Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo ziet het er bij mij uit. Auto is 2 weken oud nu, maar had het al vrijwel meteen.
Misschien ben ik een pietlut, ik weet 't niet, maar ik vind 't behoorlijk lelijk.

IMG_0135.jpg
 
Als ik 't zo hoor is kreukels in het leer eerder regel dan uitzondering dus. Wel jammer, want in deze prijsklasse verwacht je dat niet.
Die kreukels herken ik wel. De laatste twee nieuwe auto's (2013 en 2014) van een premium merk wat al 100 jaar auto's bouwt, hadden dat na een paar duizend kilometers gebruik. De auto's daarvoor (2004, 2006, 2007 en 2009) hadden het niet. Het opvallende was dat telkens slechts 1 wang per stoel (zowel bestuurder als passagier) kreukels / groeven vertoonde. Het normale leer kreeg kreukels, het nappa leer kreeg groeven. De fabrikant hield het op product-eigenschappen.

Of het 'eerder regel dan uitzondering' betreft, is nog maar te bezien. Als in een periode van 6 maanden 5 eigenaren van pas afgeleverde MS'en op dit forum klagen, terwijl er in die periode 500 nieuw afgeleverd zijn, dan is het meer een aandachtspunt. Dat het eigenlijk, en zeker in deze prijsklasse, niet mag voorkomen, dat klopt helemaal.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat niet iedere Teslist (?) actief op dit forum meeleest en/of reageert. Het kan dus wel degelijk een groter probleem zijn. In dat geval is er werk aan de winkel voor Tesla. Ik heb inmiddels van mijn stoelen en achterbank foto's gemaakt, just in case!
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Als ik 't zo hoor is kreukels in het leer eerder regel dan uitzondering dus. Wel jammer, want in deze prijsklasse verwacht je dat niet.
Is bij mij ook zo bij het zwart leder.
Ook de chrome lat rechtse achterdeur staat niet gelijk...links wel.
Ben juist gebeld. Eind juli gaat men nakijken wat er aan de hand is.
 

Attachments

  • IMG_6050.JPG
    IMG_6050.JPG
    322.8 KB · Views: 84
  • IMG_6051.JPG
    IMG_6051.JPG
    266.6 KB · Views: 69
Dat van de zetels zeker aangeven bij Tesla.
Vandaag ook gedaan en ze hebben foto's genomen en gaan het intern allemaal bekijken en het nodige doen.
Dus hoe meer klachten daar van komen hoe rapper dat alles ook daadwerkelijk opgelost zal worden.
 
@Noelis - Aan die chrome strips doen ze niets. Ik had ook geklaagd, maar men is van mening dat dit binnen de marges valt. Onopgelost helaas :(
Het leder van de bestuurderstoel is bij mij wel onder garantie vervangen. Vlak na aflevering was het al net of die zetel al een paar jaar oud was. Duurde even, maar uiteindelijk opgelost :)
Volgende week krijg ik een nieuwe drive-unit, wat zal het weer heerlijk zijn om een stille Tesla te rijden
 
@Noelis - Aan die chrome strips doen ze niets. Ik had ook geklaagd, maar men is van mening dat dit binnen de marges valt. Onopgelost helaas :(
Het leder van de bestuurderstoel is bij mij wel onder garantie vervangen. Vlak na aflevering was het al net of die zetel al een paar jaar oud was. Duurde even, maar uiteindelijk opgelost :)
Volgende week krijg ik een nieuwe drive-unit, wat zal het weer heerlijk zijn om een stille Tesla te rijden
Ik heb het probleem met het vroegtijdig verslijten van het leder gemeld na twee maanden 1500 km. Kreeg gewoon te horen is normaal, misschien moet ik nog eens polsen de volgende keer.
 
@Noelis - Aan die chrome strips doen ze niets. Ik had ook geklaagd, maar men is van mening dat dit binnen de marges valt. Onopgelost helaas :(
Bij mij sloten de chroomstrips van deur naar achterpaneel niet goed aan. Dat werd door de receptionist van de TD van SeC A'dam snel opgelost. Hij kon, met enig geweld, de strips met de hand anders positioneren. Sluit nu allemaal mooi aan.
 
  • Informative
Reactions: Noelis and PaulusdB
@Noelis - Aan die chrome strips doen ze niets. Ik had ook geklaagd, maar men is van mening dat dit binnen de marges valt. Onopgelost helaas :(
Het leder van de bestuurderstoel is bij mij wel onder garantie vervangen. Vlak na aflevering was het al net of die zetel al een paar jaar oud was. Duurde even, maar uiteindelijk opgelost :)
Volgende week krijg ik een nieuwe drive-unit, wat zal het weer heerlijk zijn om een stille Tesla te rijden
in de vergelijking van de model X met de Bentayga viel me op dat de chrome strips bij de Bentayga ook niet gelijk liepen. En als dat bij een Bentley al niet perfect is, denk ik dat we dat bij de Tesla ook niet mogen verwachten...