Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
En volgens mij is deze loaner ook al eens aan een ander forumlid uitgeleend....
ImageUploadedByTapatalk1391198387.618407.jpg
 
Oopsie, blauwe P85? ;)
Had wel de navi history gewist maar m'n telefoon vergeten blijkbaar...
Zat wel een dikke accu in, die auto had bijna 13k op de teller en gewoon strak 400km typical op een range charge (mijne doet nog maar 387)

En van Amsterdam naar Breda met 180 Wh/km. Geen brom. Soepel bakkie. Ik hoop dat de mijne volgende week ook zo terug komt! Die telefoon wis ik nog wel even voor je. Maar je adres (alle historische laadpunten) weet ik niet hoe te wissen. Ik ga ook sporen nalaten vrees ik....
 
In mijn loaner, een nieuwe Mercedes, viel niks te wissen:wink: Wat was ik blij mijn Tesla gisteren weer in ontvangst te mogen nemen. Vind de service van Tesla echt geweldig, hoop m echter niet meer nodig te hebben en vervolgens in een fossiel te moeten rijden. Ben nog steeds verbaast hoe erg het me tegenstaat om in een ICE te moeten rijden. Ik zie mijzelf echt nooit meer een ICE kopen.
 
In mijn loaner, een nieuwe Mercedes, viel niks te wissen:wink: Wat was ik blij mijn Tesla gisteren weer in ontvangst te mogen nemen. Vind de service van Tesla echt geweldig, hoop m echter niet meer nodig te hebben en vervolgens in een fossiel te moeten rijden. Ben nog steeds verbaast hoe erg het me tegenstaat om in een ICE te moeten rijden. Ik zie mijzelf echt nooit meer een ICE kopen.

Heb laatst bij Sixt een Alfa gehuurd, bijna mee verongelukt. Schakelen, overal knopjes, lampen die niet vanzelf aangaan. Wist gewoon niet meer hoe het moest.

- - - Updated - - -

Oopsie, blauwe P85? ;)
Had wel de navi history gewist maar m'n telefoon vergeten blijkbaar...
Zat wel een dikke accu in, die auto had bijna 13k op de teller en gewoon strak 400km typical op een range charge (mijne doet nog maar 387)

Volgens mij wisselt dat behoorlijk. Ik kan soms tot 396 opladen en soms ook maar tot 385.
 
Over lekkage gesproken. Mijn achterklep bevat soms een liter water na een fikse regenbui. Dat komt er dan bij de handgreep aan de binnenkant (bij de sluitknop) en de rubberen steldoppen uit na het openen.

Ik open hem dan gedeeltelijk anders loopt het de achterbak in.

Bekende issue?
 
Over lekkage gesproken. Mijn achterklep bevat soms een liter water na een fikse regenbui. Dat komt er dan bij de handgreep aan de binnenkant (bij de sluitknop) en de rubberen steldoppen uit na het openen.

Ik open hem dan gedeeltelijk anders loopt het de achterbak in.

Bekende issue?

Nee, bij mij zeker niet. Maar lijkt me niet normaal, dus mee naar Tilburg zou ik zeggen ...
 
Tessie was gisteren en vandaag in Amsterdam voor wat kleine issues, en een assessment van de "120km/h brom". Gisteren zei de monteur die mee reed dat het waarschijnlijk aan de banden/uitlijning/balancering lag. Tegen de lunch vandaag gaf Machiel aan dat er een geluidsopname was gemaakt en naar de US was gestuurd. Ik verwachtte er niet veel van, maar zojuist weer gebeld met de boodschap dat ze in de US deze brom niet acceptabel vonden. Afspraak voor vervangen van inverter (dus motor) is gemaakt.

Deel dit even mee omdat die procedure met die geluidsopname naar de US blijkbaar wel serieus is, en dat de uitkomst daarvan niet al bij voorbaat vast staat.

Ook viel op dat ze het nog steeds "nieuwe inverter" noemen, en niet "nieuwe motor", terwijl de akoustische metingen die o.a. Hans Amsterdam heeft gedaan aangeven dat het meer op een resonantie probleem dan een elektrisch probleem lijkt.
 
Een inverter heeft wel degelijk een sterke impact op het mechanisch functioneren van een motor. Als een inverter een fase bijvoorbeeld niet goed 'timed' dan kan een electromotor eerder als een koffiemolen klinken dan als een motor. Ik begrijp je twijfel...maar de kans is groot dat een nieuwe inverter het probleem verhelpt.

Tessie was gisteren en vandaag in Amsterdam voor wat kleine issues, en een assessment van de "120km/h brom". Gisteren zei de monteur die mee reed dat het waarschijnlijk aan de banden/uitlijning/balancering lag. Tegen de lunch vandaag gaf Machiel aan dat er een geluidsopname was gemaakt en naar de US was gestuurd. Ik verwachtte er niet veel van, maar zojuist weer gebeld met de boodschap dat ze in de US deze brom niet acceptabel vonden. Afspraak voor vervangen van inverter (dus motor) is gemaakt.

Deel dit even mee omdat die procedure met die geluidsopname naar de US blijkbaar wel serieus is, en dat de uitkomst daarvan niet al bij voorbaat vast staat.

Ook viel op dat ze het nog steeds "nieuwe inverter" noemen, en niet "nieuwe motor", terwijl de akoustische metingen die o.a. Hans Amsterdam heeft gedaan aangeven dat het meer op een resonantie probleem dan een elektrisch probleem lijkt.
 
Een inverter heeft wel degelijk een sterke impact op het mechanisch functioneren van een motor. Als een inverter een fase bijvoorbeeld niet goed 'timed' dan kan een electromotor eerder als een koffiemolen klinken dan als een motor. Ik begrijp je twijfel...maar de kans is groot dat een nieuwe inverter het probleem verhelpt.
Kijk, weer wat geleerd, thanks! Ik maakte me overigens geen zorgen hoor - ze kunnen de motor en en inverter alleen maar samen als geheel vervangen, dus ze zijn straks allebei nieuw. Als ik me al zorgen maak, is het of het probleem toch niet ergens in de ophanging zit. Maar ik ga er maar vanuit dat ze het geluid goed genoeg konden identificeren - anders kreeg ik vast geen nieuwe motor/inverter.

Ik kan trouwens niet wachten. De P85+ loaner die ik meekreeg was echt een eyeopener - ik had GEEN IDEE dat een Tesla zó gruwelijk stil kon zijn op de snelweg (terwijl hij bij snelheden onder de 50km/h juist veel meer lawaai maakte dan de mijne, vanwege de 21" banden).
 
Kijk, weer wat geleerd, thanks! Ik maakte me overigens geen zorgen hoor - ze kunnen de motor en en inverter alleen maar samen als geheel vervangen, dus ze zijn straks allebei nieuw. Als ik me al zorgen maak, is het of het probleem toch niet ergens in de ophanging zit. Maar ik ga er maar vanuit dat ze het geluid goed genoeg konden identificeren - anders kreeg ik vast geen nieuwe motor/inverter.

Ik kan trouwens niet wachten. De P85+ loaner die ik meekreeg was echt een eyeopener - ik had GEEN IDEE dat een Tesla zó gruwelijk stil kon zijn op de snelweg (terwijl hij bij snelheden onder de 50km/h juist veel meer lawaai maakte dan de mijne, vanwege de 21" banden).

De mijne is vandaag in A'dam geweest. Lawaai vanaf 110 km/u bleek door de 21" banden veroorzaakt te worden. Zijn kruiselings gewisseld en opnieuw gebalanceerd.
Aan het soms uitvallen van de DAB kunnen ze niks doen, is in Noord-Holland blijkbaar een algemeen probleem.
 
Tessie was gisteren en vandaag in Amsterdam voor wat kleine issues, en een assessment van de "120km/h brom". Gisteren zei de monteur die mee reed dat het waarschijnlijk aan de banden/uitlijning/balancering lag. Tegen de lunch vandaag gaf Machiel aan dat er een geluidsopname was gemaakt en naar de US was gestuurd. Ik verwachtte er niet veel van, maar zojuist weer gebeld met de boodschap dat ze in de US deze brom niet acceptabel vonden. Afspraak voor vervangen van inverter (dus motor) is gemaakt.

Deel dit even mee omdat die procedure met die geluidsopname naar de US blijkbaar wel serieus is, en dat de uitkomst daarvan niet al bij voorbaat vast staat.
Goed te weten! Ik ben vrijdag aan de beurt voor de proefrit mbt brom.
Mocht daar wat uitkomen dan hoop ik dat ze dat meenemen als de hv batterij wordt vervangen (wordt mijn 3e... had max range 360 typical...) Daarnaast gaan ze ook de zijramen vervangen die bekrast zijn door het raam mechanisme.
Oh ja, ze repareren ook het klepje van de dakdrager aansluiting (pano), die raak je zo kwijt bij het afspuiten namelijk...
Al met al ben ik tot nu goed te spreken over de service, het is een nieuw product en die mankementen horen er een beetje bij.