Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Exactly. Been there, done that.
Door gebrek aan discipline, erg kleine steekproef en onderlinge verschillen tussen de voertuigen waren er toen nauwelijks zinvolle conclusies te trekken.
Misschien kan @Maarten de resultaten nog opduiken?

Resultaten staan in de link als plaatje ingevoegd. Hierbij direct het plaatje: Resultaat metingen 140119.jpg
 
Model X100D
20inch

Nu nog 1 maand in bezit, bijna 2000 km, 221 kW gemiddeld (tuurlijk lekker zomerse temperatuur nu).

Typical is volgens mij ook ingesteld op 220 kW. Ik heb een keer tot 100% geladen en gaf toen 462km typical aan.
Zou dan 101.6 kWh bruikbare batterij capaciteit betekenen.
Iemand zelfde ervaring?

Ik zal ook eens opletten wat de auto doet bij 100 en 120 km/h.
 
Model X100D
20inch

Nu nog 1 maand in bezit, bijna 2000 km, 221 kW gemiddeld (tuurlijk lekker zomerse temperatuur nu).

Typical is volgens mij ook ingesteld op 220 kW. Ik heb een keer tot 100% geladen en gaf toen 462km typical aan.
Zou dan 101.6 kWh bruikbare batterij capaciteit betekenen.
Iemand zelfde ervaring?

Ik zal ook eens opletten wat de auto doet bij 100 en 120 km/h.

221 Wh/km lijkt mij erg mooi! Volgens mij de zuinigste X die we hier voorbij hebben zien komen tot nu toe :)

De 100 heeft 98,4 kWh beschikbaar van 102,4 totaal: Teardown of new 100 kWh Tesla battery pack reveals new cooling system and 102 kWh capacity Ik neem aan dat de Wh/km waarde die gebruikt wordt om bereik aan te geven, wisselt met 20/22' wielen en of je een "P" hebt of niet. Dus moeilijker te vergelijken zonder die gegevens ook te hebben.
 
View attachment 233378 Heb mijn S85 (dec 2014, 66k) nu sinds 1 maart. Sindsdien 13k gereden en gemiddeld 207 Wh/km. Heb 19' wielen.

Nu in de zomer op de A2 met de cc op 103, haal ik tussen Utrecht en Abcoude 152 Wh/km
Er is iets met de A2 (wegdek?) waardoor het verbruik daar lager is dan elders. Ik haal daar met mijn classic ook minder dan 160 Wh/km met cc op 103, op andere wegen lukt dat maar zelden.
 
  • Like
Reactions: Robster
Ben ik correct wanneer ik de batterij oplaad en ze dan leeg rijd, de beschikbare capaciteit van mijn batterij zie in het overzicht (since charge). Ik heb de indruk dat er van mijn 90kwh batterij maar iets van 70 beschikbaar is ?

Na oneindige discussies, draadjes, threads, speculatie, fake news, interpretaties, meningen, rest mij alleen te zeggen dat de batterij capaciteit aan van alles besteed wordt.

Maak je nergens zorgen om. Just go.
 
Ben ik correct wanneer ik de batterij oplaad en ze dan leeg rijd, de beschikbare capaciteit van mijn batterij zie in het overzicht (since charge). Ik heb de indruk dat er van mijn 90kwh batterij maar iets van 70 beschikbaar is ?

De 90 batterij heeft 85,8 kWh capaciteit, waarvan 81,8 beschikbaar is. Rekening houdend met kleine buffer en beetje degradatie is 100% laden goed voor > 75 kWh. Tot 90% laden heeft natuurlijk effect en vergeet niet dat bij stilstaan ook langzaam batterij leegloopt voor systemen auto zoals alarm en verbinding servers.
 
De 90 batterij heeft 85,8 kWh capaciteit, waarvan 81,8 beschikbaar is. Rekening houdend met kleine buffer en beetje degradatie is 100% laden goed voor > 75 kWh. Tot 90% laden heeft natuurlijk effect en vergeet niet dat bij stilstaan ook langzaam batterij leegloopt voor systemen auto zoals alarm en verbinding servers.
Ik moet volgende week een trip doen van 400 km nonstop, ik ga eens testen hoeveel kwh ik er dan uithaal wanneer ik de batterij voor 100% geladen heb.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik moet volgende week een trip doen van 400 km nonstop, ik ga eens testen hoeveel kwh ik er dan uithaal wanneer ik de batterij voor 100% geladen heb.

Als het weer is als de afgelopen week zal dat best meevallen. Hier mijn eerste 9 dagen met de 90D.
Inderdaad zit ook de A2 er bij :)

400 km is, als je met het verkeer meerolt, een makkie. 450 en zelfs 500 is haalbaar maar voor dat laatste moet het iets warmer zijn en moet je je kalm houden :)

(Voor de nieuwelingen: ik heb enigszins de naam dat ik zuiniger versies uitzoek)

IMG_7709.JPG
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
De 90 batterij heeft 85,8 kWh capaciteit, waarvan 81,8 beschikbaar is. Rekening houdend met kleine buffer en beetje degradatie is 100% laden goed voor > 75 kWh. Tot 90% laden heeft natuurlijk effect en vergeet niet dat bij stilstaan ook langzaam batterij leegloopt voor systemen auto zoals alarm en verbinding servers.

:eek:iedere keer als ik deze "kleine" afronding zie draait mijn maag weer om. Accugate:eek:
 
  • Like
Reactions: Cloxxki
Nog een aardige aanvulling op de energieverbuik getallen.
Ik heb de Tesla S75 nu ruim 5 maanden, 12000 km gereden.
Volgens het scherm in de auto is er 198 Wh/km gebruikt, maar wat ik verder meet is een stuk hoger.
Ik gebruik de Tesla API om de energie te meten tijden laadsessies.
Bovendien heb ik een kWh-meter waar alleen mijn Tesla achter zit, zodat ik weet hoeveel energie ik afreken.

Blijkt dat ik 19.6% meer energie uit het net trek, dan wat er volgens de auto gebruikt is om te rijden.
Waar dat verschil in zit? Ik denk verliezen in de lader (omzetting 400VAC naar DC), en energieverlies in de batterij zelf.
Aangenomen dat wat de auto zelf aangeeft een correcte meting is van de hoeveelheid energie naar de motor toe.

upload_2017-6-30_21-51-36.png
 

Attachments

  • upload_2017-6-30_21-44-39.png
    upload_2017-6-30_21-44-39.png
    8.5 KB · Views: 49
  • Informative
Reactions: Gaston
Als het weer is als de afgelopen week zal dat best meevallen. Hier mijn eerste 9 dagen met de 90D.
Inderdaad zit ook de A2 er bij :)

400 km is, als je met het verkeer meerolt, een makkie. 450 en zelfs 500 is haalbaar maar voor dat laatste moet het iets warmer zijn en moet je je kalm houden :)

(Voor de nieuwelingen: ik heb enigszins de naam dat ik zuiniger versies uitzoek)

View attachment 233413
Het is me niet te doen om zuinig te rijden, zit nu rond 200 maar om de kwh die ik uit de bat kan halen