Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
37B93D74-EBA6-4F59-9DC2-712D532BB438.jpeg
Iemand ervaring met een soort harde knak als je met stuur naar links een klein stoepje af rijdt voorwaarts? Zie foto.
Zodra het achterwiel ook van stoep op asfalt komt hoor je links voor een hard geluid, leek mij draagarm maar Tesla kan niks vinden. Heb voorgesteld op mijn kosten de arm te vervangen maar dit mag niet omdat de auto garantie heeft o_O
Maar nu kunnen ze hem ook niet vervangen omdat de auto garantie heeft en zij niks kunnen voelen of zien...
Voor de duidelijkheid, de auto staat met de bestuurdersdeur naar de straat, stuur naar links om om te keren.
 
Ja, herkenbaar. Heb dat al vanaf het begin. Gebeurt bij niet specifiek alleen bij naar voren rijden. Maar altijd bij maximale stuuruitslag. Alsof zich iets voor bij de stuurinrichting ‘zet’. Klinkt inderdaad bijzonder onprettig.
Maar ik zit al op ruim 210.000 km en heeft nog nooit verder tot problemen geleid.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Wellicht kan het veranderen van het volume op de telefoon helpen.

De carkit is dramatisch slecht, het is voor mij onmogelijk om in de auto een gesprek te voeren. Iedereen die ik aan de lijn heb klaagt over een echo, het volume lager zetten helpt ook niet.

Het vreemde is dat ik na de laatste update ongeveer een week geen problemen had en ik dacht dat het echo probleem was opgelost. Nu echter weer als vanouds... en dit voor een auto van dik over een ton.
 
Werkt de spraakbesturing wel goed? Dan zou ik denken dat het niet aan microfoon ligt. Ik kom op internet wel tegen dat het kan helpen om tijdens bellen bluetooth verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden. Dat schijnt 1x nodig te zijn en dan zou het opgelost zijn. Wie weet helpt dit ook voor jou.
Werkt ook niet zoals in de S verstaat het ook slecht. Bluetooth trucje geprobeerd maar helaas lost het niet op. Auto moet na de vakantie sowieso naar het sec maar dit moet echt opgelost worden, drama. Ze gaan mij toch niet vertellen dat ik straks een parrot moet installeren
 
Vandaag mijn nieuwe S opgehaald en die had nogal de neiging om de rechterberm op te zoeken; auto was dus niet goed uitgelijnd. Ach, wat kun je verwachten van een auto van ruim 160K... Nu komt het grappige; Tesla had geen tijd om dit te verhelpen en of ik maar een afspraak wilde maken?? Uiteindelijk goed opgelost door een super pro-actieve leasemij maar de houding van enkele Tilburgse Tesla medewerkers was op z'n minst dubieus te noemen. Verder kan ik janken van blijdschap; wat een mega stap heeft Tesla gemaakt mbt bouwkwaliteit! Super stoelen die je eindelijk diep in de auto laten zitten ipv "op de bok", mooie middenconsole en de graniet finish vind ik ook erg mooi. Bovendien lijkt de auto een stuk stiller dan mijn vorige S uit 2015. Nu nog de wielen recht onder de auto monteren in de fabriek en Tesla komt heel aardig in de buurt van de traditionele premium brands (met hun hopeloos ouderwetse plofdingen in het vooronder - dat dan weer wel :))
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
De carkit is dramatisch slecht, het is voor mij onmogelijk om in de auto een gesprek te voeren. Iedereen die ik aan de lijn heb klaagt over een echo, het volume lager zetten helpt ook niet.

Het vreemde is dat ik na de laatste update ongeveer een week geen problemen had en ik dacht dat het echo probleem was opgelost. Nu echter weer als vanouds... en dit voor een auto van dik over een ton.

Geen problemen met de carkit.

Maar, misschien een puntje om na te kijken. Heb weet dat bij bepaalde BT verbindingen met sommige GSM's de interne micro van de GSM nog signaal opvangt en 'mixt' met de BT. Dan krijg je sowieso echo.
Heb je jouw GSM in een tasje of jaszak of ligt ie gewoon open en bloot? Bij mij zit ie in een lederen tasje en daarbij nog eens of in mijn jaszak of in mijn broekzak. Geen last van extra mic input dus... .

Leg eens je GSM in het handschoenkastje en probeer dan eens een gesprek via handsfree carkit... .
 
  • Like
Reactions: jefjef
Ja, herkenbaar. Heb dat al vanaf het begin. Gebeurt bij niet specifiek alleen bij naar voren rijden. Maar altijd bij maximale stuuruitslag. Alsof zich iets voor bij de stuurinrichting ‘zet’. Klinkt inderdaad bijzonder onprettig.
Maar ik zit al op ruim 210.000 km en heeft nog nooit verder tot problemen geleid.
Thanks, raar want de loaner heeft nergens last van. Ze gaan morgen nog even verder McGyveren. Ben benieuwd...
 
Vandaag mijn nieuwe S opgehaald en die had nogal de neiging om de rechterberm op te zoeken; auto was dus niet goed uitgelijnd. Ach, wat kun je verwachten van een auto van ruim 160K... Nu komt het grappige; Tesla had geen tijd om dit te verhelpen en of ik maar een afspraak wilde maken??
Gefeliciteerd met je nieuwe wheels!
Wel weer ongelooflijk hoor. Het zal allemaal best wel weer goed opgelost worden, maar het doet zo'n afbreuk aan de premium-beleving/imago. Bij mij kwam er een deurklink niet naar buiten. SEC zou het oplossen, maar kon pas na drie weken terecht.
 
Misschien goed om eens te kijken naar de combinatie van telefoon of de carkit goed werkt.
Zelf heb ik een Motorola G5s Plus telefoon en daarmee werkt de carkit perfect.

Ik heb in het verleden ook wel auto's gehad waarbij de ene telefoon perfect werkte i.c.m. de carkit en de andere telefoon een drama was.

Ik heb een paar klanten met een IphoneX en die zijn alleen te verstaan als dat ding op rond spreken staat.
 
Heb nu 4 weken mijn nieuwe S. Bij het bellen krijg heel vaak de klacht dat er een enorme echo te horen is. Ik hoor hem niet, maar degene die mij belt hoort zichzelf na enkele seconden.
Ook valt mij op dat ik het geluid op 8 moet zetten om te verstaan wat iemand zegt. Volgens mij was dit bij mijn oude S niet zo.
Reset helpt niet.
Iemand ook dit probleem / een oplossing?

De echo kan je oplossen door je geluid van de telefoon wat zachter te zetten. Door even met iemand aan de andere kant te testen heb je zo de instelling te pakken waarbij je maximaal geluid hebt, en geen echo. Bij mij is dat rond 4.

Maar ja, in jouw geval zit je dan met je 2e probleem dat je mensen slecht verstaat... :mad:
 
Ik hoor over de carkit van mensen die met mij bellen eigenlijk alleen maar positieve geluiden. Goed verstaanbaar, weinig tot geen omgevingsgeluid, etc. Samsung Note 8.

Vandaag een P90D loaner mee. Toch even geprobeerd met Insane mode op max. battery power.
DE TANDJES! Instant misselijk. Nu, waarover wil ik janken? Ik wil een P100D met creme interieur, maar dat kan niet meer :(
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Iets nieuws althans voor mij): sinds gisteren de melding (vergezeld van irritant bliepje) “parkeerhulp niet beschikbaar”.
Power Off gedaan, met en zonder parkassist systeem ingeschakeld. Geen resultaat. Vandaag Support gebeld, lange Power Off gedaan, geen resultaat. Zoals afgesproken teruggebeld naar Support, ze sturen data door naar Sec, na analyse wordt ik gebeld en / of wordt er een afspraak voor inspectie / herstel gemaakt. Eerst wordt dus geprobeerd op afstand het probleem op te lossen. Wordt vervolgd.
By the way: parkeerhulp behelst niet alleen automatisch inparkeren, ook de sensoren werken niet meer, vandaar dat de melding elke keer herhaald wordt wanneer de snelheid onder de 10km/u komt.

Ik heb deze melding een aantal maanden gehad.
Heb je soms een van de middenste parkeersensoren die foutief afgaan als je traag rijdt, precies alsof je tegen iets aanrijdt, maar dat er niks voor je ligt? Ik had dit geregeld, en dan plots viel de park assist uit --> een van de parkeersensoren gaf een storing, of zeer snel signalen dat er wel/niet iets dichtbij ligt.

Ik dacht eerst een foutieve sensor die vervangen moest worden, of een storing in de kabels, maar blijkt dat de nummerplaat wat loszat dankzij een onvriendelijke trekhaak, en dat de sensor detecteerde dat de nummerplaat soms wat beweegt, wat een signaal gaf. Zo breed gaat hun detectie dus.

Gisteren even langs SeC Gent en kreeg een nieuwe nummerplaathouder, probleem opgelost :). Geen sensor te vervangen. Soms kan een probleem toch gemakkelijk worden opgelost!
(Deze post kan dus ook onder top service ervaringen, en hopelijk heeft MarcelS er iets aan.)
 
  • Helpful
Reactions: MarcelS
Volgens mij begint de drivetrain bij mij toch weer bijgeluiden te maken.
Heb nu als ik mij goed herinner de N-versie,
Bij een snelheid van ca. 94 km/u krijg ik door heel licht met het e-pedaal te bewegen (lichtjes power erbij cq eraf) een jankend geluid in de drivetrain. Redelijk irritant. Toch maar eens als ik tijd heb langs het SeC. :(
 
Vandaag mijn nieuwe S opgehaald en die had nogal de neiging om de rechterberm op te zoeken; auto was dus niet goed uitgelijnd. Ach, wat kun je verwachten van een auto van ruim 160K... Nu komt het grappige; Tesla had geen tijd om dit te verhelpen en of ik maar een afspraak wilde maken?? Uiteindelijk goed opgelost door een super pro-actieve leasemij maar de houding van enkele Tilburgse Tesla medewerkers was op z'n minst dubieus te noemen. Verder kan ik janken van blijdschap; wat een mega stap heeft Tesla gemaakt mbt bouwkwaliteit! Super stoelen die je eindelijk diep in de auto laten zitten ipv "op de bok", mooie middenconsole en de graniet finish vind ik ook erg mooi. Bovendien lijkt de auto een stuk stiller dan mijn vorige S uit 2015. Nu nog de wielen recht onder de auto monteren in de fabriek en Tesla komt heel aardig in de buurt van de traditionele premium brands (met hun hopeloos ouderwetse plofdingen in het vooronder - dat dan weer wel :))
Ik heb mijn auto laten uitlijnen bij een bandenspecialist, zal je de foto van voor en na besparen....
 
Volgens mij begint de drivetrain bij mij toch weer bijgeluiden te maken.
Heb nu als ik mij goed herinner de N-versie,
Bij een snelheid van ca. 94 km/u krijg ik door heel licht met het e-pedaal te bewegen (lichtjes power erbij cq eraf) een jankend geluid in de drivetrain. Redelijk irritant. Toch maar eens als ik tijd heb langs het SeC. :(
Hoe klinkt 't? Misschien een geluidsfragment?

Ja, herkenbaar. Heb dat al vanaf het begin. Gebeurt bij niet specifiek alleen bij naar voren rijden. Maar altijd bij maximale stuuruitslag. Alsof zich iets voor bij de stuurinrichting ‘zet’. Klinkt inderdaad bijzonder onprettig.
Maar ik zit al op ruim 210.000 km en heeft nog nooit verder tot problemen geleid.
Ik heb ook zoiets van als ik een harde bocht moet nemen,dat 't luide bonken/trilling maakt...alsof een woody woodpecker
 
Weet niet of anderen dit probleem herkennen, vast wel...

Een storende tekortkoming vind ik de luchtvering. Althans, het geklapper hiervan, het gebonk als je over een klinkerweg rijdt.
De MS zojuist naar SeC gebracht. Daar geven ze aan dat er aan het eind vd luchtvering een soort busje zit dat wat klappert op klinkerwegen. Doordat er holle framebuizen worden gebruikt (in tegenstelling tot bij de classic modellen) wordt dit geluid versterkt en hoor je dit dus goed.

Er schijnt op dit moment geen oplossing te zijn (want elke MS heeft dit schijnbaar), maar wel een workaround.
Die workaround is de holle framebuizen vullen met een of ander goedje (soort pur), waardoor het geluid nagenoeg niet meer hoorbaar is van binnen....tenzij je de radio uit zet.
Prima oplossing voor een auto > 100.000,- :confused:
 
  • Like
Reactions: Wattman and Exiteer