Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben mijn Tesla woensdag gaan ophalen en hij rijdt formidabel, echt een plezier om mee op de baan te zijn. Na wat instellingen denk ik dat hij volledig goed staat (naar mijn wensen).

Het enige probleem is de connectiviteit en dan vooral van de browser. 3G is goed voor de verkeersinfo op het nav-scherm, maar browsen lukt voor geen meter, zelfs niet naar de Tesla-site (vb superchargers) en niet naar dit forum. Ik heb ook al de wifi geprobeerd met 2 draadloze netwerken vlak naast de auto, maar ontvangst is miniem, als ik al kan connecteren is surfen nog niet mogelijk.
Zijn er ergens instellingen of mogelijkheden om de browser toch een beetje te laten werken?

Gisteren op weg naar Oosterhout was mijn vrouw aan het rijden en had ik even tijd om wat met het scherm te spelen en was haar aan het uitleggen dat het browsen niet werkte zoals het hoort terwijl de 3G wel voldoende ontvangst heeft (verkeersinfo perfect upgedate, internet radio prima ontvangst). Plots werkt de browser perfect en kan ik zonder problemen naar verschillende sites surfen. Ik heb nu nog niet geprobeerd of het nu via WIFI ook werkt.

Iemand een idee of er voor de browser iets moest geïnstalleerd worden of er een initialisatie tijd is?
 
Iemand een idee of er voor de browser iets moest geïnstalleerd worden of er een initialisatie tijd is?

In dit verband: sinds eind vorige week slaagde de browser er niet meer in om een pagina af te werken. De progress bar bovenaan bleef steken op zo'n 90% van het einde, en er werd niets getoond. Dit terwijl internetradio en verkeersinfo op de gps-kaart inderdaad perfect bleven doorwerken.
Deze morgen dan maar de Ctrl-Alt-Del reset uitgevoerd (was slechts de 2de keer in 12.000 km), en alles laadde weer prima en snel!

Ik vermoed dat een en ander te maken heeft met een cache of een stuk werkgeheugen van de browser dat niet optimaal geleegd wordt, en dus langzamerhand vol raakt naarmate je meer surft of pagina's herlaadt. Zal wellicht wel opgelost raken met een van de volgende updates (hoop ik)...
 
Heb zelf de indruk dat de browser bij bepaalde websites vastloopt, zoals bij oplaadpalen.nl.
Mogelijk een cache probleempje, niet al die sites gaan even efficient met geheugen om.

Ik ben vandaag nog even naar het Service Center Amsterdam geweest om het achterraam te controleren, omdat ik daar een oneffenheid in dacht te zien.
Blijkt dat de lijmlaag waarmee het achterraam vastgeplakt zat, niet helemaal recht was gesneden. Kleinigheidje dus, maar toch.

Wel wil ik benadrukken dat ze hun service- en klantgerichtheid weer meer dan waargemaakt hebben. +1
 
Last edited:
Mijn hele auto trilt af en toe door (vermoedelijk) de aircopomp. Is dat een dingetje voor het service center ?
Ik herken het trillen wel, en verbaasde me dat het er soms wel, soms niet is. Ik dacht alleen altijd aan een combinatie van wegdek, snelheid, (banden- en buiten)temperatuur, dat soort dingen. Heb er nooit aan gedacht om de airco uit te zetten, ga ik de volgende keer zeker doen.
 
Wij zetten dan het Pano dak even open :)

Zonder gekheid, op het US Forum is al melding gemaakt van een aanpassing voor een rumoerige AC.
Ja, maar het rare (bij mij iig) is dat er amper sprake is van geluid. Niets storends iig. Maar wel een trilling die ik in het stuur voel, en in mijn voeten. Maar zoals gezegd heb ik nog niet kunnen verifieren of dat inderdaad aan de airco ligt.
 
2 scroll wieltjes op het stuur ingedrukt houden tot het centrale display zwart wordt en opnieuw opstart. Kun je met het dashboard ook doen. Moet je de 2 knoppen boven de scroll wieltjes ingedrukt houden.

Afgelopen zaterdag liep mijn navigatie op het centrale display helemaal vast.
Meerdere malen 10 seconden indrukken van de scroll wieltjes hielp niets.
Auto uit / aan en nogmaals proberen hielp ook niet.
Het scherm ging niet op zwart en het probleem bleef.

Advies Service Center: in dit geval eerst het dashboard (linker scherm) resetten met de beide knoppen boven de scroll wieltjes.
Vervolgens het centrale display resetten met de scroll wieltjes. Dat loste het probleem direct op.
 
Vandaag mijn S teruggekregen na 2 weken logeren bij SC Amsterdam ZO.
Ik had last van de 'terugkerende brom', symptoom: auto bromt, nieuwe motor, brom lijkt minder, auto bromt, nieuwe motor, etc (x4)... Denk dat ik een redelijk zeldzaam geval heb, kan er mee leven omdat Tesla door gaat tot het opgelost is.
Nu is de vervanging rigoreuzer aangepakt, nieuwe motor (5de dus), motorsteun en motor ophanging vervangen, uitgelijnd. Na testrit (door Tesla) bleek ook dat de kabelboom vervangen moest worden (blijkbaar kan dat ook invloed hebben op het geluid).
Resultaat: een stille Tesla (zo stil heb ik het nog niet meegemaakt), motor hoor ik gewoon niet meer!
Nu duimen dat het niet terugkomt.
Complimenten aan Tesla SC ZuidOost voor de volharding om het probleem op te lossen.
 
Heb sinds dat ik de auto kreeg, last van een rammelend pano dak bij geopende stand. Op asfalt hoor je niks, maar bij een beetje klinker, vind ik het toch wel irritant.
Herkenbaar wellicht ?
Naast het pano dak, maken de ruitenwissers lawaai (een flinke bonk bij het omhoog gaan van de wisser - lijkt wel of er een vogel tegen je ruit klapt..)
Daarnaast moet tie even goed uitgelijnd worden - trekt naar rechts.

Verder niets meer dan lof hoor. Ik geniet nog elke dag!
 
Heb sinds dat ik de auto kreeg, last van een rammelend pano dak bij geopende stand. Op asfalt hoor je niks, maar bij een beetje klinker, vind ik het toch wel irritant.
Herkenbaar wellicht ?
Naast het pano dak, maken de ruitenwissers lawaai (een flinke bonk bij het omhoog gaan van de wisser - lijkt wel of er een vogel tegen je ruit klapt..)
Daarnaast moet tie even goed uitgelijnd worden - trekt naar rechts.

Verder niets meer dan lof hoor. Ik geniet nog elke dag!

Gewoon even langs het service center langsgaan. Behalve als je ranger service hebt, dan komen ze bij jou langs.
 
Vandaag in het SeC gezien dat de matten voor tegenwoordig vast liggen met klittenband. Ze waren misschien ook wel iets dikker. Tevens wordt het goedkoop uitziende plastic kap in het midden van het panodak tegenwoordig ook met alcantara bekleed. Ziet er een stuk beter uit. Wel oppassen met de eyeliner:rolleyes:....
 
Heb sinds dat ik de auto kreeg, last van een rammelend pano dak bij geopende stand. Op asfalt hoor je niks, maar bij een beetje klinker, vind ik het toch wel irritant.
Herkenbaar wellicht ?
Naast het pano dak, maken de ruitenwissers lawaai (een flinke bonk bij het omhoog gaan van de wisser - lijkt wel of er een vogel tegen je ruit klapt..)
Daarnaast moet tie even goed uitgelijnd worden - trekt naar rechts.

Verder niets meer dan lof hoor. Ik geniet nog elke dag!

Het geluid van de ruitenwissers komt waarschijnlijk door een onjuiste afstelling waardoor de wissers elkaar raken bij het begin van de slag. Gevolg is een vrij harde klap. Heb ik ook gehad, kan door het service center worden opgelost!