Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb inmiddels een boek vol correspondentie met Tilburg over de TuneIn en Spotify problemen - wordt er langzaam gestoord van... Volgens het SeC is het TuneIn probleem een firmware fout en schijnbaar ben ik de enige met een Spotify probleem... Ben ik toch nog uniek! :) Goed, zal allemaal best wel eens opgelost worden maar de schoonheidsprijs verdient het zeker niet.

Spotify "van" de Tesla gebruik ik niet meer. Stream Spotify van mijn telefoon. Dat werkt wel.....
 
Geen lekkage gehad, maar behoorlijk beschadigde rubbers ten gevolge van schuifdak. Geheel nieuw panidak erin.

Leek dat qua beschadiging hier toevallig op!? Ik zag dit gisteren bij mijn auto,. Schrok er wel van.

Iemand een idee!?

IMG_7722.JPG IMG_7723.JPG
 
Levering van de X werd op laatste moment uitgesteld en zat ineens een week zonder auto.
Bij ophalen kon de bluetooth niet gekoppeld worden. Het lijkt erop dat dit kwam door dat de telefoon nog gekoppeld was aan de vorige Tesla.
Rechterportierraam sluit niet goed maakt herrie en kan pas over twee weken gemaakt worden.
Het koppelen van de trekhaak is een klus.
Het kalibreren duurt erg lang.
Verder alleen maar pluspunten maar ik wil graag on-topic te blijven.
 
Ik heb ook het tune-in probleem. Heb een 3G modem. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Hebben degene met de verspringende tune-in allemaal een 3G modem. Als dat zo is maar eens zeuren om een upgrade naar 4G module. Auto zit nog in de garantie.
ook bij LTE.

en zoals @Firebird al meldde : it is not a bug, it's a feature.

Als het station wegvalt, dan switch hij over naar het volgende.
Helaas ook wanneer het mobiel signaal te lang wegvalt.
 
Het koppelen van die telefoon is vaak erg moeizaam, merk dat telkens weer bij leenauto's. Wat bij mij (met en iphone) uiteindelijk doorgaans werkt is via Instellingen/Bluetooth uitzetten en dan weer aanzetten. Daarna auto opnieuw laten zoeken.
Ja, nog even gezocht. Ook een reboot gegeven, dit werkte niet. Na ontkoppelen S op iPhone werkte het wel. Vermoedelijk gebrek aan product kennis bij de aflever crew. Bleek ook bij het plaatsen van de trekhaak. Ook dit ging moeizaam.
 
Ja, nog even gezocht. Ook een reboot gegeven, dit werkte niet. Na ontkoppelen S op iPhone werkte het wel. Vermoedelijk gebrek aan product kennis bij de aflever crew. Bleek ook bij het plaatsen van de trekhaak. Ook dit ging moeizaam.
al sedert de eerste afleveringen, nu bijna 4 jaar terug, is gebleken dat de kennis over Tesla hier op het forum hoger is dan bij de gemiddelde delivery specialist.;)
 
Het complete lijstje:
Levering van de X werd op laatste moment uitgesteld en zat ineens een week zonder auto.
Bij ophalen kon de bluetooth niet gekoppeld worden, vermoedelijk omdat de telefoon nog gekoppeld was aan de vorige Tesla.
Rechterportierraam sluit niet goed maakt herrie en kan pas over twee weken gemaakt worden.
Het koppelen van de trekhaak is een klus.
Het kalibreren ging niet vanwege radar die niet goed afgesteld was. Is na enige aandringen, direct gerepareerd in Tilburg.

Verder tot nu toe weinig te janken en is het vergeten na een uurtje rijden.
 
Het complete lijstje:
Levering van de X werd op laatste moment uitgesteld en zat ineens een week zonder auto.
Bij ophalen kon de bluetooth niet gekoppeld worden, vermoedelijk omdat de telefoon nog gekoppeld was aan de vorige Tesla.
Rechterportierraam sluit niet goed maakt herrie en kan pas over twee weken gemaakt worden.
Het koppelen van de trekhaak is een klus.
Het kalibreren ging niet vanwege radar die niet goed afgesteld was. Is na enige aandringen, direct gerepareerd in Tilburg.

Verder tot nu toe weinig te janken en is het vergeten na een uurtje rijden.

Toch vind ik het best teleurstellend dat zaken als een niet goed sluitend raam, of niet uitgelijnd bodypaneel zovaak voorkomen. Je zou toch als delivery center even de auto moeten langslopen en dit soort dingen voor het arriveren van de klant moeten oplossen. Ik geloof meteen dat een S, X en later de 3 fantastisch zijn. Maar "gejank" over dit soort kleine dingen wil je toch als merk voorkomen? Het zijn de kleine dingen die het doen ;). En veel moeite is het toch niet...even de auto langslopen en dit soort dingen fixen voor aflevering. Net als uitlijnen en balanceren banden en meer van dat soort kleine irritatiedingetjes.
 
Hangt natuurlijk af van je verwachtingen.
Ik hoor mensen nooit janken de doden die veroorzaken als ze een ICE ophalen(1 per 100 op gehaalde ice's), niet over de zinloze slijtage en het verstoken van brandstof. Blijkbaar is dat geaccepteerd.
De techniek van Tesla is disruptief en niet te vergelijken met een uitgekristalliseerde ICE. Met name de batterijarchitectuur en de AP. Ik begrijp dat hier de aandacht naar uit gaat en minder naar bijzaken, raam, bodypanel, vakjes etc.
Tesla heeft mij duidelijk geïnformeerd en ik wist wat ik moest verwachten. Mijn vorige Tesla mankeerde niets. Dit was een demo. Ik heb nu gevraagd of ze niet alvast 500km met de nieuwe X wilde rijden voordat ze hem uitleverde. Dit bleek lastig.
Ja het is vervelend, maar ze besteden hun aandacht aan de juiste zaken en ze informeren correct, ik heb geen reden voor teleurstellingen.
Ik ben blij met dit draadje zodat iedereen zijn gal kan spuwen en iedere potentiële klant kan zien wat hem of haar staat te wachten.
Op het gevaar af of-topic te gaan, dit is mijn tweede Tesla in een halfjaar. De S heb ik aangeschaft omdat deze goedkoop en nuttig was zoals ik altijd naar auto's gekeken heb. Na 2 maanden bleek dit een vergissing, auto rijden kan ook leuk zijn. Dit was een reden om alsnog de X te bestellen. Tot nu toe geen spijt van, betere auto maar kan nog komen.
 
Dat moge zo zijn, ik ken meerdere mensen in mijn omgeving die besluiten NIET een Tesla te kopen ivm de vaak gesignaleerde kwaliteitsproblemen. Die hebben er gewoon geen zin in om het risico te lopen regelmatig terug te moeten gaan naar SeC. Je vraagt best veel begrip van kopers als hun telefoon het niet doet, het dak of raam niet goed sluit, navigatie creatief is, het leer snel slijt, DAB slecht is, whatever.

Vergeet niet dat de meeste Tesla rijders uit BMW, Audi of Mercedes komen (althans, vermoed ik). Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn Tesla, maar ik snap het wel als anderen nog even wachten met de overstap totdat Tesla zich écht in dit segment kan meten.

En, in alle eerlijkheid: als BMW met een echte 5-serie EV met 400km range zou komen, vind ik het nog niet zo gemakkelijk te kiezen straks...
 
Hangt natuurlijk af van je verwachtingen.
Ik hoor mensen nooit janken de doden die veroorzaken als ze een ICE ophalen(1 per 100 op gehaalde ice's), niet over de zinloze slijtage en het verstoken van brandstof. Blijkbaar is dat geaccepteerd.
De techniek van Tesla is disruptief en niet te vergelijken met een uitgekristalliseerde ICE. Met name de batterijarchitectuur en de AP. Ik begrijp dat hier de aandacht naar uit gaat en minder naar bijzaken, raam, bodypanel, vakjes etc.
Tesla heeft mij duidelijk geïnformeerd en ik wist wat ik moest verwachten. Mijn vorige Tesla mankeerde niets. Dit was een demo. Ik heb nu gevraagd of ze niet alvast 500km met de nieuwe X wilde rijden voordat ze hem uitleverde. Dit bleek lastig.
Ja het is vervelend, maar ze besteden hun aandacht aan de juiste zaken en ze informeren correct, ik heb geen reden voor teleurstellingen.
Ik ben blij met dit draadje zodat iedereen zijn gal kan spuwen en iedere potentiële klant kan zien wat hem of haar staat te wachten.
Op het gevaar af of-topic te gaan, dit is mijn tweede Tesla in een halfjaar. De S heb ik aangeschaft omdat deze goedkoop en nuttig was zoals ik altijd naar auto's gekeken heb. Na 2 maanden bleek dit een vergissing, auto rijden kan ook leuk zijn. Dit was een reden om alsnog de X te bestellen. Tot nu toe geen spijt van, betere auto maar kan nog komen.

100% mee eens. De focus is duidelijk op de techniek en deze is razend snel ontwikkeld. Vooral vanaf 2012 tot nu is een echte rollercoaster geweest. Gigantisch veel aanpassingen, tweaks en updates geweest. Ook lees ik veel positieve verhalen over het verhelpen van problemen.

Wat de volgende stap moet zijn naar mijn mening, is dat zaken niet zoveel na aflevering opgelost moeten worden, maar ervoor. Als ik over ruim een jaar mijn Model 3 ga ophalen, dan verwacht ik een snaar-strakke auto. Zowel qua afstelling van de deuren, frunkkapnaden, etc. Ook verwacht ik een auto welke spoort als een trein.

Niet alleen voor mezelf en mijn plezier...maar ook omdat ik dan een beetje ambassadeur van het merk ben en de auto daar het visitekaartje van moet zijn.

Ik zou oprecht even teleurgesteld zijn wanneer de auto bij de aflevering dat soort "stomme" dingen mankeert. Ook al weet ik 100% zeker "dat het wel goed komt". Het is gewoon die eerste indruk. Ik zou het zeer waarderen wanneer Tesla mij zou bellen met de mededeling dat ze dit soort stomme dingen hebben gevonden en dat deze voor de hernieuwde afspraak 1 of 2 weken later verholpen zijn.

Ik wacht het rustig af verder en ik hoop dat ik alleen hoef te janken omdat ik de auto niet meer uit wil nadat ik voor het eerst ben ingestapt :D.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Als ik over ruim een jaar mijn Model 3 ga ophalen, dan verwacht ik een snaar-strakke auto.
Ik weet het niet of je dat wilt, je zou het niet moeten willen.

Tesla heeft de autoindustrie veranderd, van een hardware business, via een software business in een cloud business
Moest je eerst alles van te voren bestellen, nu is de hardware gestandaardiseerd en kun je de auto op een later tijdstip aanpassen. Daarnaast krijg je updates met nieuwe nog niet voorspelde functies en voor de meest geavanceerde functies is de cloud noodzakelijk.
Het interessante aan functies uit de cloud is dat het altijd weer aangepast kunnen worden en dat de gebruikers dit willen. Er zijn altijd nieuwe wensen en sommige krijg je gewoon cadeau.

Andere auto’s hebben functies die helemaal uitgetest zijn en zijn dan ook achterhaald als ze de garage uit rijden, dat zie je in je afschrijving.

Software die we gebruiken is nooit zonder bugs omdat bugvrije functies hele lange testcycli vereisen.
Mensen kiezen voor de nieuwste software met veel functies die werkbaar zijn. Ze stappen af van oudere software met weinig functies die geen fouten hebben. Naar bug vrije functies is dus geen vraag, werkbaar is genoeg.

Voor de 3 wordt dit niet anders, tenzij je een tweede hands koopt waar de vorige eigenaar de fouten uit gehaald heeft en de hardware niet meer ondersteund wordt.

Ook voor mijn nieuwe x is het niet anders.
5 problemen, 1 cloud, 1 software, 1 service, 2 hardware.
Het hardware issues zijn het minst urgent
Het meest urgent was het cloud issue, de radar die niet met de clouddata overweg kon. Dit was ook meteen de meest geavanceerde functie die veel functionaliteit toevoegt, de AP2.
Dit had ik niet gehad als Ik met de S was blijven rijden maar juist deze functie creëert mijn vraag en daarmee het risico op bugs. Mijn keuze, ik had ook 5 jaar kunnen wachten.
Auto's worden de komende tijd net als smartphones je vervloekt ze vanwege de bugs maar je wil er niet buiten vanwege de functies.
Niets voor jouw? Koop een Classic S voor je rust of zie de eerste maanden als één van de steentjes die je bijdraagt.
 
  • Like
Reactions: HWS
En, in alle eerlijkheid: als BMW met een echte 5-serie EV met 400km range zou komen, vind ik het nog niet zo gemakkelijk te kiezen straks...

Dat ze die kunnen maken, kan ik mij best voorstellen, maar hoe ga je er echter vlot mee door Europa rijden? Al die grote jongens kunnen zulke auto maken, de kostprijs loopt echter zo hoog op, dat als je het verkooppraatje aan het maken bent en de klant vraagt hoe hij naar het Zuiden van Frankrijk rijdt en dat te horen krijgt dat er wel ergens in Frankrijk zo een snellere lader staat en je er dan wel 4 uren moet aanhangen, dat maakt natuurlijk geen enkele zin om zo een product te verkopen.
 
  • Funny
Reactions: eelcodb