Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hebben mensen hier ook wel eens dat de charge port niet open wil? Als ik bijv. van binnenuit 'm open via het touchscreen, dan hoor ik wel een 'pok' alsof hij open zou moeten springen, maar soms springt hij dan dus niet open. Ik kan 'm dan ook niet opnieuw openen, maar moet dan vaak echt de auto afsluiten, weer open doen en het nogmaals proberen. Een tweede poging wil vaak wel, maar heb ook al een keer een derde poging gedaan. Het werkt dus wat onlogisch. Via de knop op de laadkabel (dus bij UMC of Supercharger) wil het sowieso al vrijwel nooit.

Is dus even los van het vriesweer, want ook bij normale temperaturen heb ik dit.

Loshalen gaat overigens wel altijd goed, via de knop op de laadkabel deblokkeert hij meteen en kan ik de laadstekker eruit trekken.
 
Hebben mensen hier ook wel eens dat de charge port niet open wil? Als ik bijv. van binnenuit 'm open via het touchscreen, dan hoor ik wel een 'pok' alsof hij open zou moeten springen, maar soms springt hij dan dus niet open. Ik kan 'm dan ook niet opnieuw openen, maar moet dan vaak echt de auto afsluiten, weer open doen en het nogmaals proberen. Een tweede poging wil vaak wel, maar heb ook al een keer een derde poging gedaan. Het werkt dus wat onlogisch. Via de knop op de laadkabel (dus bij UMC of Supercharger) wil het sowieso al vrijwel nooit.

Is dus even los van het vriesweer, want ook bij normale temperaturen heb ik dit.

Loshalen gaat overigens wel altijd goed, via de knop op de laadkabel deblokkeert hij meteen en kan ik de laadstekker eruit trekken.
Yep, heb ik ook
 
Hebben mensen hier ook wel eens dat de charge port niet open wil? Als ik bijv. van binnenuit 'm open via het touchscreen, dan hoor ik wel een 'pok' alsof hij open zou moeten springen, maar soms springt hij dan dus niet open. Ik kan 'm dan ook niet opnieuw openen, maar moet dan vaak echt de auto afsluiten, weer open doen en het nogmaals proberen. Een tweede poging wil vaak wel, maar heb ook al een keer een derde poging gedaan. Het werkt dus wat onlogisch. Via de knop op de laadkabel (dus bij UMC of Supercharger) wil het sowieso al vrijwel nooit.

Is dus even los van het vriesweer, want ook bij normale temperaturen heb ik dit.

Loshalen gaat overigens wel altijd goed, via de knop op de laadkabel deblokkeert hij meteen en kan ik de laadstekker eruit trekken.

Lijkt mij niet goed. Bij mij gaat hij altijd direct open. Even langs het SC of mee late nemen bij de beurt?
 
We rijden nu in Brabant. Wat mij opvalt is hoe slecht ten opzichte van de vorige v5 software de blauwe lijn van de te volgen route op het grote scherm wordt weergegeven. Op hele stukken wordt de te volgen weg niet getoond, som is er op het scherm helemaal geen blauwe lijn te zien. Is dit bij de nieuwste versie software of kaarten beter? Dit is naadje zo....:mad:
Trouwens afgelopen zaterdag naar Amsterdam, vanuit Utrecht, als bestemming Beursplein 15 (QPark Bijenkorf )ingevoerd. Sprong vervolgens constant uit de navigatie, alsof ik op de cancel-knop had gedrukt. Had ik nog niet eerder meegemaakt....
 
We rijden nu in Brabant. Wat mij opvalt is hoe slecht ten opzichte van de vorige v5 software de blauwe lijn van de te volgen route op het grote scherm wordt weergegeven. Op hele stukken wordt de te volgen weg niet getoond, som is er op het scherm helemaal geen blauwe lijn te zien. Is dit bij de nieuwste versie software of kaarten beter? Dit is naadje zo....:mad:
Trouwens afgelopen zaterdag naar Amsterdam, vanuit Utrecht, als bestemming Beursplein 15 (QPark Bijenkorf )ingevoerd. Sprong vervolgens constant uit de navigatie, alsof ik op de cancel-knop had gedrukt. Had ik nog niet eerder meegemaakt....

Geen last van gehad. Wel goede 3G ontvangst?

Misschien een keer reset? Daarmee heb ik in het verleden kennelijke "mankementen" verholpen. Overigens de laatste tijd niet meer. Toch V6?
 
We rijden nu in Brabant. Wat mij opvalt is hoe slecht ten opzichte van de vorige v5 software de blauwe lijn van de te volgen route op het grote scherm wordt weergegeven. Op hele stukken wordt de te volgen weg niet getoond, som is er op het scherm helemaal geen blauwe lijn te zien. Is dit bij de nieuwste versie software of kaarten beter? Dit is naadje zo....:mad:
Trouwens afgelopen zaterdag naar Amsterdam, vanuit Utrecht, als bestemming Beursplein 15 (QPark Bijenkorf )ingevoerd. Sprong vervolgens constant uit de navigatie, alsof ik op de cancel-knop had gedrukt. Had ik nog niet eerder meegemaakt....
Had ik vaak met V5, resetten was dan de tijdelijke oplossing. Sinds V6 is het mij niet meer overkomen. Hij is nu ook in staat om bestemmingen verder dan 250km weg te tonen.
 
Vandaag wel wat miserie gehad met het vriesweer.
Auto staat buiten - dus was ondergevroren.

Ik was vergeten mijn laadkabel in te steken gisteren avond - dus wou vanmorgen snel kabel insteken om te laden en te voorverwarmen. De laadklep wou niet openklappen met de app op mijn android telefoon.
Ik deed toen de auto los om nogmaals de klep te proberen te openen - maar de deur ging quasi niet open. De deur / randen waren vol ijzel - en het raam kleefde aan de rubberen randen. Toen ik de deur terug wou sluiten kon dit niet - daar het raam vastgevroren zat... De laadklep zat ook vast door de ijzel.

Heb toen een haardroger gehaald binnen - en de laadklep 2 minuten warmte gegeven. Die kwam toen al los.

Ondertussen was de verwarming bezig in de auto - maar het duurde een hele poos eer de 4 deuren correct open en toe gingen. Gelijk ook super voorzichtig ijs weggekrabt op de auto - uit schrik krassen te maken...

Wat me ook opviel, waren de buitenspiegels die niet konden openklappen wegens de ijzel die op het metalen frame zat...

GRRR - koning winter - ga maar terug naar het hoge noorden...
 
Heb precies hetzelfde. Ziet er niet uit.. laat soms een hele andere route zien dan de navigatie op het kleine scherm.. of niets, of maar een stukje. ook het weergeven van traffic is onvoorspelbaar. Reset zal het wel oplossen. Jammer overigens dat je daarmee niet die uitgebreide routeaanduiding links op het scherm kunt weghalen. Neemt veel te veel ruimte in en ik kan me geen situatie voorstellen waarbij iemand er ooit iets aan heeft om 7 stappen vooruit te kunnen zien welke route je moet volgen..


We rijden nu in Brabant. Wat mij opvalt is hoe slecht ten opzichte van de vorige v5 software de blauwe lijn van de te volgen route op het grote scherm wordt weergegeven. Op hele stukken wordt de te volgen weg niet getoond, som is er op het scherm helemaal geen blauwe lijn te zien. Is dit bij de nieuwste versie software of kaarten beter? Dit is naadje zo....:mad:
Trouwens afgelopen zaterdag naar Amsterdam, vanuit Utrecht, als bestemming Beursplein 15 (QPark Bijenkorf )ingevoerd. Sprong vervolgens constant uit de navigatie, alsof ik op de cancel-knop had gedrukt. Had ik nog niet eerder meegemaakt....
 
Heb precies hetzelfde. Ziet er niet uit.. laat soms een hele andere route zien dan de navigatie op het kleine scherm.. of niets, of maar een stukje. ook het weergeven van traffic is onvoorspelbaar. Reset zal het wel oplossen. Jammer overigens dat je daarmee niet die uitgebreide routeaanduiding links op het scherm kunt weghalen. Neemt veel te veel ruimte in en ik kan me geen situatie voorstellen waarbij iemand er ooit iets aan heeft om 7 stappen vooruit te kunnen zien welke route je moet volgen..

Als de blauwe lijn op het hoofdscherm ontbreekt, is vaak een keer vergroten en weer verkleinen van de schaal van de kaart al voldoende om de blauwe lijn terug te krijgen.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Hebben mensen hier ook wel eens dat de charge port niet open wil? Als ik bijv. van binnenuit 'm open via het touchscreen, dan hoor ik wel een 'pok' alsof hij open zou moeten springen, maar soms springt hij dan dus niet open. Ik kan 'm dan ook niet opnieuw openen, maar moet dan vaak echt de auto afsluiten, weer open doen en het nogmaals proberen. Een tweede poging wil vaak wel, maar heb ook al een keer een derde poging gedaan. Het werkt dus wat onlogisch. Via de knop op de laadkabel (dus bij UMC of Supercharger) wil het sowieso al vrijwel nooit.

Is dus even los van het vriesweer, want ook bij normale temperaturen heb ik dit.

Loshalen gaat overigens wel altijd goed, via de knop op de laadkabel deblokkeert hij meteen en kan ik de laadstekker eruit trekken.

Heb ik ook, wat mij opvalt is dat wanneer de laadklep open is het laatste stukje bij gehele openen hij 'lam' lijkt. Net of de veer die erachter zit niet sterk genoeg is. Hij gaat 2 januari voor z'n derde lader (weer 1 fase defect) naar tilburg zal ik gelijk eens navragen of ze d'r naar willen kijken.

Wat betreft de service, ik blijf me verbazen hoe goed tesla zijn best doet, ik had aangegeven dat ik 2 jan al vroeg naar een klant moet en nu komen ze hem op nieuwjaarsdag al omwisselen. Nou daar hoef je bij mercedes niet mee aan te komen!

Wat betreft het vastvriezen, de nooren zijn gewoon slimmer. Die zetten de folding van spiegels uit, zorgen dat de ruiterwissers uit staan en smeren de rubbers in zodat die niet gaan kleven. Het is nl zo dat niet alleen tesla's bevriezen maar andere merken ook :)
 
Heb ik ook, wat mij opvalt is dat wanneer de laadklep open is het laatste stukje bij gehele openen hij 'lam' lijkt. Net of de veer die erachter zit niet sterk genoeg is. Hij gaat 2 januari voor z'n derde lader (weer 1 fase defect) naar tilburg zal ik gelijk eens navragen of ze d'r naar willen kijken.

Wat betreft de service, ik blijf me verbazen hoe goed tesla zijn best doet, ik had aangegeven dat ik 2 jan al vroeg naar een klant moet en nu komen ze hem op nieuwjaarsdag al omwisselen. Nou daar hoef je bij mercedes niet mee aan te komen!

Wat betreft het vastvriezen, de nooren zijn gewoon slimmer. Die zetten de folding van spiegels uit, zorgen dat de ruiterwissers uit staan en smeren de rubbers in zodat die niet gaan kleven. Het is nl zo dat niet alleen tesla's bevriezen maar andere merken ook :)
De spiegels gaan trouwens niet kapot als ze vastgevroren zitten heb ik ontdekt...:redface:
 

Kosten hek, om en nabij de €5000 ex BTW. Hoppa... Ik heb wat met zaken die gesloopt worden in december zeg. Mijn logo op de zaak, dochterlief rijd een aardige deuk in splinternieuwe Mercedes SLK in een parkeergarage, 2de keer in 2 maanden glaskabel op de zaak kapot, achterhekwerk op de zaak gesloopt door een giga graafmachine, velgen in de trein naar Londen, In londen "sloopt" mijn vrouw bij Harrods mijn credit card (ok, telt niet mee).... hek thuis.... pffff

Afijn, on-topic... morgenochtend gaat de Tes worden afgehaald, om tussendoor bij SeC Den Haag gefixed te worden, ruitenwissers. Weer fantastisch van de mannen van Den Haag.. dat de taart ze maar heeft gesmaakt. ANWB heeft het tijdelijk opgelost, dus kom gelukkig er zondag mee op pad.
 
Kosten hek, om en nabij de €5000 ex BTW. Hoppa... Ik heb wat met zaken die gesloopt worden in december zeg. Mijn logo op de zaak, dochterlief rijd een aardige deuk in splinternieuwe Mercedes SLK in een parkeergarage, 2de keer in 2 maanden glaskabel op de zaak kapot, achterhekwerk op de zaak gesloopt door een giga graafmachine, velgen in de trein naar Londen, In londen "sloopt" mijn vrouw bij Harrods mijn credit card (ok, telt niet mee).... hek thuis.... pffff

Afijn, on-topic... morgenochtend gaat de Tes worden afgehaald, om tussendoor bij SeC Den Haag gefixed te worden, ruitenwissers. Weer fantastisch van de mannen van Den Haag.. dat de taart ze maar heeft gesmaakt. ANWB heeft het tijdelijk opgelost, dus kom gelukkig er zondag mee op pad.

Statistisch gezien heb jij de meeste kans dat 2015 beter wordt. Alvast proost zal ik maar zeggen.
 
Kosten hek, om en nabij de €5000 ex BTW. Hoppa... Ik heb wat met zaken die gesloopt worden in december zeg. Mijn logo op de zaak, dochterlief rijd een aardige deuk in splinternieuwe Mercedes SLK in een parkeergarage, 2de keer in 2 maanden glaskabel op de zaak kapot, achterhekwerk op de zaak gesloopt door een giga graafmachine, velgen in de trein naar Londen, In londen "sloopt" mijn vrouw bij Harrods mijn credit card (ok, telt niet mee).... hek thuis.... pffff

Afijn, on-topic... morgenochtend gaat de Tes worden afgehaald, om tussendoor bij SeC Den Haag gefixed te worden, ruitenwissers. Weer fantastisch van de mannen van Den Haag.. dat de taart ze maar heeft gesmaakt. ANWB heeft het tijdelijk opgelost, dus kom gelukkig er zondag mee op pad.
Begrijp wel waarom CB jou zo'n hoge nieuwe offerte had toegestuurd :rolleyes:
 
Begrijp wel waarom CB jou zo'n hoge nieuwe offerte had toegestuurd :rolleyes:

jaja, zou je haast zeggen. MAar ik heb nog niets geclaimed ;)

Maar ik heb wat met hekken zeg. Dit geloof je echt niet. Buurman ging Boomen rooien. 20 meter boom oid op mijn terrein terecht gekomen. Gehele houten hekwerk aan gort. Heeft inmiddels al iemand laten komen om nieuw hek te maken....
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

jaja, zou je haast zeggen. MAar ik heb nog niets geclaimed ;)

Maar ik heb wat met hekken zeg. Dit geloof je echt niet. Buurman ging Boomen rooien. 20 meter boom oid op mijn terrein terecht gekomen. Gehele houten hekwerk aan gort. Heeft inmiddels al iemand laten komen om nieuw hek te maken....

Je klinkt als iemand waar we met een hele grote boog omheen moeten lopen :) #hoeveelpechkaniemandhebben
 
Je klinkt als iemand waar we met een hele grote boog omheen moeten lopen :) #hoeveelpechkaniemandhebben

?? Serieus... 2de prijs in de lotto, maar wel delen met 4 anderen... Zal de brief inscannen, want ik zou het zelf niet eens geloven als iemand anders dit zou vertellen.....

Kan ik in ieder geval mijn velgen doen, en de schade aan de Mercedes laten fixen......