You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of er een oplossing is weet ik niet, kende het probleem al wel. Ik vraag meestal net zolang om een oplossing totdat die er wel is.Hu, is daar wel een oplossing voor? Ik ben eens langsgeweest begin dit jaar, bekend issue, maar geen oplossing. Bij koud weer prop ik nu een muts in de hoek bij het raam. Beetje gedoe, maar ik wilde niet te lang zeuren over de tocht. Misschien toch nog eens vriendelijk vragen...
Nieuwe hoofdaccu en waarschijnlijk met een dag of 2 weer terug.Tess vanavond weggetakeld... Plots na instappen de melding "probleem met 12V batterij" "gelieve de weg veilig te verlaten" "wagen kan mogelijk uitvallen" "auto heeft onderhoud nodig"... Toen de takeldienst aangekomen was de wagen op tow-mode gezet en hop, zwarte schermen, niets meer... Enkel de interieurverlichting deed het nog... Gelukkig stond de tow-mode nog aan en konden we de wagen achteruit duwen want de vriendelijke heer uit Sittard wist me te vertellen dat een tesla langs achter niet getrokken/gesleept kon worden, enkel een sleeppunt vooraan voorzien... Nu afwachten wat het verdict gaat zijn
Ik gok een nieuwe 400V accu en voor de zekerheid ook een nieuwe 12V accu.Tess vanavond weggetakeld... Plots na instappen de melding "probleem met 12V batterij" "gelieve de weg veilig te verlaten" "wagen kan mogelijk uitvallen" "auto heeft onderhoud nodig"... Toen de takeldienst aangekomen was de wagen op tow-mode gezet en hop, zwarte schermen, niets meer... Enkel de interieurverlichting deed het nog... Gelukkig stond de tow-mode nog aan en konden we de wagen achteruit duwen want de vriendelijke heer uit Sittard wist me te vertellen dat een tesla langs achter niet getrokken/gesleept kon worden, enkel een sleeppunt vooraan voorzien... Nu afwachten wat het verdict gaat zijn
Stapt net op de zaak in de S, gaf display aan dat de luchtvering op basis van locatie zal worden aangepast, daarna het bekende "ohoh" geluid dat er iets fout is en display geeft aan "luchtvering heeft onderhoud nodig"
Ik zet de S in "drive" en pas de hoogte aan naar normaal en dat doet hij ook. Rij gewoon weg, géén melding meer. Glitch of toch even Tesla vragen wat er zou kunnen zijn?
Zeker even met roadside assistance bellen. 080002000160
24/7
Kunnen meteen inloggen en kijken of er wat aan de hand is.
Dit is nummer van Enexis? En werkt niet meer en voor persvragen bezoek blablabla
0800 020 0160 heb ik gevonden, dus 1x een 0 te veel
maar ze konden niets vinden.. advies idd volgende keer direct bellen, dan kunnen ze mogelijk meer zien want schijnt als de auto een zelf check doet dat hij de melding dan mogelijk kan resetten voordat de data bij Tesla dan aankomt.
He Ezra, welkom hier. En welkom in de Tesla fascinatie en frustratie.
Mag ik je 'waarschuwen'? De auto gaat meer indruk op je maken dan je nu verwacht en Tesla gaat je nog veel meer frustratie geven dan nu al ervaren.
(dit soort draadjes doorlezen en je zult merken dat ik enige ervaring heb).
Daar kun je je heel druk over maken. Maar dat gaat je niet helpen.
Zoals je al gemerkt hebt is communicatie (die de klant, ook als het even tegenzit, tevreden en/of begripvol houdt) niet de sterkste kant van Tesla. Daar heb ik de VP Sales & Service al een jaar geleden persoonlijk op mogen wijzen. Maar heel veel verbetering is er nog niet.
Voornaamste reden: ze hebben het (nog steeds) druk met primaire processen (de auto uberhaupt op jullie stoep krijgen) en de aandeelhouders lijken soms belangrijker dan de klanten.
Die primaire processen lijken ze beter onder controle te krijgen en daardoor krijgen jullie waarschijnlijk een auto die al een heel stuk beter is dan de auto die ik mocht ontvangen.
Je kunt op dit forum vele verhalen/redenen vinden waarom je bij Tesla niet hetzelfde kunt verwachten als bij een gerenomeerde (zeg Duitse) fabrikant waar je hetzelfde geld voor een auto moet neertellen.
Wil niet zeggen dat we niet mogen verwachten dat we een goed product krijgen (en er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt). Maar daar waar Tesla met technische onvolkomenheden of andere klachten wordt geconfronteerd is de ruimhartigheid in oplossen groot. (vooral op SeC niveau) dus uiteindelijk komt het goed.
En sommige dingen zijn bij Tesla gewoon anders. Allereerst is het autorijden 2.0. Bij andere fabrikanten heb je je auto nog nooit via internet besteld. En zoals anderen hebben uitgelegd zit er een verschil tussen dealers en een autofabrikant die direct levert. Dat concept heeft Tesla nog niet goed uitgewerkt (kunnen uitwerken). Mogelijkheden zijn beperkt. Prijsonderhanding mogelijkheden - nihil. Inruilen oude auto - geen optie. En nu moeten ze gaan leren hoe ze tweedehands Tesla's moeten gaan in- en verkopen.
Helaas zullen velen zich dit alles pas later realiseren (toen je de auto kocht dacht je nog met een 'normale' leverancier van doen te hebben).
Als je de hobbel van acceptatie genomen hebt blijft er veel ruimte voor genot van een schitterende auto en een bizarre rijervaring.
Kom je die hobbel niet over dan kun je de auto beter direct op marktplaats zetten.
Veel plezier als de auto straks dan eindelijk voor de deur staat!
He Ezra, welkom hier. En welkom in de Tesla fascinatie en frustratie.
Mag ik je 'waarschuwen'? De auto gaat meer indruk op je maken dan je nu verwacht en Tesla gaat je nog veel meer frustratie geven dan nu al ervaren.
(dit soort draadjes doorlezen en je zult merken dat ik enige ervaring heb).
Daar kun je je heel druk over maken. Maar dat gaat je niet helpen.
Zoals je al gemerkt hebt is communicatie (die de klant, ook als het even tegenzit, tevreden en/of begripvol houdt) niet de sterkste kant van Tesla. Daar heb ik de VP Sales & Service al een jaar geleden persoonlijk op mogen wijzen. Maar heel veel verbetering is er nog niet.
Voornaamste reden: ze hebben het (nog steeds) druk met primaire processen (de auto uberhaupt op jullie stoep krijgen) en de aandeelhouders lijken soms belangrijker dan de klanten.
Die primaire processen lijken ze beter onder controle te krijgen en daardoor krijgen jullie waarschijnlijk een auto die al een heel stuk beter is dan de auto die ik mocht ontvangen.
Je kunt op dit forum vele verhalen/redenen vinden waarom je bij Tesla niet hetzelfde kunt verwachten als bij een gerenomeerde (zeg Duitse) fabrikant waar je hetzelfde geld voor een auto moet neertellen.
Wil niet zeggen dat we niet mogen verwachten dat we een goed product krijgen (en er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt). Maar daar waar Tesla met technische onvolkomenheden of andere klachten wordt geconfronteerd is de ruimhartigheid in oplossen groot. (vooral op SeC niveau) dus uiteindelijk komt het goed.
En sommige dingen zijn bij Tesla gewoon anders. Allereerst is het autorijden 2.0. Bij andere fabrikanten heb je je auto nog nooit via internet besteld. En zoals anderen hebben uitgelegd zit er een verschil tussen dealers en een autofabrikant die direct levert. Dat concept heeft Tesla nog niet goed uitgewerkt (kunnen uitwerken). Mogelijkheden zijn beperkt. Prijsonderhanding mogelijkheden - nihil. Inruilen oude auto - geen optie. En nu moeten ze gaan leren hoe ze tweedehands Tesla's moeten gaan in- en verkopen.
Helaas zullen velen zich dit alles pas later realiseren (toen je de auto kocht dacht je nog met een 'normale' leverancier van doen te hebben).
Als je de hobbel van acceptatie genomen hebt blijft er veel ruimte voor genot van een schitterende auto en een bizarre rijervaring.
Kom je die hobbel niet over dan kun je de auto beter direct op marktplaats zetten.
Veel plezier als de auto straks dan eindelijk voor de deur staat!
Hier nog één. Al jou issues heb ik ook gehad en zijn nu bij mij allemaal opgelost door Tesla.Ik heb de "brom" ook. Vervelend omdat die op de meest gereden snelheden ook het meest prominent is. Wanneer heb je recht op een nieuwe drive-unit? Hoe hard moet het zijn ?
En dan zijn er de klakkende ruitenwissers, raam bestuurder dat niet snel genoeg zakt en dus een beetje blokkeert en de stuurinrichting die klakt bij volledige uitdraai.
Misschien na 25000 km iets sneller op "jaaronderhoud" gaan?
Dit zijn de kleine frustraties van een rotverwende TESLA rijder die iedere dag weer denkt ; "nooooooit meer een ICE"
Sterker nog, die ICE heeft dezelfde rotprobleempjes, maar omdat je elke 15000 (of minder) de auto binnenbrengt voor een beurt worden ze sneller opgelost. Nu heb je zoiets van, ik ga toch niet voor een wat krakende ruitenwisser speciaal mijn auto wegbrengen?Ik heb de "brom" ook. Vervelend omdat die op de meest gereden snelheden ook het meest prominent is. Wanneer heb je recht op een nieuwe drive-unit? Hoe hard moet het zijn ?
En dan zijn er de klakkende ruitenwissers, raam bestuurder dat niet snel genoeg zakt en dus een beetje blokkeert en de stuurinrichting die klakt bij volledige uitdraai.
Misschien na 25000 km iets sneller op "jaaronderhoud" gaan?
Dit zijn de kleine frustraties van een rotverwende TESLA rijder die iedere dag weer denkt ; "nooooooit meer een ICE"
Dit zijn de kleine frustraties van een rotverwende TESLA rijder die iedere dag weer denkt ; "nooooooit meer een ICE"
Tess vanavond weggetakeld... Plots na instappen de melding "probleem met 12V batterij" "gelieve de weg veilig te verlaten" "wagen kan mogelijk uitvallen" "auto heeft onderhoud nodig"... Toen de takeldienst aangekomen was de wagen op tow-mode gezet en hop, zwarte schermen, niets meer... Enkel de interieurverlichting deed het nog... Gelukkig stond de tow-mode nog aan en konden we de wagen achteruit duwen want de vriendelijke heer uit Sittard wist me te vertellen dat een tesla langs achter niet getrokken/gesleept kon worden, enkel een sleeppunt vooraan voorzien... Nu afwachten wat het verdict gaat zijn