Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben juist bang dat de komst van de M3's ervoor gaat zorgen dat het nog stroperiger en moeizamer gaat worden (SEC, maar ook SUC)... Op de middel-langere termijn komt het (misschien, waarschijnlijk) wel goed, maar ik denk dat er zware jaren aankomen. Verder wat Paulus in #4441 zegt, het gaat soms maar om kleine dingetjes die perceptie en klanttevredenheid eenvoudig, snel en volledig om zeep kunnen helpen. Bij mij kwam bij aflevering een deurgreep niet naar buiten, SEC ging het (weken later) oplossen. Ik had net 112K overgemaakt en bedekte het met de mantel der Tesla-liefde. Eigenlijk een beetje gek:oops:
 
Ook al in geen tijden bij een SeC geweest vanwege probleemloze classic. Ik ga volgende week eens bellen voor een afspraak nav van de maart brief over de terugroep actie airbag en stuurbouten. Zijn er meer mensen die dat nog niet hebben laten doen?
 
Ook al in geen tijden bij een SeC geweest vanwege probleemloze classic. Ik ga volgende week eens bellen voor een afspraak nav van de maart brief over de terugroep actie airbag en stuurbouten. Zijn er meer mensen die dat nog niet hebben laten doen?
Airbag aan passagierszijde is in Mei gedaan; vervangende bouten voor stuurbekrachtiging zijn (nog) niet beschikbaar.
Die bouten worden ook pas van belang zodra er weer zout gestrooid wordt, straks in de winter. (Behalve wanneer je in de buurt van Breda woont.)
 
Staat elke Tesla deze ellende te wachten? Met andere woorden, zijn er bezitters die alleen voor gepland onderhoud naar Tilburg moeten?

Nee, maar dit is het Janken-over-tekortkomingen-draadje natuurlijk:)

Dus het volgende is off topic:
Ben zelf nu 25.000 km verder. Weinig problemen ondervonden. En de punten die er waren (deurgreep die naar buiten bleef, luchtveringscompressor die bij minus 15 een hick-up had) zijn gewoon snel opgelost. Met, wanneer nodig, een passende leenauto en adequate informatie. Verder alleen de 20.000 km-beurt.
En ja, de medewerkers van SeC Groningen kennen me. Ik voel me er oprecht goed behandeld als klant.
[/offtopic]

Janken maar weer.
 
  • Like
Reactions: HWS and robertvg
Nee, maar dit is het Janken-over-tekortkomingen-draadje natuurlijk:)

Dus het volgende is off topic:
Ben zelf nu 25.000 km verder. Weinig problemen ondervonden. En de punten die er waren (deurgreep die naar buiten bleef, luchtveringscompressor die bij minus 15 een hick-up had) zijn gewoon snel opgelost. Met, wanneer nodig, een passende leenauto en adequate informatie. Verder alleen de 20.000 km-beurt.
En ja, de medewerkers van SeC Groningen kennen me. Ik voel me er oprecht goed behandeld als klant.
[/offtopic]

Janken maar weer.
Jammer. Echt jammer. Een tevreden klant!:cool:
 
MS 85 nu 3 jaar oud en alleen voor periodiek onderhoud in Duiven geweest. Kan niets bedenken aan problemen (behalve een zelf veroorzaakte schade)

kZou bijna denken dat je in een Leaf rijdt! Wij hebben nl. dezelfde ervaring als jij in je MS 85 alleen dus in een Leaf ( okay oa. iets méér laden... grrr ). Onze droom is dat onze Model 3, zonder EAP..., ook een soort classic wordt, welke sensor er ook verzaakt. Als ik meneer Munro mag geloven zou dat zomaar kunnen. :D
 
Ik stapte vandaag in de auto en had "de maps update" (info) klaarblijkelijk gehad. Allemaal heel leuk en aardig, maar nu is de stem opeens een vrouwelijke stem (die naar mijn mening minder goed is "ge-synthiseerd") terwijl ik voorheen een mannelijke stem had. Iemand een idee of (en hoe) dat terug te draaien is? Mijn auto klinkt niet meer als mijn auto :( (en is 't weer 2-tegen-1 if you know what I mean :D:p)
 
Neen, niet aan te passen. Madame krijg je erbij... .

Ik wil Brian terug
XoDQkEu.png
(geen idee of dat de officiële naam van de stem is maar zo noemde ik 'm...)
 
Ik stapte vandaag in de auto en had "de maps update" (info) klaarblijkelijk gehad. Allemaal heel leuk en aardig, maar nu is de stem opeens een vrouwelijke stem (die naar mijn mening minder goed is "ge-synthiseerd") terwijl ik voorheen een mannelijke stem had. Iemand een idee of (en hoe) dat terug te draaien is? Mijn auto klinkt niet meer als mijn auto :( (en is 't weer 2-tegen-1 if you know what I mean :D:p)
Ik wacht nog tot mijn auto ook een gesynthetiseerde, iets betere spelling ;), stem krijgt. Vrouwenstemmen zijn over het algemeen beter te verstaan. Maar sommige mannen willen zich door een vrouw niet de les laten lezen :)
 
Ik wacht nog tot mijn auto ook een gesynthetiseerde, iets betere spelling ;), stem krijgt. Vrouwenstemmen zijn over het algemeen beter te verstaan. Maar sommige mannen willen zich door een vrouw niet de les laten lezen :)

[off topic]
Heeft te maken dat ze daar thuis al mee te maken hebben. De auto is de veilige habitat voor de man, waarin hij in een geclimatiseerde omgeving zichzelf kan zijn. Als de man daarin ook nog eens instructies moet opvolgen zoals worden verteld hoe ze ergens naartoe moeten rijden en hopen dat ze met “linksaf” ook daadwerkelijk “linksaf” bedoelt en niet “neeeeee die andere kant”, zal het geen positieve bijdrage hebben op het functioneren van de man in de auto....... de auto kan dan een gevaarlijke machine worden die dan wordt bediend door iemand die verminderd toerekeningsvatbaar is.



heb ik ooit van iemand gehoord die dit weer heeft gelezen in een niet wetenstenschappelijk onderzoek van een niet bestaande universiteit, is niet uit eigen ervaring :D

[/off topic]
 
85D van december 2015 en eigenlijk geen noemenswaardige issues, op 12V-batterij en rammeltje in panoramadak na. Netjes opgelost in Amsterdam. Vandaag afspraak gemaakt voor de beurt (80dkm, de eerste) en eerste mogelijkheid was 5 september (Duiven) :eek:. Gaven wel aan dat ze gingen verbouwen/uitbreiden want het was een beetje te druk...

Oh en al 3 weken aan t wachten op n voorruit ivm barst. Zal er eens achteraan bellen (schadebedrijf, niet SeC).

Geen groot issue verder maar maak me wel een beetje zorgen om het Model 3-effect.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Nu na 1,5 maand en 3.000km begin mij toch serieus af te vragen of het kopen van een Tesla wel zo verstandig is geweest.

De lijst met punten is inmiddels een A4tje lang.
Het terugbellen voor een afspraak gebeurd niet en ook met de nieuwe update 2018.26 is het rijden (met EAP en TACC) ronduit gevaarlijk.
Ik stap inmiddels met tegenzin de auto in en dat is nog geen automerk eerder gelukt in de 32 jaar dat ik auto rij.

Ook is er weinig zicht op dat de klachten ook aangepakt gaan worden.