Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde probleem hier, alleen niet beperkt tot rondom Eindhoven, al kom ik daar wel het vaakst. Bij mij is er zelfs al een hoop vervangen, zonder echt resultaat helaas.
http://www.TeslaMotorsClub.com/showpost.php?p=735920

Heb je dab probleem op alle kanalen? Band 12C waar de publieke nl zenders inzitten werkt wel prima bij mij. De band waar de commerciële in zitten wel veel problemen. Ben benieuwd of degene met dab problemen dat ook in band 12C hebben.
 
Je probleem wordt zeker opgelost als je het kanaal aanpast naar voorbeeld 6, lostte direct mijn probleem volledig op!

Het probleem kan best wel eens opgelost worden als je het kanaal wijzigt, en dan hoeft dat niet eens perse naar kanaal 6 te zijn. Probleem met de huidige dichtheid van WiFi routers is dat ze vaak op hetzelfde kanaal zitten. De standaard kanalen zijn vaak 1, 6 of 11. In huis levert dat zelden problemen op omdat de signaalsterkte van de eigen router die van de buren op een eventueel zelfde kanaal overstemt. Dat wordt een ander verhaal voor de deur of op de oprit....

Kanalen boven de 11 zouden wel eens niet kunnen werken, omdat deze in Amerika niet door de FCC zijn toegestaan. Kans is groot dus dat er in de Tesla een WiFi receiver zit die de kanalen boven de 11 niet ontvangt.

Een repeater of een dikke antenne zou kunnen werken, maar het meest eenvoudige is eens een kanaal te switchen.

Hier ook nog een (oud, maar nog steeds relevant) artikel over WiFi, troubleshooting en optimalisatie: Change Your Wi-Fi Router Channel to Optimize Your Wireless Signal
 
Bij mij werkt de 2.4 GHz Wifi verbinding prima met deze instellingen:
Wireless settings.JPG

Half jaar geleden ooit uitgedokterd met de informatie op dit forum, sindsdien werkt het.
 
Heb je dab probleem op alle kanalen? Band 12C waar de publieke nl zenders inzitten werkt wel prima bij mij. De band waar de commerciële in zitten wel veel problemen. Ben benieuwd of degene met dab problemen dat ook in band 12C hebben.

We have a winner! :) Ik luister eigenlijk alleen 538/Q/Slam (lekker commercieel I know) maar die zitten inderdaad allemaal op de 11C band, welke blijkbaar echt sh*t werkt dus. Vanochtend even NPO 3FM op gehad tijdens een lange rit en waarempel: ontvangst is uitstekend, heb niet de hele tijd geluisterd maar hij had altijd goed signaal zonder fm fallback.
Voorlopig blijf ik maar via tunein luisteren, daar zit 538 etc ook gewoon op. Maar wel jammer dat die 11C zenders niet goed ontvangen worden, op een draagbaar dab radiootje heb ik daar geen last van, zelfs in de auto doet die het gewoon goed terwijl het geluid van de auto om de haverklap terugvalt naar fm.
Het zal iets met het ontwerp van de ontvanger of antenne's te maken hebben?
 
vandaag een nieuwe smartphone gekocht met Android 4.2.2 er op.
(wat moet je anders als je de Tesla APP niet meer kan gebruiken)

Tesla app geinstalleerd. maar nog één probleempje.
wanneer ik naar het tabblad "location" ga, dan vind hij de locatie maar de app sluit af en er komt een melding "Tesla is gestopt"

iemand een idee wat het kan zijn, en wat er aan te doen?
 
En als je internet vergelijkt met DAB?

Dat heb ik ook gedaan inderdaad, vreemd genoeg vond ik Internet Radio veel beter klinken dan FM, maar we minder dan DAB.
Vandaar ook dat het haast lijkt alsof de FM enigszins geknepen wordt.
Een beetje zoals we destijds allemaal de kabel provider ervan verdachten dat ze analoog signaal slechter maakten om mensen sneller naar digitaal te krijgen :)
 
vandaag een nieuwe smartphone gekocht met Android 4.2.2 er op.
(wat moet je anders als je de Tesla APP niet meer kan gebruiken)

Tesla app geinstalleerd. maar nog één probleempje.
wanneer ik naar het tabblad "location" ga, dan vind hij de locatie maar de app sluit af en er komt een melding "Tesla is gestopt"

iemand een idee wat het kan zijn, en wat er aan te doen?

Geen idee wat het kan zijn. Ik heb wel de oplossing: koop een iPhone ;-)

(Ik ben een late bekeerling, tot vorig jaar was ik trouw aan de Blackberry. Toen na 10 jaar overgestapt naar de iPhone.)
 
Dat heb ik ook gedaan inderdaad, vreemd genoeg vond ik Internet Radio veel beter klinken dan FM, maar we minder dan DAB.
Vandaar ook dat het haast lijkt alsof de FM enigszins geknepen wordt.
Een beetje zoals we destijds allemaal de kabel provider ervan verdachten dat ze analoog signaal slechter maakten om mensen sneller naar digitaal te krijgen :)

Internet klinkt minder goed dan DAB+. Vermoedelijk een kwestie van compressie/decompressie van het internetsignaal.
Als DAB+ het doet, is het een feest om naar te luisteren. DAB+ in mijn auto valt zo vaak weg dat ik het niet meer gebruik.
Dat was voor SC Amsterdam reden om toch nog een keer naar mijn DAB+ probleem te willen kijken. Vanavond heb ik mijn Model S daarvoor in Amsterdam ingeleverd.
Ik heb een P85+ loaner meegekregen, een wild beest.
 
Internet klinkt minder goed dan DAB+. Vermoedelijk een kwestie van compressie/decompressie van het internetsignaal.
Als DAB+ het doet, is het een feest om naar te luisteren. DAB+ in mijn auto valt zo vaak weg dat ik het niet meer gebruik.
Dat was voor SC Amsterdam reden om toch nog een keer naar mijn DAB+ probleem te willen kijken. Vanavond heb ik mijn Model S daarvoor in Amsterdam ingeleverd.
Ik heb een P85+ loaner meegekregen, een wild beest.


DAB+ is in de praktijk niet bruikbaar helaas. Het verschil met de FM is met 40-15.000Hz bereik goed hoorbaar en dat komt door AAC MPEG4 kwaliteit:

Tijdens het ontwikkelen van de DAB+-standaard is gekozen voor een forse sprong voorwaarts ten opzichte van MPEG 1, Layer 2 (MP2) en MPEG1, Layer 3 (MP3) met de keuze voor een sub-variant van de moderne MPEG4/AAC-standaard. HE-AACv2, ook wel AAC+ genoemd, is een onderdeel van de AAC-familie die speciaal is geoptimaliseerd voor muziek met een hoge geluidskwaliteit bij lage (<96 kb/s) bitrates.


Bij gestandaardiseerde dubbelblinde MUSHRA-luistertests van de European Broadcasting Union (EBU) gaf het luisterpanel HE-AAC op 48 kb/s een waardering van “Good to Excellent” en op 64 kb/s een waardering “Excellent”. In de praktijk wordt er in landen die DAB+ gebruiken voor spraak veelal gekozen voor 48 kb/s, en voor muziek 64 kb/s of 96 kb/s.

jammer dat het niet goed werkt. Of zou Tesla iets vergeten zijn aan te passen voor de Europese FM band, hier worden oneven zendfrequenties gebruikt, vb 96.80 en in de USA 96.85. Staat de DAB er net naast....
 
Of zou Tesla iets vergeten zijn aan te passen voor de Europese FM band, hier worden oneven zendfrequenties gebruikt, vb 96.80 en in de USA 96.85. Staat de DAB er net naast....

Het audio spul wordt geleverd door een Duits bedrijf, kan me haast niet voorstellen dat die daar een fout mee zouden maken. Het is overigens al wel een stuk beter dan het was, maar inmiddels ben ik helemaal over naar TuneIn.
 
Ik heb eigenlijk geen klachten over DAB+, zoals ik al vaker heb gezegd.

Maar ik was gisteren in Oost Brabant en daar is het inderdaad niet te doen met de ontvangst op 11C.

Misschien maar eens wat van de ontuitputtelijke ontwikkelingsgelden die kant op sturen?
 
vandaag een nieuwe smartphone gekocht met Android 4.2.2 er op.
(wat moet je anders als je de Tesla APP niet meer kan gebruiken)

Tesla app geinstalleerd. maar nog één probleempje.
wanneer ik naar het tabblad "location" ga, dan vind hij de locatie maar de app sluit af en er komt een melding "Tesla is gestopt"

iemand een idee wat het kan zijn, en wat er aan te doen?

probleem zelf kunnen oplossen.
soms ging het beeld van de locatie één seconde aan voordat de app. afsloot. ik had toen gezien dat de beide locaties aan stonden (auto en telefoon)
na lang prutsen ontdekte ik dat wanneer ik de home knop van de app. ingedrukt hield en dan naar het tabblad locatie ging, dat dan het beeld iets langer aan bleef voordat de app. er uit ging.
dus dit gedaan en met een derde vinger één van de twee locaties uit gezet.
ik kan nu beide locaties apart zien, maar de app. sluit onmiddellijk af als ze samen aan staan.
 
Weet iemand of je de spiegels kan inklappen tijdens het rijden/parkeren?

Met het Techpakket werkt dit keurig als de auto op slot gaat en in mijn BMW X5 had ik een knopje om dit te doen.
Kan heel handig zijn als je aan het parkeren bent, de wasstraat in gaat.
De BMW X5 was te breed om de spiegels uitgeklapt te houden als je door de wasstraat ging, en de Tesla is net zo breed.
 
Weet iemand of je de spiegels kan inklappen tijdens het rijden/parkeren?

Met het Techpakket werkt dit keurig als de auto op slot gaat en in mijn BMW X5 had ik een knopje om dit te doen.
Kan heel handig zijn als je aan het parkeren bent, de wasstraat in gaat.
De BMW X5 was te breed om de spiegels uitgeklapt te houden als je door de wasstraat ging, en de Tesla is net zo breed.

Ja, dat kan. Als ik mijn garage inrijd dan heb ik ze van tevoren ingeklapt via het knopje in de deur, dus tijdens langzaam rijden. (Anders past hij gewoon niet)