Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden met krachtstroom?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat de mannen nog steeds het verschil tussen een type B en kar.B niet weten en daarom ook je vraag niet snappen.;)
Ik denk dat jij voorbij gaat aan het feit dat "B karakteristiek" alleen iets betekent als we het hebben over installatieautomaten of aardlekautomaten. In dit geval hebben we het over een aardlekschakelaar, iets waar @horta overheen gelezen heeft, en in die context betekent "B karakteristiek" niets. En daarom is de vraag helemaal niet relevant.

De een noemt het "Vertrouwen is goed, controle is beter", de ander noemt het "spijkers op laag water zoeken" ;)
 
Gisteren is mijn 2dehands Gen 1 UMC toegekomen, gekocht op eBay. Aangesloten op onze rode CEE 3f16A stekker en laden aan 11kW werkt perfect. We hadden algemeen gesproken voldoende aan de Schuko, maar die keren dat we het nodig hebben is 11kW laden thuis wel wat aangenamer.

Bovendien leuk dat de batterij goed opgewarmd kan worden zodat regen meteen volledig beschikbaar is in de winter.
 
Ik heb even gekeken op eBay: niet normaal wat er tegenwoordig gevraagd wordt voor een 3fasen UMC. Vorig jaar nog rond de 250 euro, nu meer dan het dubbele. Er zijn kennelijk diverse Model 3 rijders die hun eenfase kabel verkopen en daar wordt nu rond de 250 euro voor gevraagd.
 
Weet iemand misschien of (en waar) ik een losse stekker kan kopen met een “Tesla knop” ? Ik wil de gewone stekker die aan de vaste kabel van mijn Ecotap zit vervangen zodat ik met die “Tesla knop” het laaddeksel kan openen. Zoals Tesla’s bijgeleverde lader dus.
 
Weet iemand misschien of (en waar) ik een losse stekker kan kopen met een “Tesla knop” ? Ik wil de gewone stekker die aan de vaste kabel van mijn Ecotap zit vervangen zodat ik met die “Tesla knop” het laaddeksel kan openen. Zoals Tesla’s bijgeleverde lader dus.
Of gewoon een losse Tesla knop in een kleine behuizing die je als sleutelhanger aan je stekker kunt hangen .... Zou ik nog praktischer vinden (kwa montage, batterij vervangen, etc.). En zal wsl ook goedkoper zijn.
 
Ik heb even gekeken op eBay: niet normaal wat er tegenwoordig gevraagd wordt voor een 3fasen UMC. Vorig jaar nog rond de 250 euro, nu meer dan het dubbele. Er zijn kennelijk diverse Model 3 rijders die hun eenfase kabel verkopen en daar wordt nu rond de 250 euro voor gevraagd.
Vooral niet kopen. Zijn genoeg andere laders van Ratio, JuiceBooster en andere merken waarmee je op 11kW of zelfs 22kW kan laden en die lang niet zo veel kosten.