Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij staat in het display "bandenspanning is te laag". Controleer de bandenspanningz
de spanning was inderdaad te laag maar zelfs na oppompen nog steeds dit bericht. Iemand met zelfde ervaringen? Idee wat te doen? Heeft het zin om de sensoren te resetten?

Meegemaakt en verholpen door Tesla. Sensoren staan te scherp afgesteld. Temperatuurschommeling dag-nacht kan daar ook invloed op hebben.
 
Heb ik ook, wat mij opvalt is dat wanneer de laadklep open is het laatste stukje bij gehele openen hij 'lam' lijkt. Net of de veer die erachter zit niet sterk genoeg is. Hij gaat 2 januari voor z'n derde lader (weer 1 fase defect) naar tilburg zal ik gelijk eens navragen of ze d'r naar willen kijken.

Wat betreft de service, ik blijf me verbazen hoe goed tesla zijn best doet, ik had aangegeven dat ik 2 jan al vroeg naar een klant moet en nu komen ze hem op nieuwjaarsdag al omwisselen. Nou daar hoef je bij mercedes niet mee aan te komen!

Wat betreft het vastvriezen, de nooren zijn gewoon slimmer. Die zetten de folding van spiegels uit, zorgen dat de ruiterwissers uit staan en smeren de rubbers in zodat die niet gaan kleven. Het is nl zo dat niet alleen tesla's bevriezen maar andere merken ook :)

Mwah het is niet normaal hoor dat er iets afbreekt of losschiet waardoor de ruitenwissers het niet meer doen als ze vastzitten.

Bij elke andere auto die ik gehad hebt hoorde je het motortje gewoon proberen en daarna stoppen, niets aan de hand.
 
Die afbrekende ruitenwissermechanismes verklaar ik uit het feit dat die in een bepaalde reeks exemplaren het mechanisme aan de carrosserie GELIJMD werd.

* In de zomer laat die lijm enigszins los door de hitte en krijg je het tikken als de wissers bewegen en er dus wat speling op het mechanisme komt. Dat is bij mij verholpen door het mechanisme aan de carrosserie te lassen (of te popnagelen, die berichten wisselen). Hoe het dan zit met de galvanische corrosie, vraag ik maar niet.

* In de winter laat de lijm blijkbaar gewoon los onder de grote belasting van zo'n sneeuwplakkaat op de voorruit. Is nog steeds beter dan de motor laten doorfikken, maar is toch een beetje een zielige ontwerpfout. Dat het bijna nooit sneeuwt bij de Teslafabriek lijkt me geen geldig excuus.
 
Mwah het is niet normaal hoor dat er iets afbreekt of losschiet waardoor de ruitenwissers het niet meer doen als ze vastzitten.

Bij elke andere auto die ik gehad hebt hoorde je het motortje gewoon proberen en daarna stoppen, niets aan de hand.


tijdens de winterprik ging er hier in het nieuws over de talrijke oproepen naar de pechverhelpingsdiensten.
één van de voorkomende storingen : kapotte ruitewissers wegens afgebroken stang.
blijkt toch een euvel dat niet enkel Tesla treft.
 
Je klinkt als iemand waar we met een hele grote boog omheen moeten lopen :) #hoeveelpechkaniemandhebben

Hek er omheen zeg ik!

- - - Updated - - -

Heb precies hetzelfde. Ziet er niet uit.. laat soms een hele andere route zien dan de navigatie op het kleine scherm.. of niets, of maar een stukje. ook het weergeven van traffic is onvoorspelbaar. Reset zal het wel oplossen. Jammer overigens dat je daarmee niet die uitgebreide routeaanduiding links op het scherm kunt weghalen. Neemt veel te veel ruimte in en ik kan me geen situatie voorstellen waarbij iemand er ooit iets aan heeft om 7 stappen vooruit te kunnen zien welke route je moet volgen..

Precies hetzelfde euvel. Scherm 'refreshed' niet als er wat veranderd wordt (je neemt een andere weg, geeft een andere eindbestemming op, etc.). Door in of uit te zoemen kun je de refresh forceren en dan komt wel de juiste blauwe lijn op het scherm. Erg irritant en duidelijk een bug in de laatste software versie.
 
Nog even brom-vraag:

Vanaf het begin hebben we een soms wisselende brom vanaf zo'n 110 km/u
Op dit moment hebben we een leen Tesla die absoluut stil is. Een behoorlijk verschil. Nu is de brom niet zodanig dat je tegen elkaar moet schreeuwen of zo. Nu vraag ik me af hoe erg zo'n brom moet zijn willen ze de klacht serieus nemen. Ik weet dat ze een geluidsopname moeten maken, maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen in de praktijk. Dank!
 
Nog even brom-vraag:

Vanaf het begin hebben we een soms wisselende brom vanaf zo'n 110 km/u
Op dit moment hebben we een leen Tesla die absoluut stil is. Een behoorlijk verschil. Nu is de brom niet zodanig dat je tegen elkaar moet schreeuwen of zo. Nu vraag ik me af hoe erg zo'n brom moet zijn willen ze de klacht serieus nemen. Ik weet dat ze een geluidsopname moeten maken, maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen in de praktijk. Dank!

Ik heb ook zo'n brom. Geluidopname is alweer lang geleden gemaakt, maar was toen nog 'binnen de toleranties'. Niet dat iemand mij kon vertellen wat die toleranties zijn :)

Overigens heb ik ook al eens een loaner gehad die nog veel erger was, maar ook een fluisterstille.
 
Nog even brom-vraag:

Vanaf het begin hebben we een soms wisselende brom vanaf zo'n 110 km/u
Op dit moment hebben we een leen Tesla die absoluut stil is. Een behoorlijk verschil. Nu is de brom niet zodanig dat je tegen elkaar moet schreeuwen of zo. Nu vraag ik me af hoe erg zo'n brom moet zijn willen ze de klacht serieus nemen. Ik weet dat ze een geluidsopname moeten maken, maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen in de praktijk. Dank!

Mijn norm/referentie is: als mijn vrouw het ook hoort, komt het door de Tesla opname/test voor replacement :)

Ik heb 2 keer een replacement gehad (de tweede keer vanwege de "Klonk"), maar de tweede keer was er ook een kleine brom.
Tesla vond dit toen nog "binnen de norm" en ik was het wel met ze eens (maar ik raakte er wel vanaf vanwege het oplossen van de "Klonk"). Na het vervangen kwam de brom toch terug, deze keer nog minder, dus ik kijk het nog even aan.

De eerste keer was behoorlijk nadrukkelijk, maar omdat je het nu weet, hoor je kleinere afwijkingen ook (ik althans wel..)

De volledig stil ken ik ook van direct na de reparatie, en die situatie wil ik het liefst.
 
Mijn norm/referentie is: als mijn vrouw het ook hoort, komt het door de Tesla opname/test voor replacement :)

Ik heb 2 keer een replacement gehad (de tweede keer vanwege de "Klonk"), maar de tweede keer was er ook een kleine brom.
Tesla vond dit toen nog "binnen de norm" en ik was het wel met ze eens (maar ik raakte er wel vanaf vanwege het oplossen van de "Klonk"). Na het vervangen kwam de brom toch terug, deze keer nog minder, dus ik kijk het nog even aan.

De eerste keer was behoorlijk nadrukkelijk, maar omdat je het nu weet, hoor je kleinere afwijkingen ook (ik althans wel..)

De volledig stil ken ik ook van direct na de reparatie, en die situatie wil ik het liefst.
Ook ik heb nu deze klonk, maar een bromvrije motor (eindelijk). Neem de klonk maar voor lief, ben bang dat na vervanging de brom terugkomt en da's aanzienlijk irritanter dan de klonk. Wel jammer dat je zo moet denken bij een auto van 113K.
 
Ook ik heb nu deze klonk, maar een bromvrije motor (eindelijk). Neem de klonk maar voor lief, ben bang dat na vervanging de brom terugkomt en da's aanzienlijk irritanter dan de klonk. Wel jammer dat je zo moet denken bij een auto van 113K.

Ik stond dus stil in Frankrijk afgelopen zomer....... Door de klonk welke nog eenmaal een hardere klonk gaf en toen fini.... Dus ik zou toch naar even bij je SeC om advies vragen.
 
Vandaag wordt mijn drive-unit vervangen in het SeC van A'pen.
Andere issue's: spiegels passen zich niet meer aan bij R-stand (ondanks feit dat de optie actief staat) \ lawaai rechts achter bij oneffenheid op de baan.

Hopelijk wordt hij terug geleverd met FW6.1 - heb dan beetje nieuwe wagen terug ;-)
 
Vandaag wordt mijn drive-unit vervangen in het SeC van A'pen.
Andere issue's: spiegels passen zich niet meer aan bij R-stand (ondanks feit dat de optie actief staat) \ lawaai rechts achter bij oneffenheid op de baan.

Hopelijk wordt hij terug geleverd met FW6.1 - heb dan beetje nieuwe wagen terug ;-)

Hans, de mijne staat er ook nu. Ik had gevraagd om de sensoren te plaatsen op de velgen; maar ze hebben me net terug gebeld dat ze dit niet mogen doen op "niet tesla velgen". ze konden ze wel mee geven. Iets met garantie bepaling.
Dan wacht ik wel nog tot de banden aan vernieuwing toe zijn.
 
Hans, de mijne staat er ook nu. Ik had gevraagd om de sensoren te plaatsen op de velgen; maar ze hebben me net terug gebeld dat ze dit niet mogen doen op "niet tesla velgen". ze konden ze wel mee geven. Iets met garantie bepaling.
Dan wacht ik wel nog tot de banden aan vernieuwing toe zijn.

Frank ik heb die daar ook gekocht en laat die installeren bij mijn bandencentrale hier (voor op mijn nieuwe zomervelgen).

Hopelijk krijg je ook V6.1
 
Ook ik heb nu deze klonk, maar een bromvrije motor (eindelijk). Neem de klonk maar voor lief, ben bang dat na vervanging de brom terugkomt en da's aanzienlijk irritanter dan de klonk. Wel jammer dat je zo moet denken bij een auto van 113K.

Mijn ervaring met de 'clunk' is er verschil is tussen stille (maar wel voelbare) en een hoorbare clunk: Een stille, maar voelbare overgang tussen optrekken en afremmen (gas erop/eraf) wordt als minder ernstig beoordeeld dan als die overgang echt geluid maakt. In het laatste geval zou ik zeker door SeC laten kijken.
 
Vandaag wordt mijn drive-unit vervangen in het SeC van A'pen.
Andere issue's: spiegels passen zich niet meer aan bij R-stand (ondanks feit dat de optie actief staat) \ lawaai rechts achter bij oneffenheid op de baan.

Hopelijk wordt hij terug geleverd met FW6.1 - heb dan beetje nieuwe wagen terug ;-)

Die spiegels moet je opnieuw instellen, ook eens gehad. Daarna werken ze weer prima.