eelcodb
Member
dat snap ik dat je het dan op High zet, maar daar trek je toch niet snel op dan?Steile oprit thuis en voor ons kantoor liggen een paar serieuze drempels.
Na het gebruik van High zet ik het altijd gelijk weer terug naar Standard.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dat snap ik dat je het dan op High zet, maar daar trek je toch niet snel op dan?Steile oprit thuis en voor ons kantoor liggen een paar serieuze drempels.
Daarvoor kun je toch instellen dat hij boven een bepaalde snelheid naar low moet gaan (boven 10km/h ofzo)..Dat probeerde ik ook, maar als je dan later terug instapt dan gaat hij weer naar normaal, dus ik moet elke keer de auto op low zetten als ik daar standaard op zou willen rijden.
Mijn dec 2017 S heeft dit idd ook (de classic nimmer dit soort geluiden gehad). Heb vanaf begin geklaagd eea is na diverse klachten eindelijk verholpen eind september. Maar moet bekennen dat het langzaam weer begint, dus geboden oplossing heeft bij mij geen lang effect gehad.
Daarvoor kun je toch instellen dat hij boven een bepaalde snelheid naar low moet gaan (boven 10km/h ofzo)..
Mijn S uit augustus dit jaar klinkt bij stevig accelereren inmiddels ook als een gehaktmolen...
Lees (ook op de US threads) veel wisselende ervaringen.
Het is een erg vervelend geluid en het klinkt alsof er echt iets kapot is/gaat...
Weet niet wat te doen nu... vervangen van de halfshafts schijnt maar tijdelijk te werken...
De laatste keer dat mijn S bij SeC in Rotterdam stond werd er door het SeC aangegeven dat ze geen geratel konden horen en dat ze daarom niets eraan gedaan hebben.
Ik hoorde ook niets meer nadat hij daar geweest was voor 2 dgn.
Echter een week later is het weer opnieuw begonnen.
Ik had het probleem ook in mijn 2018 model S (al vanaf aflevering, was toen 2 maanden oud). Ze hebben vorige week de halfshafts vervangen. Daarbij is dit artikelnummer gebruikt: 1030615-00-B (links) en 1030616-00-B (rechts). Ik lees dat dit wel nieuwere onderdelen zijn die beter zijn. Ik weet niet sinds wanneer deze worden toegepast.
Overigens had ik ook last van een soort gerammel in de voortrein. Om dat op te lossen is de luchtvering vervangen door artikel 1067361-77-C en dat (nr 77) schijnt ook een aangepast onderdeel te zijn dat die rammels voorkomt.
Die rammel heb ik ook en er is een 35 pagina's tellende thread op het US forum over.
Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)
Ik wacht ook al een paar maanden op het luchtvering onderdeel, afspraak 11 december.
Recent constateerde ik ook een klapperend geluid bin zeer hard optrekken. Nooit eerder gehoord en dacht dat het iets met de kou te maken had. Goed om dit draadje te vinden en er nog even naar te vragen
Mijn nieuwe X heeft het al sinds hij de 3000km gepasseerd is. Ik wacht even tot ik voldoende mankementen heb verzameld (sommige reeds bij levering aanwezig) om een afspraak te maken. Heb het vage gevoel dat er nog wel iets kritieks kapot gaat binnenkort en dan ben je sneller aan de beurt dan wanneer je nu een afspraak probeert te maken.Ik had het probleem ook in mijn 2018 model S (al vanaf aflevering, was toen 2 maanden oud). Ze hebben vorige week de halfshafts vervangen. Daarbij is dit artikelnummer gebruikt: 1030615-00-B (links) en 1030616-00-B (rechts). Ik lees dat dit wel nieuwere onderdelen zijn die beter zijn. Ik weet niet sinds wanneer deze worden toegepast.
Overigens had ik ook last van een soort gerammel in de voortrein. Om dat op te lossen is de luchtvering vervangen door artikel 1067361-77-C en dat (nr 77) schijnt ook een aangepast onderdeel te zijn dat die rammels voorkomt.
Ik merk wel met deze kou, dat de auto iets gevoeliger is voor kleine oneffenheden. De weg lijkt dus hobbeliger. Dat is naa een paar km over. Heb de indruk dat dat gelijk op gaat met het opwarmen van de banden.Zou het met de kou te maken hebben? Ik had het deze morgen precies ook. Na een paar keer opnieuw optrekken leek het over. Rollagers ondertussen opgewarmd?
Niet zozeer de kou buiten misschien, maar het is wellicht afhankelijk van de aandrijftrein , of die ‘op temperatuur’ is. Bij die van mij (2018-05) is het erg als ik net weg gereden ben, maar na 15-20 km is er niets meer te horen. Ook in het X-draadje las ik zoiets ergens.Ik merk wel met deze kou, dat de auto iets gevoeliger is voor kleine oneffenheden. De weg lijkt dus hobbeliger. Dat is naa een paar km over. Heb de indruk dat dat gelijk op gaat met het opwarmen van de banden.
Hoe zou dat dan moeten werken? Koude elektromotor? Koude overbrenging? Kan mij niet voorstellen dat die onderdelen meer vibrate veroorzaken bij lagere temperatuur.maar het is wellicht afhankelijk van de aandrijftrein , of die ‘op temperatuur’ is
Waar je vermoedelijk last van hebt zijn platte vlakken op je banden die ontstaan bij het parkeren. Die platte vlakken worden door het rijden weggemasseerd door het toenemen van de temperatuur in de banden.Ik merk wel met deze kou, dat de auto iets gevoeliger is voor kleine oneffenheden. De weg lijkt dus hobbeliger. Dat is naa een paar km over. Heb de indruk dat dat gelijk op gaat met het opwarmen van de banden.