Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, daar wordt de burger idd niet vrolijk van, deze heeft 49K op de teller (Certified Tesla Occasion). We gaan het zien. Ik laat hier ff komende week ff weten wat de oorzaak is/was.

Nou, deze burger heeft er dus er niet zo veel last van. Het is natuurlijk even irritant met wegslepen enzo, maar daarna kun je weer kilometers maken. Rond 240.000 reed ik ook een paar maanden rond met geleende batterij. Who cares van wie die batterij is? Als het ding maar rijdt!
 
Ik was vandaag de Red Horse aan het XFranken (nieuw werkwoord). Dat was na die 2000 km van dit weekend ook hard nodig. Maar bij het schoonmaken van de achterklep moest ik toch wel even schrikken...
Wie net als ik een handbediende achterklep heeft moet de bevestiging van de gasveren aan de klep zelf even inspecteren.

20180409_142901.jpg
 
Ik was vandaag de Red Horse aan het XFranken (nieuw werkwoord). Dat was na die 2000 km van dit weekend ook hard nodig. Maar bij het schoonmaken van de achterklep moest ik toch wel even schrikken...
Wie net als ik een handbediende achterklep heeft moet de bevestiging van de gasveren aan de klep zelf even inspecteren.

View attachment 292825
Die doet me denken aan de aflevering van Aircrash Investigation van gisteren :eek:
 
Ik was vandaag de Red Horse aan het XFranken (nieuw werkwoord). Dat was na die 2000 km van dit weekend ook hard nodig. Maar bij het schoonmaken van de achterklep moest ik toch wel even schrikken...
Wie net als ik een handbediende achterklep heeft moet de bevestiging van de gasveren aan de klep zelf even inspecteren.

View attachment 292825
Had mijn oude MS uit 2013. Is keurig door Tesla allemaal vervangen. Nieuwe spul heb ik periodiek vet op gedaan.
 
Ik was vandaag de Red Horse aan het XFranken (nieuw werkwoord). Dat was na die 2000 km van dit weekend ook hard nodig. Maar bij het schoonmaken van de achterklep moest ik toch wel even schrikken...
Wie net als ik een handbediende achterklep heeft moet de bevestiging van de gasveren aan de klep zelf even inspecteren.

View attachment 292825
Tja dat is één van de nadelen van een BEV... Met een diesel heb je tenminste nog een roestwerende oliefilmlaag op en in je achterklep...
 
Tesla rijder ben je wel/niet voor je plezier?

Heb nu 3 maanden gereden in mijn nieuwe Model S en kom tot de volgende mankementen waarvoor ik terug moest naar Rotterdam (Driemanssteeg)
1) Frunk blokkeert, handgreep was beschadigd bij opleveren.
2) Charge poort door sluit niet meer (2x gebeurd).
3) Handgreep linksachter blokkeert en komt niet meer naar buiten, kids kunnen alleen via de andere zijde naar binnen.
4) Handgreep linksvoor (bestuurder) blijft naar buiten staan.
5) Temperatuur sensor kapot, wordt niet meer koud of warm, alleen buitentemperatuur in de auto.

Daarnaast merk ik dat bijvoorbeeld Spotify regelmatig niet te bereiken is tijdens het rijden, alleen als je de radio aanzet en dan weer spotify aanzet komt er leven in. Lijkt mij een bug oid.

In een periode van 3 maanden ben ik dus 5x terug geweest. Alles overigens netje opgelost, dus thumbs up voor Rotterdam. Maar voor een premium car had ik anders verwacht. Zeker omdat Tesla nu al een paar jaar de Model S maakt.

Buiten dit is het de meest prettige auto waar ik ooit in heb gereden en heb je het gevoel dat je eigenaar bent van een bijzonder product.
Dus ff kort janken en dan weer verder met leven....
 
Het lijkt me dat er niet een onderdeel van roestaantrekkend staal in moeten stoppen.
Er zijn helaas nogal wat onderdelen aan onze Tesla die van een matige staalkwaliteit zijn. Nog niet zo erg, maar verzink ze dan fatsoenlijk.
Tesla heeft daar in de woestijn niet zoveel last van, maar in ons klimaat, ook dat in Noorwegen bijv., moet dat toch echt beter gedaan worden.
 
Het lijkt me dat er niet een onderdeel van roestaantrekkend staal in moeten stoppen.
Is bijna niet tegen te gaan, P.
De onderdelen van verschillende metalen zo veel mogelijk van elkaar isoleren is ook een heel gedoe. Nylon ringetjes en busjes, etc.
Galvanische corrosie
Galvanische corrosie treedt op wanneer aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektrolyt (pH ca 7). Hierbij zal het metaal wat het meest links in de spanningsreeks vermeld staat versneld corroderen en het andere metaal minder snel.

Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektrolyt vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektrolyt een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging.
 
Bahh Bahh... wat een waardeloze tent... Zit nu reeds 1 uur in de wachtruimte bij Tesla SEC in Tilburg, heb er een afspraak voor een beurt en reparatie van deurhendel, de werkorder staat in het systeem maar de afspraak staat niet in de agenda???? Sorry dan hebben we geen tijd voor u!!! Onaceptabel!! Daar kom je dan helemaal voor uit Zuid-Limburg! Op mijn mededeling dat dit niet acceptabel voor me is heb ik 60 minuten geleden te horen gekregen: We gaan kijken wat ik voor u kan doen! Na ondertussen 4 keer vragen, nog steeds geen oplossing. Ik blijf hier kamperen!!! Lekker recalcitrant, ga niet weg voor er een goede oplossing is....

Update: 45 minuten later... ondertussen sta ik strak van de cafeïne (ze hebben wel goede koffie) komt de allervriendelijkste SEC medewerkster met de mededeling dat ze een leenauto (Jaguar) voor me hebben en dat ze alsnog gaan proberen de auto zo snel mogelijk 'binnen enkele dagen' door de werkplaats te jagen. Misschien deze week, anders volgende week kan ik weer richting Tilburg om auto te wisselen.
 
Last edited: