Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
En nu opladen op 12 ampère ipv 16, kan dat zijn omdat het voltage gezakt is naar 217 volt?

- - - Updated - - -

En nu opladen op 12 ampère ipv 16, kan dat zijn omdat het voltage gezakt is naar 217 volt?

ok, lekker duf dit, EV box.... hadden we kunnen weten... wat dan wel interessant is, op 12 ampere pompt ie 40 kilometer per uur naar binnen. nu op 16 ampere idem.... hoort dat dan niet meer te worden?
 

Attachments

  • wp_ss_20140213_0001.png
    wp_ss_20140213_0001.png
    156 KB · Views: 598
Ik merk dat de zijruit bij de chauffeur krassen heeft van het openen en sluiten.
Eerst dacht ik dat het wat strepen van het rubber waren, ofzo. Maar nee, als je met je nagel er overheen gaat voel je echt een kras IN de ruit.

Nu is dat ook wel het enige raam dat ik regelmatig open en sluit (buiten het linkerachterraam per ongeluk met mijn knie).

Ergens in het detailers reclameblok werd hier ook al melding van gemaakt.

Maar heeft er al iemand ervaring met hoe Tesla hier mee omgaat?

En hoe voorkom ik dat het ook bij de andere ruiten optreedt?
 
Ik merk dat de zijruit bij de chauffeur krassen heeft van het openen en sluiten.
Eerst dacht ik dat het wat strepen van het rubber waren, ofzo. Maar nee, als je met je nagel er overheen gaat voel je echt een kras IN de ruit.

Nu is dat ook wel het enige raam dat ik regelmatig open en sluit (buiten het linkerachterraam per ongeluk met mijn knie).

Ergens in het detailers reclameblok werd hier ook al melding van gemaakt.

Maar heeft er al iemand ervaring met hoe Tesla hier mee omgaat?

En hoe voorkom ik dat het ook bij de andere ruiten optreedt?
Ik las dat er al ruiten ( en ruitmechanismen neem ik aan ) vervangen zijn onder garantie.
Voorkomen: de ruiten niet open doen!
Maar als je het laat repareren, zou ik eerst de andere ruiten ook testen, anders moet je nogmaals terugkomen.
 
Ik merk dat de zijruit bij de chauffeur krassen heeft van het openen en sluiten.
Eerst dacht ik dat het wat strepen van het rubber waren, ofzo. Maar nee, als je met je nagel er overheen gaat voel je echt een kras IN de ruit.

Nu is dat ook wel het enige raam dat ik regelmatig open en sluit (buiten het linkerachterraam per ongeluk met mijn knie).

Ergens in het detailers reclameblok werd hier ook al melding van gemaakt.

Maar heeft er al iemand ervaring met hoe Tesla hier mee omgaat?

En hoe voorkom ik dat het ook bij de andere ruiten optreedt?

Dank voor de heads up.
Ik heb dat ook en mijn auto wordt morgen opgehaald.
 
Ik merk dat de zijruit bij de chauffeur krassen heeft van het openen en sluiten.
Eerst dacht ik dat het wat strepen van het rubber waren, ofzo. Maar nee, als je met je nagel er overheen gaat voel je echt een kras IN de ruit.

Nu is dat ook wel het enige raam dat ik regelmatig open en sluit (buiten het linkerachterraam per ongeluk met mijn knie).

Ergens in het detailers reclameblok werd hier ook al melding van gemaakt.

Maar heeft er al iemand ervaring met hoe Tesla hier mee omgaat?

En hoe voorkom ik dat het ook bij de andere ruiten optreedt?


Net feed back gekregen van Tesla. LV ramen zijn in bestelling. Als ze binnen zijn wordt m'n raam vervangen.
Het binnenwerk wordt ook aangepast
 
Last edited:
Deze week 3e hv batterij gekregen, full charge tot 395, kijk dat lijkt er meer op!
Nieuwe motor heeft ook brom, bummer, dus weer even wachten tot vervolgafspraak voor de 3e.
Ik begin er onderhand wel lol in te krijgen. Wel goed te zien dat Tesla doorgaat tot het goed is, 3 keer is scheepsrecht!
 
Deze week 3e hv batterij gekregen, full charge tot 395, kijk dat lijkt er meer op!
Nieuwe motor heeft ook brom, bummer, dus weer even wachten tot vervolgafspraak voor de 3e.
Ik begin er onderhand wel lol in te krijgen. Wel goed te zien dat Tesla doorgaat tot het goed is, 3 keer is scheepsrecht!

Toch wel wat zorgelijk. Kan Tesla dit blijven financieren? Als er zo grootschalig nieuwe motoren nodig zijn, en ze blijkbaar bij sommigen ook vrij snel weer kuren gaan vertonen...Een elektromotor staat toch bekend als een motor waar in principe weinig fout mee zou moeten kunnen gaan. In veel machines draaien ze jaren en jaren zonder problemen en onderhoud. Vraag me toch af of er geen constructie/ontwerpfout in zit.
 
Toch wel wat zorgelijk. Kan Tesla dit blijven financieren? Als er zo grootschalig nieuwe motoren nodig zijn, en ze blijkbaar bij sommigen ook vrij snel weer kuren gaan vertonen...Een elektromotor staat toch bekend als een motor waar in principe weinig fout mee zou moeten kunnen gaan. In veel machines draaien ze jaren en jaren zonder problemen en onderhoud. Vraag me toch af of er geen constructie/ontwerpfout in zit.

De brom wordt veroorzaakt door de inverter. Toch vervangen ze blijkbaar de hele motor. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze deze reviseren en hergebruiken...
 
De brom wordt veroorzaakt door de inverter. Toch vervangen ze blijkbaar de hele motor. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze deze reviseren en hergebruiken...

Volgens de monteur uit Amsterdam wordt de brom veroorzaakt door een onbalans in de motor.
Dit kan verholpen worden door de motor opnieuw te balanceren.
Hoe de onbalans in een oorspronkelijk goed gebalanceerde motor kan ontstaan is me nog onduidelijk.

De kans is dus inderdaad groot dat je niet een nieuwe maar een opnieuw gebalanceerde wisselmotor krijgt.
Wat bij een elektromotor waarvan alleen de lagers kunnen slijten, natuurlijk niets uitmaakt.

Gisteren heb ik met de monteur in mijn eigen en in een demo auto gereden.
Vanuit mijn beleving hebben beide auto's exact dezelfde (onacceptabele) brom vanaf 120 km/uur.
Opvallend is (dit heb ik ook bij een andere Model S kunnen constateren) dat je de brom op de passagiersstoel veel duidelijker hoort dan op de bestuurdersstoel.

Omdat ik op winterbanden rijdt en de weg gisteren nat was (veel geluid) hebben we afgesproken dat we over een paar weken met de zomerbanden weer gemonteerd een geluidsopname gaan maken.
De geluidsopname wordt dan in de VS geanalyseerd waaruit een advies volgt om de motor wel/niet te vervangen.