Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3LR of MYLR bestellen Q4 2021 - welke batterij?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga volgende vrijdag een testrit doen met een M3-LR van Januari 2021.
Hetgeen ik al zeker weet is: Het gaat om het nieuwe 2021 model van Januari 2021, dus met de chrome-delete, automatic trunk, dubbele beglazing, nieuwe center console, heat-pump, etc.
Maar, hoe kan ik nagaan of deze met de 82kW batterij is ? Of zijn sowieso alle 2021 modellen geleverd sinds Q4-2020 naar BeNeLux met de 82kW batterij ?
In de inschrijvingspapieren van mijn huidige M3-LR uit 2019 vind ik voor de batterij geen enkele info terug (Inschrijvingsbewijs & Conformiteitsattest).
 
Waarschijnlijk een 75 kWh Panasonic of LG accupakket (zie onderstaand schema). Om te weten welke van de twee het is moet je ofwel op de sticker van het accupakket kijken of de optiecode op de originele Tesla-factuur raadplegen. Het onderscheid 75-82 kWh is voor een in Nederland geregistreerde auto overigens wat eenvoudiger te maken. Via de kentekencheck (Motor & Milieu -> Milieuprestaties) checken of er een WLTP van 580km of 614km is geregistreerd.

1644328652171.png

(Bron)
 
Last edited:
Waarschijnlijk een 75 kWh Panasonic of LG accupakket (zie onderstaand schema). Om te weten welke van de twee het is moet je ofwel op de sticker van het accupakket kijken of de optiecode op de originele Tesla-factuur raadplegen. Het onderscheid 75-82 kWh is voor een in Nederland geregistreerde auto overigens wat eenvoudiger te maken. Via de kentekencheck (Motor & Milieu -> Milieuprestaties) checken of er een WLTP van 580km of 614km is geregistreerd.
(Bron)
Prima, bedankt, je hebt mij op het juiste spoor gezet.
De WLTP range zit namelijk wél in het conformiteitsattest. Bij mijn huidige TM3-LR uit 2019 is dat 560km.
Dus moet ik gewoon nagaan of er bij deze wagen 580km of 614km staat.
😉
 
Waarschijnlijk een 75 kWh Panasonic of LG accupakket (zie onderstaand schema). Om te weten welke van de twee het is moet je ofwel op de sticker van het accupakket kijken of de optiecode op de originele Tesla-factuur raadplegen. Het onderscheid 75-82 kWh is voor een in Nederland geregistreerde auto overigens wat eenvoudiger te maken. Via de kentekencheck (Motor & Milieu -> Milieuprestaties) checken of er een WLTP van 580km of 614km is geregistreerd.

View attachment 766334
(Bron)
Thnx maar ik haal het er niet uit. Zie screen shot. Of is het E3LD, 3L dus 82LW?
 

Attachments

  • Screenshot_20220208-192120_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220208-192120_Samsung Internet.jpg
    92.6 KB · Views: 52