Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
"Normaal" is het niet, maar zeker niet gek. Ik heb het in heel veel (Duitse) auto's gehad. De lamp units zijn bijna nooit dicht, sterker nog ze hebben ontluchtingsgaten.

Lamp wordt warm, glas wordt (deels) warm. Lamp gaat uit, koelt af en zuigt dan koude/vochtige lucht naar binnen in deze tijd van het jaar. Het glas koelt verder af en het vocht slaat neer. Als het op warmt verdampt het weer....



technisch gezien zit het niet in de lamp/reflector. onveilig/APK punt wordt het dus niet. de behuizing kan nooit 100% dicht zijn, in elk geval waar de lamp en bedrading naar binnenkomt is het niet 100% dicht. bij een lampwissel/montage kan er vochtige lucht bij, dus kans op condensvorming. moet natuurlijk geen laag water in staan door regen die binnensijpelt... Zou niet weten hoe dit bij andere merken is maar het is een normaal verschijnsel blijkbaar: http://www.tuning-gids.nl/vocht-in-koplamp.htm
 
In de voorlichten komt altijd condens hebben jullie dit ook? Volgens SEC Aartselaar is dit normaal :confused:

Die van mij heeft dat af en toe in de achterlichten, vlgs SeC Duiven is dit normaal.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    844.4 KB · Views: 52
Sterker nog, in NL is dat APK afkeur (paar keer mijn klassieker op afgekeurd)

Het is pas afkeur als de condens het lichtbeeld te veel verstoord.

Heb me laten uitleggen dat bij moderne auto's de lampen nu opzettelijk 'open' zijn (naar de binnenkant van de auto). Daarmee verdwijnt de condens ook weer snel.
Condens dat eenmaal in lucht/waterdichte versies zit krijg je daar veel lastiger uit.

Wat wel een nadeel is dat de condens vervuiling op de binnenkant geeft (of eigenlijk oneffen verzameling van vuil). Meestal niet schoon te krijgen.
 
Loogmans Amstel: de moeite van het omrijden waard hierom, uniek in de wereld, complete interieurreiniging in 8 minuten voor € 12,50 incl frunk.
Maar waarom altijd en alleen de rechterbuitenspiegel klapt??
Die Loogman heb ik ook twee keer gebruikt; 1x complete pakket vanwege een of andere actie (Makro, soms?) en nog een keer het basis gebeuren.
Inderdaad prima adres. Zitten ook in Utrecht ergens op de Autoboulevard.
Mijn 'vaste adres' is trouwens ANAC in Nieuwegein (Laagraven).

Het betreft volgens mij altijd de rechterspiegel omdat de auto links in een rail zit en dus een gefixeerde afstand heeft tot de objecten aan linkerzijde, afgestemd op de breedte van spiegels. Door de forse asbreedte van de Model S wordt het dan rechts wat krapjes.
 
Welke kleur is dit dan? Lijkt op de foto soort "petrol" zoals sommige merken dit noemen. Porsche had het in blauw. Ik heb het bij een BMW ooit als petrol green gezien, werkelijk schitterende en unieke kleur. Googlen!

Loogmans Amstelveen ook top. Daar is geen lopende band en zijn ze langer bezig, maar interieur reiniging top.
 
Mijn 'vaste adres' is trouwens ANAC in Nieuwegein (Laagraven).

Het betreft volgens mij altijd de rechterspiegel omdat de auto links in een rail zit en dus een gefixeerde afstand heeft tot de objecten aan linkerzijde, afgestemd op de breedte van spiegels. Door de forse asbreedte van de Model S wordt het dan rechts wat krapjes.

ANAC is n fijne. Kom ik ook altijd (ook in Nieuwegein). Met pas want dan altijd tegen het daltarief. Spiegel moet ik daar ook inklappen idd. Eerste keer hardleers moeten leren, gelukkig geen schade.
 
Welke kleur is dit dan? Lijkt op de foto soort "petrol" zoals sommige merken dit noemen. Porsche had het in blauw. Ik heb het bij een BMW ooit als petrol green gezien, werkelijk schitterende en unieke kleur. Googlen!

In zijn "footer" staat de correcte omschrijving: Rainbow... deze is speciaal voor een evenement ontwikkeld en uniek.

Ernst, wellicht tijd om nog eens de gehele wagen in volle glorie middels een foto te tonen?