Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Joepie accu Model S60 kapot 9100 ex btw

This site may earn commission on affiliate links.
Joepie accu kapot Model S60 natuurlijk net paar maanden uit garantie. 195dkm op de teller accu nog niet vervangen geweest. Lekker allemaal bijna elke Tesla heeft een andere accu gekregen in de garantie en 1 die nooit vervangen is onder garantie moet gewoon t volle pond betalen. Nou mooi niet ik verkoop m wel in onderdelen dan
 

Attachments

  • IMG-20220403-WA0010.jpeg
    IMG-20220403-WA0010.jpeg
    282.1 KB · Views: 327
Ja natuurlijk, maar dat is de aard van garantie, per definitie.
Ik had vorige maand een dure koffiemachine, zetgroep stuk, maand of zes buiten de garantie, klote, maar ik verwacht niet dat ik toch een andere krijg omdat mensen in de garantie dat wel krijgen.

Mooie kans om auto te upgraden naar een 75 pack, positief denken.
 
  • Like
Reactions: Maarten and job-lek
Ik snap ergens die twijfel wel hoor. 9100 euro plus wellicht nog de btw is n hoop geld voor reparatie.

Auto heeft 195k gelopen en is 'n jaar of 10 oud. Kunnen nog flink wat km's bij, dat weten we allemaal. Maar niet gek vinden als er ook aardig wat andere kosten aankomen de aankomende jaren. Los van 't feit dat er laatste jaren 'n hoop verbeteringen zijn doorgevoerd t.a.v. laden, afwerking etc die je op deze auto allemaal niet hebt.

Boel verkopen en investeren in een nieuwe of jong gebruikte Tesla is misschien helemaal geen verkeerde zet ;)
 
Ik snap ergens die twijfel wel hoor. 9100 euro plus wellicht nog de btw is n hoop geld voor reparatie.

Auto heeft 195k gelopen en is 'n jaar of 10 oud. Kunnen nog flink wat km's bij, dat weten we allemaal. Maar niet gek vinden als er ook aardig wat andere kosten aankomen de aankomende jaren. Los van 't feit dat er laatste jaren 'n hoop verbeteringen zijn doorgevoerd t.a.v. laden, afwerking etc die je op deze auto allemaal niet hebt.

Boel verkopen en investeren in een nieuwe of jong gebruikte Tesla is misschien helemaal geen verkeerde zet ;)
Op 200000km heb je met een ICE 10 keer onderhoud betaald, een distributieriem vervangen, remmen, alle filters, uitlaat … als je al geen andere pech gehad hebt. En zit je daarna alsnog met de slijtage van 200000km. Als je in een EV de batterij vervangt, is hij weer zo goed als nieuw.
 
  • Like
Reactions: job-lek and RobsEV
Op 200000km heb je met een ICE 10 keer onderhoud betaald, een distributieriem vervangen, remmen, alle filters, uitlaat … als je al geen andere pech gehad hebt. En zit je daarna alsnog met de slijtage van 200000km. Als je in een EV de batterij vervangt, is hij weer zo goed als nieuw.
Helemaal eens dat met een ICE het onderhoud veel hoger is.
Maar we hebben genoeg voorbeelden gelezen van hoge onderhoudskosten aan de model S als ie beetje op leeftijd komt en wat meer km's heeft gelopen. De auto is zeker niet 'als nieuw'.

9k (ik denk 11k inclusief de btw) betalen voor een accu en weten dat er in aandrijflijn en electronica ook nog wel wat duur onderhoud aankomt maakt dat ik zou kiezen voor geld bij elkaar leggen en gaan voor een jongere of nieuwe Tesla. Beter afwerkingsniveau, sneller laden, betere range, alleen maar voordelen ;)
 
9k (ik denk 11k inclusief de btw) betalen voor een accu en weten dat er in aandrijflijn en electronica ook nog wel wat duur onderhoud aankomt maakt dat ik zou kiezen voor geld bij elkaar leggen en gaan voor een jongere of nieuwe Tesla.
Breuken aan elektrische aandrijflijn en elektronica zijn (bijna) niet afhankelijk van leeftijd. Breekt meestal redelijk random. In tegendeel, wat al lang goed werkt, blijft meestal werken.
 
  • Like
Reactions: job-lek