flatlander
Member
"Normaal" is het niet, maar zeker niet gek. Ik heb het in heel veel (Duitse) auto's gehad. De lamp units zijn bijna nooit dicht, sterker nog ze hebben ontluchtingsgaten.
Lamp wordt warm, glas wordt (deels) warm. Lamp gaat uit, koelt af en zuigt dan koude/vochtige lucht naar binnen in deze tijd van het jaar. Het glas koelt verder af en het vocht slaat neer. Als het op warmt verdampt het weer....
Lamp wordt warm, glas wordt (deels) warm. Lamp gaat uit, koelt af en zuigt dan koude/vochtige lucht naar binnen in deze tijd van het jaar. Het glas koelt verder af en het vocht slaat neer. Als het op warmt verdampt het weer....
technisch gezien zit het niet in de lamp/reflector. onveilig/APK punt wordt het dus niet. de behuizing kan nooit 100% dicht zijn, in elk geval waar de lamp en bedrading naar binnenkomt is het niet 100% dicht. bij een lampwissel/montage kan er vochtige lucht bij, dus kans op condensvorming. moet natuurlijk geen laag water in staan door regen die binnensijpelt... Zou niet weten hoe dit bij andere merken is maar het is een normaal verschijnsel blijkbaar: http://www.tuning-gids.nl/vocht-in-koplamp.htm