Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het is hier weer hopeloos... Factuur nooit gekregen, plots rappel met verkeerd bedrag, verkeerde velgen gemonteerd, zomerbanden die er hadden moeten staan bij bandenwissel maar na 3 kwartier komt men mij verwittigen bij het koffie apparaat dat ze er toch niet zijn...

Dit was vorige week. Men zou mij deze week bellen om langs te komen als ze er wel zijn.

Men heeft mij dan ook bij de aflevering van mijn wagen vorige maand voorgelogen dat deze banden en velgen er wel waren.

Moedeloos word ik ervan. Waarom gaat daar steeds alles fout in Sint Stevens Woluwe ??
 
Het is hier weer hopeloos... Factuur nooit gekregen, plots rappel met verkeerd bedrag, verkeerde velgen gemonteerd, zomerbanden die er hadden moeten staan bij bandenwissel maar na 3 kwartier komt men mij verwittigen bij het koffie apparaat dat ze er toch niet zijn...

Dit was vorige week. Men zou mij deze week bellen om langs te komen als ze er wel zijn.

Men heeft mij dan ook bij de aflevering van mijn wagen vorige maand voorgelogen dat deze banden en velgen er wel waren.

Moedeloos word ik ervan. Waarom gaat daar steeds alles fout in Sint Stevens Woluwe ??

Ik heb toch sterk de indruk dat de service centers in België nog niet op dezelfde standaard werken als die in Nederland (niet alleen door de opmerkingen van Stefanvg). Hoe zou dat kunnen komen eigenlijk? Ik heb in NL (Tilburg, Den Haag, Rotterdam) alleen maar heel positieve ervaringen.
 
Last edited:
Ik heb toch sterk de indruk dat de service centers in België nog niet op dezelfde standaard werken als die in Nederland (niet alleen door de opmerkingen van Stefanvg). Hoe zou dat kunnen komen eigenlijk? Ik heb in NL (Tilburg, Den Haag, Rotterdam) alleen maar heel positieve ervaringen.
Tesla heeft de CRM software niet volledig op orde. Het moet zo zijn dat iedere aankoop, handeling, toezegging of wat dan ook, mondeling, via mail of welke ander communicatiekanaal ook, in een database terechtkomt. Dan moeten de medewerkers er wel op getraind zijn letterlijk alles in die database op te nemen. Die CRM software moet vervolgens een rijk scala aan alerts kunnen genereren om medewerkers eraan te herinneren dat ze iets moeten ondernemen.
Tenslotte moet er een verantwoordelijke zijn die door het CRM systeem wordt geïnformeerd als individuele medewerkers een alert missen of een handeling verkeerd uitvoeren.
Ik heb die systemen gebouwd en mijn vingers jeuken om Tesla dat eens te laten zien.
 
Ik heb toch sterk de indruk dat de service centers in België nog niet op dezelfde standaard werken als die in Nederland (niet alleen door de opmerkingen van Stefanvg). Hoe zou dat kunnen komen eigenlijk? Ik heb in NL (Tilburg, Den Haag, Rotterdam) alleen maar heel positieve ervaringen.
Ik ben hier nogal cynisch in.

'Succes is een keuze.'

In dit geval door het Belgische management. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat er door de niveaus boven dat management niet wordt ingegrepen. Er is echter sinds juli 2016 een Director Western Europe. Wist niet dat die functie bestond en wellicht worden de bordjes al verhangen.
IMG_0059.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910
Tesla heeft de CRM software niet volledig op orde. Het moet zo zijn dat iedere aankoop, handeling, toezegging of wat dan ook, mondeling, via mail of welke ander communicatiekanaal ook, in een database terechtkomt. Dan moeten de medewerkers er wel op getraind zijn letterlijk alles in die database op te nemen. Die CRM software moet vervolgens een rijk scala aan alerts kunnen genereren om medewerkers eraan te herinneren dat ze iets moeten ondernemen.
Tenslotte moet er een verantwoordelijke zijn die door het CRM systeem wordt geïnformeerd als individuele medewerkers een alert missen of een handeling verkeerd uitvoeren.
Ik heb die systemen gebouwd en mijn vingers jeuken om Tesla dat eens te laten zien.
Ik heb ook die achtergrond, W. Maar denk dat het niet aan de systemen ligt.
Tesla beschikt over een zelf gebouwde all-in-one CRM, ERP en SCM oplossing (Warp). Daarnaast beschikten ze in ieder geval vroeger over Salesforce voor het acquisitie en afleverproces.
Met die systemen runt Tesla haar business op de manier die haar het beste lijkt. Daar hebben jij en ik blijkbaar hetzelfde idee over, maar een ander dan Tesla. Het zij zo. Gelukkig bouwen ze uiteindelijk prima auto's. En batterijen. En PV oplossingen.
 
Ik ben hier nogal cynisch in.

'Succes is een keuze.'

In dit geval door het Belgische management. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat er door de niveaus boven dat management niet wordt ingegrepen. Er is echter sinds juli 2016 een Director Western Europe. Wist niet dat die functie bestond en wellicht worden de bordjes al verhangen.
View attachment 217915

Die director heb ik al in Zaventem gezien
 
Hallo iedereen! Vorige week mijn Model S opgehaald uit Tilburg en ben er echt super blij mee :) Hierbij mijn ervaringen van de afgelopen week:

  1. GPS van de navigatie bleef 1x hangen (dacht dat ik nog op kantoor zat terwijl ik aan het rijden was). Power off via het menu was de oplossing.
  2. Ik hoor 2 hoge piepjes als ik stil sta (net alsof je een sensor oid hoort)
  3. Als ik stil sta en de airco aan heb, hoor ik om de 30 seconden ongeveer een laag 'bonk' achtig geluid. Net alsof de airco aanslaat of juist uit gaat. Ik voel dan ook een lichte trilling in het stuur/dashboard.
  4. Bestuurdersassistentie niet beschikbaar meldingen. Ook geen herkenning van voertuigen voor me of strepen van de weg.
  5. Na 18.00 service lijn bellen heeft niet zoveel zin. Ik krijg altijd te horen dat iedereen in gesprek is en dat ik een boodschap kan achter laten. Als ik dit doe, word ik ook niet terug gebeld. Beetje jammer dat de bezetting van het callcenter (neem ik aan) nog niet optimaal is. Maar gelukkig zijn de forums er nog voor assistentie ;-)
  6. De aflevering zelf in Tilburg was erg leuk en goed geregeld. Ik en nog een andere model s eigenaar waren de eerste personen waarbij ze de aflevering in groepjes deden (dit was voorheen 1 op 1). Dit om alvast te testen of het afleverproces sneller kon i.v.m. de model 3 verkopen.
Voor puntje 2, 3 en 4 ben ik naar Amsterdam Zuid-Oost geweest. Ze hebben tijdens mijn eerste bezoek de geluidjes getest en zeiden dat dit normaal was (is ook acceptabel, niet echt veel last van dus prima). Voor puntje 4 ben ik 3x naar ze toe gereden waarbij de problemen niet konden worden opgelost (ze hebben een calibratie uitgevoerd n.a.v. de logs). Dat ze niet waren opgelost moest ik echter zelf achterkomen toen ik de auto weer ophaalde. Later gaven ze aan dat de service monteur te weinig had getest. Kan gebeuren. Omdat ik al paar keer voor niets op en neer was gereden, stelden ze voor om de auto af te leveren zodra hij klaar was. Dit verliep uitstekend en de chauffeur was ook zeer vriendelijk en relaxed.

Nu is er aangegeven dat deze melding bij de volgende firmware update wordt opgelost. Ik heb echter nu inmiddels wel wegherkenning (de strepen) en voertuigen voor me worden nu ook herkend. Wellicht dat de laatste calibratie wel heeft geholpen? Ook hoorde ik hier en daar dat je als je meer kilometers rijdt, de kans dat je hier problemen mee hebt kleiner wordt (ik zit nu op 1000km).

Al met al ben ik ontzettend blij met mijn 60D en vind ik de service van Amsterdam Zuid-Oost uitstekend!
 
Ik heb ook die achtergrond, W. Maar denk dat het niet aan de systemen ligt.
Tesla beschikt over een zelf gebouwde all-in-one CRM, ERP en SCM oplossing (Warp). Daarnaast beschikten ze in ieder geval vroeger over Salesforce voor het acquisitie en afleverproces.
Met die systemen runt Tesla haar business op de manier die haar het beste lijkt. Daar hebben jij en ik blijkbaar hetzelfde idee over, maar een ander dan Tesla. Het zij zo. Gelukkig bouwen ze uiteindelijk prima auto's. En batterijen. En PV oplossingen.
Er zijn kennelijk meer systemen dan één all-in-one. Toezeggingen van verkoper A zijn vaak niet terug te vinden als je verkoper
B aan de lijn krijgt. Vooral in het sales traject zie je veel tot frustraties leidende situaties. De technische dienst doet dat veel beter.
Ik ken meerdere bedrijven die bijv. naast SAP ook nog allerlei vaak zelf gemaakte applicaties naast elkaar gebruiken. Dit is de dood in de pot.
Overigens is een simpel opschrijfboekje waar ieder personeelslid een resumé van zijn toezeggingen, afspraken e.d. opschrijft vaak beter dan het geavanceerdste CRM of ERP systeem. Ik kon in mijn jaren als CEO van de grootste Apple dealer van Nederland 20 telefoongesprekken achter elkaar voeren en dan op een rustiger moment de data in het systeem zetten. Maar alleen als ik de aantekeningen in het boekje raadpleegde.
 
Tesla heeft de CRM software niet volledig op orde. Het moet zo zijn dat iedere aankoop, handeling, toezegging of wat dan ook, mondeling, via mail of welke ander communicatiekanaal ook, in een database terechtkomt. Dan moeten de medewerkers er wel op getraind zijn letterlijk alles in die database op te nemen. Die CRM software moet vervolgens een rijk scala aan alerts kunnen genereren om medewerkers eraan te herinneren dat ze iets moeten ondernemen.
Tenslotte moet er een verantwoordelijke zijn die door het CRM systeem wordt geïnformeerd als individuele medewerkers een alert missen of een handeling verkeerd uitvoeren.
Ik heb die systemen gebouwd en mijn vingers jeuken om Tesla dat eens te laten zien.
ze gebruiken Salesforce en daar zit al deze functionaliteit en nog veel meer allemaal wel in. Trust me. Moet wel zo ingericht zijn, door de gebruikers gebruikt worden, en door het management op geacteerd worden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
ze gebruiken Salesforce en daar zit al deze functionaliteit en nog veel meer allemaal wel in. Trust me. Moet wel zo ingericht zijn, door de gebruikers gebruikt worden, en door het management op geacteerd worden.
Daar zit waarschijnlijk het probleem. Toen ik mijn bedrijf iCentre verkocht draaide dat op een door mij gemaakt CRM/ERP systeem in Filemaker Pro. Dat functioneerde voortreffelijk mede omdat elke willekeurige functionaliteit in een paar uur door eigen mensen werd gemaakt en ingevoerd. Toch besloot het nieuwe management dit te verlaten voor een complete SAP implementatie.
Alles zou in SAP moeten kunnen, maar op afdelingsniveau bleven de medewerkers delen van de oude Filemaker implementatie gebruiken.
Vanaf dat moment liep de zaak in het honderd en moest uiteindelijk hals over kop de oude Filemaker weer in ere worden hersteld.
 
Ik kreeg in Aartselaar na de winterbandenwissel ook geen factuur. De herinnering een maand later per mail die konden ze wel sturen.

Onderhoud vorige week, gezegd vorige keer geen factuur ontvangen, nu kreeg ik enkel betalingsbewijs per mail omdat ik ter plaatse moest betalen. Voor de factuur heb ik moeten mailen naar het adres vanwaar ik die herinnering kreeg in januari, die reageerden met excuses en de factuur binnen het uur.

Er loopt qua mailing dus wel wat fout.
 
Ik had een keer wat gekocht mattenset dacht ik met pin voldaan! Na 6 maanden een herrinering dat er een factuur opstond, ik bellen ja kunt u het betaalbewijs sturen. Ik beetje omgekeerde wereld of niet? Anyway gestuurd .... 2 maanden later weer een mail over diezelfde openstaande rekening.

Ik heb met tesla al meer meegemaakt dan alle voorgaande auto's die ik gehad heb samen en dat is inclusief een Volkswagen golf die lekte water aan de onderkant naar binnen waarvoor die tig keer terug is geweest.

Mocht de bijtelling niet zo aantrekkelijk zijn geweest en het optrekken zo snel dan was die allang weg geweest.

Ja de zaken zijn alllemaal opgelost en ze doen hun best maar basale dingen die stuk gaan in een auto van 110k moet gewoon niet kunnen.