Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Klapperend" geluid bij optrekken MS - heeft iedereen dit?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn dec 2017 S heeft dit idd ook (de classic nimmer dit soort geluiden gehad). Heb vanaf begin geklaagd eea is na diverse klachten eindelijk verholpen eind september. Maar moet bekennen dat het langzaam weer begint, dus geboden oplossing heeft bij mij geen lang effect gehad.
 
Mijn dec 2017 S heeft dit idd ook (de classic nimmer dit soort geluiden gehad). Heb vanaf begin geklaagd eea is na diverse klachten eindelijk verholpen eind september. Maar moet bekennen dat het langzaam weer begint, dus geboden oplossing heeft bij mij geen lang effect gehad.

De laatste keer dat mijn S bij SeC in Rotterdam stond werd er door het SeC aangegeven dat ze geen geratel konden horen en dat ze daarom niets eraan gedaan hebben.

Ik hoorde ook niets meer nadat hij daar geweest was voor 2 dgn. :confused:
Echter een week later is het weer opnieuw begonnen.:eek:
 
Mijn S uit augustus dit jaar klinkt bij stevig accelereren inmiddels ook als een gehaktmolen...
Lees (ook op de US threads) veel wisselende ervaringen.
Het is een erg vervelend geluid en het klinkt alsof er echt iets kapot is/gaat...
Weet niet wat te doen nu... vervangen van de halfshafts schijnt maar tijdelijk te werken...:(
 
Mijn S uit augustus dit jaar klinkt bij stevig accelereren inmiddels ook als een gehaktmolen...
Lees (ook op de US threads) veel wisselende ervaringen.
Het is een erg vervelend geluid en het klinkt alsof er echt iets kapot is/gaat...
Weet niet wat te doen nu... vervangen van de halfshafts schijnt maar tijdelijk te werken...:(

Bij mij precies hetzelfde probleem. Bij de X schijnt het overigens erger te zijn dan bij de S. Bij mijn X zijn de assen al eens vervangen en hij staat nu weer bij het service centrum met hetzelfde probleem. Tijdelijk bracht dit de vorige keer een oplossing maar met deze assen maakt ie nog veel meer herrie. Het is inderdaad een heel eng geluid, ik heb echt het gevoel dat ik de auto aan het stukmaken ben. Soms een kloppend geluid, maar soms ook een metaalschrapend geluid. Soms alleen bij wat steviger acceleraties, maar meestal ook bij heel rustig accelereren.ook is het gevoelig voor bochten en temperatuur.

Dat laatste is heel vervelend omdat ik nu al twee keer bij het service center heb gestaan om het te laten horen, maar helaas lukte dat niet. Het SC is wat verder weg en het vermoeden is dat het vet dan opgewarmd en goed verdeeld is waardoor de assen geen speling meer hebben (speling opgevuld door het vet). Als het vet kouder en dus harder is kan het niet in de hoekjes en gaatjes waardoor speling optreedt, aldus het SC.

Het is een bekend probleem dus. Er zou in oktober een nieuw design assen beschikbaar komen welke het probleem zou oplossen, maar helaas was dat niet waar. De oplossing bestond uit dezelfde assen en een software aanpassing (andere verdeling van vermogen) waardoor de assen langer goed zouden moeten blijven.

Ik denk dat men geen idee heeft hoe nu verder en maar assen blijft vervangen om te oleasen. Waarschjjnlijk is er wel een goede oplossing maar die zal te duur zijn...

De loaner S die ik heb meegekregen heeft het pronleem blijkbaar niet. Ik kan accelereren wat ik wil, maar deze blijft heerlijk stil zonder getril, geklop en geschraap...
 
  • Informative
  • Like
Reactions: John3B and woes
Ik had het probleem ook in mijn 2018 model S (al vanaf aflevering, was toen 2 maanden oud). Ze hebben vorige week de halfshafts vervangen. Daarbij is dit artikelnummer gebruikt: 1030615-00-B (links) en 1030616-00-B (rechts). Ik lees dat dit wel nieuwere onderdelen zijn die beter zijn. Ik weet niet sinds wanneer deze worden toegepast.
Overigens had ik ook last van een soort gerammel in de voortrein. Om dat op te lossen is de luchtvering vervangen door artikel 1067361-77-C en dat (nr 77) schijnt ook een aangepast onderdeel te zijn dat die rammels voorkomt.
 
De laatste keer dat mijn S bij SeC in Rotterdam stond werd er door het SeC aangegeven dat ze geen geratel konden horen en dat ze daarom niets eraan gedaan hebben.

Ik hoorde ook niets meer nadat hij daar geweest was voor 2 dgn. :confused:
Echter een week later is het weer opnieuw begonnen.:eek:

14-11 weer twee dagen terug geweest en nu bleek dat de aandrijfassen voor vervangen moesten worden.
Daarna geen geratel meer gehoord.
 
Die rammel heb ik ook en er is een 35 pagina's tellende thread op het US forum over.
Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)

Ik wacht ook al een paar maanden op het luchtvering onderdeel, afspraak 11 december.

Recent constateerde ik ook een klapperend geluid bin zeer hard optrekken. Nooit eerder gehoord en dacht dat het iets met de kou te maken had. Goed om dit draadje te vinden en er nog even naar te vragen

Ik had het probleem ook in mijn 2018 model S (al vanaf aflevering, was toen 2 maanden oud). Ze hebben vorige week de halfshafts vervangen. Daarbij is dit artikelnummer gebruikt: 1030615-00-B (links) en 1030616-00-B (rechts). Ik lees dat dit wel nieuwere onderdelen zijn die beter zijn. Ik weet niet sinds wanneer deze worden toegepast.
Overigens had ik ook last van een soort gerammel in de voortrein. Om dat op te lossen is de luchtvering vervangen door artikel 1067361-77-C en dat (nr 77) schijnt ook een aangepast onderdeel te zijn dat die rammels voorkomt.
 
Die rammel heb ik ook en er is een 35 pagina's tellende thread op het US forum over.
Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)

Ik wacht ook al een paar maanden op het luchtvering onderdeel, afspraak 11 december.

Recent constateerde ik ook een klapperend geluid bin zeer hard optrekken. Nooit eerder gehoord en dacht dat het iets met de kou te maken had. Goed om dit draadje te vinden en er nog even naar te vragen

Ik had dit ook: vol gas en het leek alsof de auto uit elkaar werd getrokken. Ik ben naar SeC Tilburg gegaan. Uiteraard kon ik daar het geluid bij hard optrekken niet reproduceren. Gelukkig stelde de monteur voor om de luchtvering op 'high' te zetten en het nog eens proberen. Toen hoorden we duidelijk het befaamde geluid. Zijn conclusie: iets met de overbrenging van motor naar assen en dat dat 'iets' softwarematig op een bepaalde torquekracht staat afgesteld. Zoiets heb ik tenminste onthouden en zoals jullie kunnen zien ben ik 0% technisch ingesteld. Het 'iets' is de laatste maanden vervangen door een net iets anders 'iets' maar dat de oude torquewaardes nog ingesteld staan. Nadat ze dit aangepast hadden is het probleem inderdaad verdwenen. Hoe hard ik ook optrek, ik hoor niets meer.
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
Ik had het probleem ook in mijn 2018 model S (al vanaf aflevering, was toen 2 maanden oud). Ze hebben vorige week de halfshafts vervangen. Daarbij is dit artikelnummer gebruikt: 1030615-00-B (links) en 1030616-00-B (rechts). Ik lees dat dit wel nieuwere onderdelen zijn die beter zijn. Ik weet niet sinds wanneer deze worden toegepast.
Overigens had ik ook last van een soort gerammel in de voortrein. Om dat op te lossen is de luchtvering vervangen door artikel 1067361-77-C en dat (nr 77) schijnt ook een aangepast onderdeel te zijn dat die rammels voorkomt.
Mijn nieuwe X heeft het al sinds hij de 3000km gepasseerd is. Ik wacht even tot ik voldoende mankementen heb verzameld (sommige reeds bij levering aanwezig) om een afspraak te maken. Heb het vage gevoel dat er nog wel iets kritieks kapot gaat binnenkort en dan ben je sneller aan de beurt dan wanneer je nu een afspraak probeert te maken.
 
Zelfde probleem met mijn S uit september 2018, eerder al langs geweest vorige maand en tijdens proefrit hoorden we niets. Een dag later het probleem weer aan de orde. Ik trek nu maar rustig op, het klinkt echt alsof er iets kapot aan het malen is. Binnenkort ook maar even een afspraak maken en laat ik meteen even naar mijn kreunende luchtvering kijken bij drempels.
 
  • Love
Reactions: ArgusBlue
Zou het met de kou te maken hebben? Ik had het deze morgen precies ook. Na een paar keer opnieuw optrekken leek het over. Rollagers ondertussen opgewarmd?
Ik merk wel met deze kou, dat de auto iets gevoeliger is voor kleine oneffenheden. De weg lijkt dus hobbeliger. Dat is naa een paar km over. Heb de indruk dat dat gelijk op gaat met het opwarmen van de banden.
 
Ik merk wel met deze kou, dat de auto iets gevoeliger is voor kleine oneffenheden. De weg lijkt dus hobbeliger. Dat is naa een paar km over. Heb de indruk dat dat gelijk op gaat met het opwarmen van de banden.
Niet zozeer de kou buiten misschien, maar het is wellicht afhankelijk van de aandrijftrein , of die ‘op temperatuur’ is. Bij die van mij (2018-05) is het erg als ik net weg gereden ben, maar na 15-20 km is er niets meer te horen. Ook in het X-draadje las ik zoiets ergens.
Het staat op het lijstje voor mijn Tilburg bezoek voor het vervangen van de gele-strepen MCU(-2).
 
Ik merk wel met deze kou, dat de auto iets gevoeliger is voor kleine oneffenheden. De weg lijkt dus hobbeliger. Dat is naa een paar km over. Heb de indruk dat dat gelijk op gaat met het opwarmen van de banden.
Waar je vermoedelijk last van hebt zijn platte vlakken op je banden die ontstaan bij het parkeren. Die platte vlakken worden door het rijden weggemasseerd door het toenemen van de temperatuur in de banden.
Die onrondheid van de banden is zomers na een paar honderd meter weg, in de winter duurt dat enkele kilometers.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: job-lek and Phil V