Als je dit over meerdere dagen verdeeld en thuis laadt, dan kan je beter de ritten plannen rondom de 50% lading. M.a.w. beter laden tot 70% en ontladen tot 30% dan laden tot 90% en ontladen tot 10%, ook al kan je dan 2 dagen op 1 lading. Hiermee blijft de batterij langer beter.
Ik zal hiermee wel weer mensen tegen het verkeerde been stoten
Maar ik heb een laadpas van de baas. De baas vindt het niet nodig een laadpaal bij mij te plaatsen, tenzij het uit het leasebudget kan (wat met de Model 3 AWD helaas volledig verbruikt is.
Ik kijk met een schuin oog naar marktplaats een tweedehands lolo paaltje wil ik best investeren bij een laag bedrag. Maar die dingen gaan snel naar 300-400 euro tweedehands. Dan moet ik nog laten aanleggen en meterkast aanpassingen. Daarnaast moet ik dan wel een abbo kunnen afsluiten voor verrekening via laadpas.
Ik ben er met een schuin oog naar aan het kijken hoor, maar aan de andere kant: moet ik dat echt allemaal investeren ten behoeve van mijn baas en een betere accu? Zonde dat ik er maar iets zelf mee opschiet? Ik neig naar nee...
Als ik een tweedehands paal voor 150 zou kunnen kopen en dan nog 150 voor aanleg (geen idee of dat haalbaar is), zou ik het overwegen, maar veel meer niet. Als ik de marktplaats prijzen zie, denk ik niet dat het gaat lukken voor die bedragen.
Als je zelf een eigen BV hebt en de auto ook zelf hebt gekocht uit de BV is het een heel ander verhaal, dan kun je de paal plaatsen uit je bruto bedrijfsresultaat en zonder de 21% BTW. In mijn geval is dat niet zo en gaat het uiteindelijk van mijn netto salaris af en moet ik BTW gewoon betalen...