Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij nu anderhalve maand in mijn P85D. Had gerekend op wat kleine puntjes, maar eigenlijk heb ik maar weinig te klagen. Met mijn vorige auto ben ik toch wel een aantal keer teruggegaan voor problemen die overigens zeer netjes zijn opgelost allemaal. De auto voelt met ruim 40.000 VINs nieuwer dan de oude ook weer van betere kwaliteit. Goede ontwikkeling!

Heb eerst maar even gereden om zo een aantal zaken op te sparen. Anders moet ik zo vaak heen en weer rijden en het is ook niet efficient. Voor nu blijft mijn lijstje steken op: krakende stoelen, chargeport opent niet altijd lekker, raam aan bestuurderskant lijkt niet 100% goed aan te sluiten (ik weet dat deze op de dag van aflevering haastig is vervangen ivm krassen) en het verbruik is iets hoger dan ik zou verwachten.
Ik ga er vanuit dat dit tijdens de serviceafspraak allemaal in orde komt.

Wordt vervolgd...
 
Ik rij nu anderhalve maand in mijn P85D. Had gerekend op wat kleine puntjes, maar eigenlijk heb ik maar weinig te klagen. Met mijn vorige auto ben ik toch wel een aantal keer teruggegaan voor problemen die overigens zeer netjes zijn opgelost allemaal. De auto voelt met ruim 40.000 VINs nieuwer dan de oude ook weer van betere kwaliteit. Goede ontwikkeling!

Heb eerst maar even gereden om zo een aantal zaken op te sparen. Anders moet ik zo vaak heen en weer rijden en het is ook niet efficient. Voor nu blijft mijn lijstje steken op: krakende stoelen, chargeport opent niet altijd lekker, raam aan bestuurderskant lijkt niet 100% goed aan te sluiten (ik weet dat deze op de dag van aflevering haastig is vervangen ivm krassen) en het verbruik is iets hoger dan ik zou verwachten.
Ik ga er vanuit dat dit tijdens de serviceafspraak allemaal in orde komt.

Wordt vervolgd...

Nieuwe banden kunnen zo voor 10% meer energiegebruik zorgen in de eerste 1000 km. Reden om nog wat meer km's te maken ;)
 
Ik rij nu anderhalve maand in mijn P85D. Had gerekend op wat kleine puntjes, maar eigenlijk heb ik maar weinig te klagen. Met mijn vorige auto ben ik toch wel een aantal keer teruggegaan voor problemen die overigens zeer netjes zijn opgelost allemaal. De auto voelt met ruim 40.000 VINs nieuwer dan de oude ook weer van betere kwaliteit. Goede ontwikkeling!

Heb eerst maar even gereden om zo een aantal zaken op te sparen. Anders moet ik zo vaak heen en weer rijden en het is ook niet efficient. Voor nu blijft mijn lijstje steken op: krakende stoelen, chargeport opent niet altijd lekker, raam aan bestuurderskant lijkt niet 100% goed aan te sluiten (ik weet dat deze op de dag van aflevering haastig is vervangen ivm krassen) en het verbruik is iets hoger dan ik zou verwachten.
Ik ga er vanuit dat dit tijdens de serviceafspraak allemaal in orde komt.

Wordt vervolgd...
Dat soort problemen heb ik met mijn classic nooit gehad. Alleen issues met de motor (geluid) en accu, verder niets...
 
Dit draadje was al gezakt naar pagina zes. Ik haal hem even terug, niet om te janken maar om te vertellen dat mijn meest recente ervaringen met het SEC (Tilburg) weer ouderwets positief waren.

Er was een probleem met de camera van de AP, waarschijnlijk was dit exemplaar erg gevoelig voor zonlicht, waardoor er zo heel af en toe een storing optrad waardoor AP niet bruikbaar is.
Nadat ik dit gemeld had werd er een afspraak gemaakt. Dat ging best snel. Ik hoorde gisteren dat men de laatste drie maande druk bezig is geweest met enerzijds het afwerken van seviceafspraken en anderzijds de planning zo maken dat meestal al in de komende week een afspraak mogelijk is. Die akties lopen ook in de andere SEC's en de bedoeling is dat voortaan alle serviceafspraken op heel korte termijn ingepland kunnen worden.

Gisteren stond voor mij een P90D klaar met nagenoeg alle opties. Daar heb ik al over verteld.

Vanochtend de auto weer opgehaald, stond er gewassen, gestofzuigd en met heel schone ramen (toevallig merkte ik dinsdag in de ochtend dat er soort van blauwe waas aan de binnenkant zat, alleen zichtbaar als je tegen de zon inrijdt) bij.
Prima service netjes en vriendelijk te woord gestaan en eigenlijk zou ik niet iets kunnen bedenken waardoor dit nog beter zou kunnen worden.
Dat mag ook wel weer eens gezegd worden.
 
2 weken terug alle kleine issues laten oplossen. Losse rubbers, schurende doorhendel, airco die te hard koelt, krakende stoelen en gevoelige AP camera en navigatie waarbij de central display vast zit (overlay op google maps). Alles opgelost, druksensor van de airco bleek altijd al kapot te zijn waardoor de airco niet door heeft dat hij stevig aan het werk is en dan blijft koelen. Er was ook een memory probleem met de navigatie, ze zeiden dat het "vol" zat door een onbekend SW issue en dat de CPU (welke van de 6?) daardoor ook teveel bleef doen in de achtergrond, had weer gevolgen voor de nav en responsiveness van de hele boel. Stoelen "retorqued" zoals ze dat noemden. Blijft wel iets kraken maar stukken beter. AP camera ge-reset, marges stonden te gevoelig. Prima service en ook netjes gewassen, kreeg een 90D.
 
Ik kom van een Kia af en daarvoor een Toyota dus ik hou m'n hart vast als ik sommige dingen hier lees...

Alhoewel ik 1 probleem met de navi heb gehad in m'n Kia en dat viel nog NET binnen de garantie (audio is 3 jaar garantie ipv 7... kleine lettertjes).
 
Dit draadje was al gezakt naar pagina zes. Ik haal hem even terug, niet om te janken maar om te vertellen dat mijn meest recente ervaringen met het SEC (Tilburg) weer ouderwets positief waren.

Er was een probleem met de camera van de AP, waarschijnlijk was dit exemplaar erg gevoelig voor zonlicht, waardoor er zo heel af en toe een storing optrad waardoor AP niet bruikbaar is.
Nadat ik dit gemeld had werd er een afspraak gemaakt. Dat ging best snel. Ik hoorde gisteren dat men de laatste drie maande druk bezig is geweest met enerzijds het afwerken van seviceafspraken en anderzijds de planning zo maken dat meestal al in de komende week een afspraak mogelijk is. Die akties lopen ook in de andere SEC's en de bedoeling is dat voortaan alle serviceafspraken op heel korte termijn ingepland kunnen worden.

Gisteren stond voor mij een P90D klaar met nagenoeg alle opties. Daar heb ik al over verteld.

Vanochtend de auto weer opgehaald, stond er gewassen, gestofzuigd en met heel schone ramen (toevallig merkte ik dinsdag in de ochtend dat er soort van blauwe waas aan de binnenkant zat, alleen zichtbaar als je tegen de zon inrijdt) bij.
Prima service netjes en vriendelijk te woord gestaan en eigenlijk zou ik niet iets kunnen bedenken waardoor dit nog beter zou kunnen worden.
Dat mag ook wel weer eens gezegd worden.
Is zijn ook posts voor positieve service ervaringen Hans
 
niet leuk welke issues heb je ondertussen allemaal gehad. heb je daardoor je username Glitch gekozen ? ;-)
Nee niet daarvoor gekozen al wel toepasselijk :). 1 issue is dat de ramen van 3 deuren te langzaam zakken als je de deur open doet waardoor het lijkt alsof je de deur uit de rand trekt, dat is nog te overzien maar mag niet.

Issue is vooral met optrekken dat die bromt en rommelt aan alle kanten ik durf bijna niet meer boven de 250wh aan optrek kracht te komen want dan gaat het mis. Front motor is al eens vervangen en de auto trilt dan ook helemaal. Dit zijn de problemen die ik nu heb maar heb een hele lijst gehad meeste daarvan is gelukkig opgelost. Wel een opmerking de stoelen zijn van slechte kwaliteit 23K KM en het lijkt als er 100K in is gereden.