Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zou wat zijn als je bij een ICE komt en ze vertellen ja meneer we gaan de 3de motor erin zetten.

ik zal mij nog eens laten vangen en reageren op zulke troll-post.


Beste Glitch, ben je nu nog niet dit niveau overstegen ?
Ik raad je aan eens naar een Tesla-showroom te gaan, en te kijken naar de driveunit op het chassis dat er gepresenteerd wordt.
En ga dan naar één van uw geliefde ICE-dealers, en kijk daar eens naar de motor.

Zie je het verschil ? neen ? echt niet ????? Tja... Dat zegt dan meer over jou dan over Tesla.



Als bij een ICE de alternator of de startmotor kapot is; wordt deze gewoon vervangen door een ruilmotor. En nadien, offline gerepareerd. Niemand maakt daar een probleen van.
Maar als Tesla dat toepast, wordt door de dino-fans moord en brand geschreeuwd.

Ik vind het knap van Tesla dat bij het minste probleem, de motor (in praktijk de drive unit) wordt uitgewisseld.


Mijn collega heeft intussen ruim 7 jaar terug een dikke, vette ICE gekocht.
Na 160.000km , en net vòòr het verstrijken van de garantie (4j) vliegt de Turbo uit mekaar, motor on zeep.
De dealer verschuilt zich achter de invoerder, "dit valt niet onder garantie." Reken maar op een bedrag met 5 cijfers, en het eerste is niet een 1!
Er komen advocaten aan te pas voordat de wagen -onder garantie- wordt hersteld.
Overigens : geen vervangwagen, tenzij betalend !
Eind goed al goed, zou je dan denken.

Vorige maand had de tweede motor 140.000 km op de teller.... Turbo uit mekaar gevlogen. Garantie ? "Ah neen mijnheer, die is al lang voorbij".


En zo ken ik wel meerdere verhalen.

Ik wil zeker niet zeggen dat Tesla geen werk meer heeft aan de wagens, maar het grote verschil met klassieke constructeurs : Tesla lost de problemen op; en werkt ook aan definitieve oplossingen.
 
Ik krijg volgende maand motor nr 4 , nu 73k op de teller en er zit speling ergens, je hoort een klonk bij overschakeling optrekken/afremmen. Tegelijk laten vallen met de (laatste) servicebeurt voordat de garantie (op de rest vd auto) verlopen is.

Die 'klonk' had ik ook rond 30k en dat gaat, als ik goed begrepen heb, gewoon om een moer die niet strak genoeg gespannen is - die moer wordt dan wel elke dag losser, en je wagen begint elke dag meer naar links of rechts te trekken als je optrekt respectievelijk afremt. Uiteindelijk durfde ik nog maar 100 km/u doen op een autosnelweg. Er bestaat blijkbaar een 'simpele' oplossing voor dit toch wel gevaarlijk probleem; laat dat maar onmiddellijk de SeC doen zou ik zeggen.
 
ik zal mij nog eens laten vangen en reageren op zulke troll-post.


Beste Glitch, ben je nu nog niet dit niveau overstegen ?
Ik raad je aan eens naar een Tesla-showroom te gaan, en te kijken naar de driveunit op het chassis dat er gepresenteerd wordt.
En ga dan naar één van uw geliefde ICE-dealers, en kijk daar eens naar de motor.

Zie je het verschil ? neen ? echt niet ????? Tja... Dat zegt dan meer over jou dan over Tesla.



Als bij een ICE de alternator of de startmotor kapot is; wordt deze gewoon vervangen door een ruilmotor. En nadien, offline gerepareerd. Niemand maakt daar een probleen van.
Maar als Tesla dat toepast, wordt door de dino-fans moord en brand geschreeuwd.

Ik vind het knap van Tesla dat bij het minste probleem, de motor (in praktijk de drive unit) wordt uitgewisseld.


Mijn collega heeft intussen ruim 7 jaar terug een dikke, vette ICE gekocht.
Na 160.000km , en net vòòr het verstrijken van de garantie (4j) vliegt de Turbo uit mekaar, motor on zeep.
De dealer verschuilt zich achter de invoerder, "dit valt niet onder garantie." Reken maar op een bedrag met 5 cijfers, en het eerste is niet een 1!
Er komen advocaten aan te pas voordat de wagen -onder garantie- wordt hersteld.
Overigens : geen vervangwagen, tenzij betalend !
Eind goed al goed, zou je dan denken.

Vorige maand had de tweede motor 140.000 km op de teller.... Turbo uit mekaar gevlogen. Garantie ? "Ah neen mijnheer, die is al lang voorbij".


En zo ken ik wel meerdere verhalen.

Ik wil zeker niet zeggen dat Tesla geen werk meer heeft aan de wagens, maar het grote verschil met klassieke constructeurs : Tesla lost de problemen op; en werkt ook aan definitieve oplossingen.

ik denk dat mede door de contacten die ik bij tesla heb (familie, vrienden etc) ik voldoende weet over hoe de Tesla in elkaar gezet zijn.
Waar hier er al lovend over Tesla wordt gesproken ja duh forum ontbreekt het realisme nog wel eens bij veel mensen. Wat andere mensen aan problemen bij ice dealers hebben gehad die heb ik nooit gehad. Maar het blijft een feit dat de tesla een hoop mankos heeft die ik eerder bij andere merken niet gezien heb. En ja ze moeten leren maar wat ik in het draadje garantie al aan het volgen ben ben ik heel benieuwd hoe het straks buiten de garantie gaat want deurgreepjes van 1000e+ gaan bij mij de nekharen van overeind staan.

Ik doe geen troll Posts al lijkt dat voor jullie misschien zo ik bestempel graag even de frequentie hoevaak er zaken vervangen worden. Neem mijn eigen auto 2500km beide achter schokdempers vervangen! En probleem niet opgelost uiteindelijk is er een nieuw type schokbreker gekomen wat het probleem wel verhielp dat was bij 8000km. Dat soort fouten horen er gewoon niet in te zitten.

het zal blijken na de garantie hoe blij mensen nog zijn.


dit gaat niet over de rijeigenschappen want die zijn perfect.
 
Als je Tesla Amsterdam te pakken krijgt leveren ze prima service, alleen erdoor heen komen is tegenwoordig een probleem lijkt het wel.
Ik heb 10 dagen geleden gebeld (14 Oktober!) naar verkoop op 't SeC Amsterdam, na 4 telefoontjes eindelijk te pakken gekregen. De vraag om de waarde van m'n P85 te bepalen en deze in te ruilen voor een S85D. Prima meneer, geen probleem. Dat duurt ongeveer 5 werkdagen en ik houd u op de hoogte.

Inmiddels anderhalve week verder en niks gehoord - terug bellen wordt er vrijwel niet gedaan door het SeC. Dus ik dacht gisteren: laat ik zelf eens bellen om te kijken wat de status is. Ik heb 9 telefoontjes richting sales gedaan, alleen er is 9 keer niet opgenomen. Dit verspreid over de gehele werkdag, zie screenshot.
Ik heb de tiende keer maar service gebeld en deze wist te vertellen dat het "vreemd was, omdat het vandaag rustig was op de verkoop afdeling". Alleen, ze zal direct naar sales lopen en zorgen dat ik dezelfde dag nog terug gebeld zal worden. Hier zijn we dan zaterdag en ik ben natuurlijk weer niet teruggebeld.

Ik vind het werkelijk te absurd voor woorden. Het is dat de auto zo fantastisch is, maar wat blijft dit toch een groot probleem. Ik wil zo graag niet zeuren, maar op deze manier ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee, ik moet zelf in totaal 14 telefoontjes plegen voordat ik m'n huidige P85 kan inruilen zodat ik een nieuwe Tesla kan aanschaffen, alleen Tesla maakt het schijnbaar niks uit? :confused:

Is het voor jou niet handiger om contact op te nemen met Tesla Arnhem(Duiven)? Mijn ervaring is dat ze hier iets meer tijd hebben/nemen voor klanten. Afhankelijk waar je in Groningen zit is het ook nog eens dichterbij.
 
Dat is heel merkwaardig Wim. Ik zou graag onze taxatierapporten van Tesla uitwisselen. Mijne was ca €117k incl. en de inruil was €68k incl. Ik stuur je een pm.

Heb in maart van dit jaar een poging gedaan om destijds mijn P85 (juni 2014) bij Tesla in te ruilen in verband met de gekochte P85D.
Aanschaf EUR 122k incl. BTW (101k ex). Inruil 77k incl. BTW (64k ex). Dat was ongeveer 35k afschrijving in een jaar. (40k kilometers en lichte velgenschade). Heb het buiten Tesla om stukken beter weten te regelen.
 
Dat is heel merkwaardig Wim. Ik zou graag onze taxatierapporten van Tesla uitwisselen. Mijne was ca €117k incl. en de inruil was €68k incl. Ik stuur je een pm.
Heb inmiddels van Wim S begrepen dat hij itt Rprp en ik het niet over een inruilwaarde van Tesla had maar een andere partij. Het zou mij ook erg verbaasd hebben dat er zulke verschillende taxaties door Tesla werden afgegeven. Inruilen bij derden is veel interessanter. Wellicht moeten we daar maar een apart draadje over starten.
 
Heb in maart van dit jaar een poging gedaan om destijds mijn P85 (juni 2014) bij Tesla in te ruilen in verband met de gekochte P85D.
Aanschaf EUR 122k incl. BTW (101k ex). Inruil 77k incl. BTW (64k ex). Dat was ongeveer 35k afschrijving in een jaar. (40k kilometers en lichte velgenschade). Heb het buiten Tesla om stukken beter weten te regelen.

Ik ben wel benieuwd waar je je Tesla ingeruild hebt. Ik zit er stelt over te denken mijn Classic 85 in te ruilen voor een 90D.
 
Nu 2 weken een 70D en ik hoor een geluidje wat ik niet helemaal kan plaatsen, misschien herkent iemand het. Het meest komt het in de buurt van een ritssluiting die tegen de rits aan klapt, soort klein metalen tikje dus. Alleen bij hobbels naar boven hoor ik het, ook niet altijd. Lijkt direct achter de bestuurdersstoel ergens te zitten maar kan het niet precies plaatsen. Alsof ergens in de auto 2 muntjes liggen die dan soms tegen elkaar klikken...niet hard maar wel irritant, vooral omdat ik niet goed weet waar het vandaan komt.

Iemand een suggestie?
 
Je loaner bij Jaguar

En wij maar klagen..

image.jpeg