You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En volgens mij is deze loaner ook al eens aan een ander forumlid uitgeleend....
Oopsie, blauwe P85?
Had wel de navi history gewist maar m'n telefoon vergeten blijkbaar...
Zat wel een dikke accu in, die auto had bijna 13k op de teller en gewoon strak 400km typical op een range charge (mijne doet nog maar 387)
In mijn loaner, een nieuwe Mercedes, viel niks te wissen:wink: Wat was ik blij mijn Tesla gisteren weer in ontvangst te mogen nemen. Vind de service van Tesla echt geweldig, hoop m echter niet meer nodig te hebben en vervolgens in een fossiel te moeten rijden. Ben nog steeds verbaast hoe erg het me tegenstaat om in een ICE te moeten rijden. Ik zie mijzelf echt nooit meer een ICE kopen.
Oopsie, blauwe P85?
Had wel de navi history gewist maar m'n telefoon vergeten blijkbaar...
Zat wel een dikke accu in, die auto had bijna 13k op de teller en gewoon strak 400km typical op een range charge (mijne doet nog maar 387)
Op twee plekken lekkage aan de rechterkant van het dakraam. Bah! Benieuwd of dit ook binnen de toleranties valt. (janken mag hier toch?)
Dit mag geen discussie zijn. Moet hersteld worden..Op twee plekken lekkage aan de rechterkant van het dakraam. Bah! Benieuwd of dit ook binnen de toleranties valt. (janken mag hier toch?)
Benieuwd of dit ook binnen de toleranties valt. (janken mag hier toch?)
Over lekkage gesproken. Mijn achterklep bevat soms een liter water na een fikse regenbui. Dat komt er dan bij de handgreep aan de binnenkant (bij de sluitknop) en de rubberen steldoppen uit na het openen.
Ik open hem dan gedeeltelijk anders loopt het de achterbak in.
Bekende issue?
Tessie was gisteren en vandaag in Amsterdam voor wat kleine issues, en een assessment van de "120km/h brom". Gisteren zei de monteur die mee reed dat het waarschijnlijk aan de banden/uitlijning/balancering lag. Tegen de lunch vandaag gaf Machiel aan dat er een geluidsopname was gemaakt en naar de US was gestuurd. Ik verwachtte er niet veel van, maar zojuist weer gebeld met de boodschap dat ze in de US deze brom niet acceptabel vonden. Afspraak voor vervangen van inverter (dus motor) is gemaakt.
Deel dit even mee omdat die procedure met die geluidsopname naar de US blijkbaar wel serieus is, en dat de uitkomst daarvan niet al bij voorbaat vast staat.
Ook viel op dat ze het nog steeds "nieuwe inverter" noemen, en niet "nieuwe motor", terwijl de akoustische metingen die o.a. Hans Amsterdam heeft gedaan aangeven dat het meer op een resonantie probleem dan een elektrisch probleem lijkt.
Kijk, weer wat geleerd, thanks! Ik maakte me overigens geen zorgen hoor - ze kunnen de motor en en inverter alleen maar samen als geheel vervangen, dus ze zijn straks allebei nieuw. Als ik me al zorgen maak, is het of het probleem toch niet ergens in de ophanging zit. Maar ik ga er maar vanuit dat ze het geluid goed genoeg konden identificeren - anders kreeg ik vast geen nieuwe motor/inverter.Een inverter heeft wel degelijk een sterke impact op het mechanisch functioneren van een motor. Als een inverter een fase bijvoorbeeld niet goed 'timed' dan kan een electromotor eerder als een koffiemolen klinken dan als een motor. Ik begrijp je twijfel...maar de kans is groot dat een nieuwe inverter het probleem verhelpt.
Kijk, weer wat geleerd, thanks! Ik maakte me overigens geen zorgen hoor - ze kunnen de motor en en inverter alleen maar samen als geheel vervangen, dus ze zijn straks allebei nieuw. Als ik me al zorgen maak, is het of het probleem toch niet ergens in de ophanging zit. Maar ik ga er maar vanuit dat ze het geluid goed genoeg konden identificeren - anders kreeg ik vast geen nieuwe motor/inverter.
Ik kan trouwens niet wachten. De P85+ loaner die ik meekreeg was echt een eyeopener - ik had GEEN IDEE dat een Tesla zó gruwelijk stil kon zijn op de snelweg (terwijl hij bij snelheden onder de 50km/h juist veel meer lawaai maakte dan de mijne, vanwege de 21" banden).
Goed te weten! Ik ben vrijdag aan de beurt voor de proefrit mbt brom.Tessie was gisteren en vandaag in Amsterdam voor wat kleine issues, en een assessment van de "120km/h brom". Gisteren zei de monteur die mee reed dat het waarschijnlijk aan de banden/uitlijning/balancering lag. Tegen de lunch vandaag gaf Machiel aan dat er een geluidsopname was gemaakt en naar de US was gestuurd. Ik verwachtte er niet veel van, maar zojuist weer gebeld met de boodschap dat ze in de US deze brom niet acceptabel vonden. Afspraak voor vervangen van inverter (dus motor) is gemaakt.
Deel dit even mee omdat die procedure met die geluidsopname naar de US blijkbaar wel serieus is, en dat de uitkomst daarvan niet al bij voorbaat vast staat.