het verstrijken van de garantie (4j) vliegt de Turbo uit mekaar, motor on zeep.
De dealer verschuilt zich achter de invoerder, "dit valt niet onder garantie." Reken maar op een bedrag met 5 cijfers, en het eerste is niet een 1!
Er komen advocaten aan te pas voordat de wagen -onder garantie- wordt hersteld.
Overigens : geen vervangwagen, tenzij betalend !
Eind goed al goed, zou je dan denken.
Vorige maand had de tweede motor 140.000 km op de teller.... Turbo uit mekaar gevlogen. Garantie ? "Ah neen mijnheer, die is al lang voorbij".
En zo ken ik wel meerdere verhalen.
Ik wil zeker niet zeggen dat Tesla geen werk meer heeft aan de wagens, maar het grote verschil met klassieke constructeurs : Tesla lost de problemen op; en werkt ook aan definitieve oplossingen.