TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Meldingen onverwachte remacties - verkeerde max snelheid

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by JohnT, Jul 27, 2017.

  1. JohnT

    JohnT Member

    Joined:
    Jan 17, 2017
    Messages:
    452
    Location:
    The Netherlands, Spijkenisse
    Draadje om de onverwachte remacties te melden waar de auto "denkt"dat er een andere maximumsnelheid geldt en dan onverwachts, gevaarlijk afremt.
    Handig voor NL: Autosnelwegen.net
     
  2. JohnT

    JohnT Member

    Joined:
    Jan 17, 2017
    Messages:
    452
    Location:
    The Netherlands, Spijkenisse
    (NL) A15 52,8 Re Rhoon, Poortugaal N492 s102. Max snelheid 100km/u - Afremmen naar 70km/u
     
  3. herb_k

    herb_k Member

    Joined:
    May 7, 2017
    Messages:
    238
    Location:
    Van Moscow tot Noorwegen, meestal Almere
    Aansluiting A9 -A1
    Remt ook af naar 70 kmh op snelweg
     
  4. Janc

    Janc Member

    Joined:
    Mar 28, 2014
    Messages:
    269
    Location:
    Tinte
    a15 re hm 48,3 thv hoogvliet
     
  5. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,110
    Location:
    De Woude NL
    Op de N8 van Wormerveer naar de afslag naar de A8 mag 100 km/u worden gereden.
    De Tesla weigert harder te rijden dan 70 km/u tot ongeveer de helft van de afstand. Dan gaat ie plotseling naar 100 km/u.
    Vanaf de afslag vanaf de A8 blijft de Tesla over de N8 ook 70 km/u rijden waar 100 km/u mag.
     
  6. JP68

    JP68 Member

    Joined:
    Dec 26, 2016
    Messages:
    62
    Location:
    Belgium
    De nieuwe A4 vanaf Rotterdam richting Delft.
     
  7. Phil V

    Phil V Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    447
    Location:
    Denderhoutem
    Ik denk dat in NL vooral de definitie van 'autoweg' niet goed zit. Bij mij (in B) ziet hij op de autoweg de borden van 70 en 90, geeft ze ook aan, maar blijft 125 rijden.
    Alleen de ring van Brussel lijkt tot nu toe een probleem(zeker al vanaf groot Bijgaarden tot Strombeek, verder ben ik nog niet geweest sedert de update).
     
  8. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    342
    Location:
    Netherlands
    A1 - knooppunt Muiderberg (richting Amsterdam). Remt af naar 60.
     
  9. RudiDL

    RudiDL Member

    Joined:
    Sep 30, 2015
    Messages:
    204
    Location:
    Tielt-Winge, Belgium
    Heb de laatste week 3000 km gereden in Frankrijk en Duitsland. Werkt altijd goed, nooit onverwachte remreacties op de snelweg en ook niet automatisch trager rijden indien de snelheid lager staat aangegeven. Is idd blijkbaar iets voor NL alleen.

    Wat niet weg neemt dat AP1 nog altijd niet echt vlot werkt. Soms afrit willen nemen ipv de weg volgen, naar vrachtwagen toe rijden tijdens het inhalen, afremmen en/of slingeren voor de top van een heuvel, afremmen in scherpere autoweg-bochten met verkeer op de andere rijstroken, gele lijnen aan werken worden meestal niet gezien, ... Het is idd al veel beter als vroeger, maar goed is het nog altijd niet. Laat staan als het regent, met weinig licht of slechte wegmarkeringen.

    Ik hou steeds mijn handen op het stuur, je weet echt nooit wanneer er een onverwachte reactie komt zeker in wat drukker verkeer.

    Ik ben kritisch, maar AP1 is buiten die probleempjes echt wel een zegen. Gisteren 1200 km in Duitsland gedaan en dat kan vrij vlot dankzij het ontspannen rijden met AP, hele stukken tegen 150 km/u.

    Was in Duitsland bij een klant die net een Mercedes had gekocht van +100k. Als je hoort hoe de MB-AP werkt, dan moet ik hard lachen. Tesla is jaren vooruit.
     
  10. Phil V

    Phil V Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    447
    Location:
    Denderhoutem
    Zo ver dat ze zelf moeite hebben om met AP2 hun eigen AP1 bij te benen.
     
    • Funny x 1
  11. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    2,102
    Location:
    Heelsum
    Als ik de filmpjes mag geloven van de nieuwste "2017.28" update voor AP2, dan is AP2 inmiddels gelijk of zelfs beter dan AP1. Dit wordt ook gemeld door verschillende gebruikers die ervaring hebben met beide op dezelfde wegen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en bepaalde wegen/bochten die nog steeds problemen geven met beide systemen.
     
  12. Jobbeke

    Jobbeke Member

    Joined:
    Apr 6, 2017
    Messages:
    38
    Location:
    Belgie
    En Belgie
     
  13. Phil V

    Phil V Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    447
    Location:
    Denderhoutem
    Op bepaalde punten beter, andere slechter, gemiddeld gelijk of beter. Ik bedoel maar dat ze ondanks de toegang tot alle kennis van AP1, toch bijna een jaar (10 maand?) nodig gehad hebben na het vermarkten van AP2 om die op een vergelijkbaar niveau te krijgen, ondanks de veel performantere hardware. PC performantie: maal 40, camera's: maal 8...
    Hoe moeilijk moet het dan niet zijn voor producenten die van 0 starten.
    Of omgekeerd, hoe goed moet AP1 niet zijn? Was dat dan een moeilijk reproduceerbaar lucky shot?
     
  14. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    2,102
    Location:
    Heelsum
    Wat ik ervan heb begrepen, is dat MobilEye de hardware leverde voor AP1 en ook meehielp met software. MobilEye gaf op een gegeven moment aan dat de ontwikkelingen hen te snel gingen en zij de risico's te groot vonden. Toen heeft Tesla zelf de hardware en bijbehorende software moeten samenstellen. Dat er meer camera's zijn en de CPU sneller is, zegt mij niet zoveel. Immers om gelijk te komen met AP1 is een enkele camera en veel minder snelle CPU voldoende. De software is de moeilijke en essentiële sleutel tot een goed werkend systeem.
     
    • Like x 2
  15. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    612
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
    Heb het issue met het remmen aangekaard bij service Amsterdam.
    Advies was om dit per email te melden met zo gedetailleerd mogelijk de locatie. Ze sturen het dan door naar het juiste team.
    Challenge accepted!
     
    • Like x 2
  16. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,110
    Location:
    De Woude NL
    Mobil Eye zal Tesla zeker niet alle kennis van hun chips en software beschikbaar hebben gesteld. Als dat wel zo was zou AP2 vanaf dag één vergelijkbaar kunnen zijn met AP1. Dat dat niet zo is bewijst klinkklaar dat Tesla een vrijwel compleet ontwikkeltraject in moest gaan.
    En dat dat een 'hell of a job' is gebleken is zonneklaar.
     
    • Like x 1
  17. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    2,102
    Location:
    Heelsum
    Je kunt ook met de spraakfunctie een "report" sturen naar Tesla. Volgens mij is onder meer "report" een term die de functie oppakt. Vervolgens je opmerking maken en deze wordt dan naar Tesla gestuurd. Maar misschien is een mailtje wel handiger, dan zit je ook niet met Engels/Nederlands en Europese wegen.
     
  18. Elbie

    Elbie Member

    Joined:
    Jul 1, 2016
    Messages:
    68
    Location:
    Netherlands
    N227 tussen Amersfoort en Maarn. Mijn Model S met AP1 had altijd al moeite de juiste snelheid aan te geven (pikt vaak de 60 km beperking van de parallelweg op en denkt dat die voor de hoofdrijbaan geldt, waar je in werkelijkheid 80 mag).
    Met de recente firmware-updates (enkele weken terug) beperkt hij de snelheid met autosteer aan (die afgezien van de snelheidsbeperking op vrijwel het hele traject best wel goed werkt). Voorheen was er geen snelheidsbeperking met autosteer op dit traject.
     
  19. Phil V

    Phil V Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    447
    Location:
    Denderhoutem
    A12 Antwerpen Brussel, voorbij Willebroek. Blijft veel te lang 90 aanhouden. Er zijn al lang een paar zijstraten gepasseerd die geen beperking van 90 meer zien en die dus opheffen.
    Ik heb ooit 2 keer een kaartfout doorgegeven aan Waze. Kreeg dezelfde dag nog een mail dat het opgelost was of met een vraag naar meer info.
    Kan toch zo moelijk niet zijn.
     
  20. JohnT

    JohnT Member

    Joined:
    Jan 17, 2017
    Messages:
    452
    Location:
    The Netherlands, Spijkenisse
    Afgelopen weekend remde de auto hier nu niet af! Toeval of iets gewijzigd. Daarentegen nu komende vanaf Hoogvliet A15 "rechter rijstroken" denkt de auto thv hmp 57.3 nu op een 80km weg te zitten en remt dus daar af. Toegestane snelheid is daar 100km/u
     

Share This Page