Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Meldingen onverwachte remacties - verkeerde max snelheid

This site may earn commission on affiliate links.
Op de N8 van Wormerveer naar de afslag naar de A8 mag 100 km/u worden gereden.
De Tesla weigert harder te rijden dan 70 km/u tot ongeveer de helft van de afstand. Dan gaat ie plotseling naar 100 km/u.
Vanaf de afslag vanaf de A8 blijft de Tesla over de N8 ook 70 km/u rijden waar 100 km/u mag.
 
Ik denk dat in NL vooral de definitie van 'autoweg' niet goed zit. Bij mij (in B) ziet hij op de autoweg de borden van 70 en 90, geeft ze ook aan, maar blijft 125 rijden.
Alleen de ring van Brussel lijkt tot nu toe een probleem(zeker al vanaf groot Bijgaarden tot Strombeek, verder ben ik nog niet geweest sedert de update).
 
Heb de laatste week 3000 km gereden in Frankrijk en Duitsland. Werkt altijd goed, nooit onverwachte remreacties op de snelweg en ook niet automatisch trager rijden indien de snelheid lager staat aangegeven. Is idd blijkbaar iets voor NL alleen.

Wat niet weg neemt dat AP1 nog altijd niet echt vlot werkt. Soms afrit willen nemen ipv de weg volgen, naar vrachtwagen toe rijden tijdens het inhalen, afremmen en/of slingeren voor de top van een heuvel, afremmen in scherpere autoweg-bochten met verkeer op de andere rijstroken, gele lijnen aan werken worden meestal niet gezien, ... Het is idd al veel beter als vroeger, maar goed is het nog altijd niet. Laat staan als het regent, met weinig licht of slechte wegmarkeringen.

Ik hou steeds mijn handen op het stuur, je weet echt nooit wanneer er een onverwachte reactie komt zeker in wat drukker verkeer.

Ik ben kritisch, maar AP1 is buiten die probleempjes echt wel een zegen. Gisteren 1200 km in Duitsland gedaan en dat kan vrij vlot dankzij het ontspannen rijden met AP, hele stukken tegen 150 km/u.

Was in Duitsland bij een klant die net een Mercedes had gekocht van +100k. Als je hoort hoe de MB-AP werkt, dan moet ik hard lachen. Tesla is jaren vooruit.
 
Zo ver dat ze zelf moeite hebben om met AP2 hun eigen AP1 bij te benen.

Als ik de filmpjes mag geloven van de nieuwste "2017.28" update voor AP2, dan is AP2 inmiddels gelijk of zelfs beter dan AP1. Dit wordt ook gemeld door verschillende gebruikers die ervaring hebben met beide op dezelfde wegen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en bepaalde wegen/bochten die nog steeds problemen geven met beide systemen.
 
dan is AP2 inmiddels gelijk of zelfs beter dan AP1.
Op bepaalde punten beter, andere slechter, gemiddeld gelijk of beter. Ik bedoel maar dat ze ondanks de toegang tot alle kennis van AP1, toch bijna een jaar (10 maand?) nodig gehad hebben na het vermarkten van AP2 om die op een vergelijkbaar niveau te krijgen, ondanks de veel performantere hardware. PC performantie: maal 40, camera's: maal 8...
Hoe moeilijk moet het dan niet zijn voor producenten die van 0 starten.
Of omgekeerd, hoe goed moet AP1 niet zijn? Was dat dan een moeilijk reproduceerbaar lucky shot?
 
Op bepaalde punten beter, andere slechter, gemiddeld gelijk of beter. Ik bedoel maar dat ze ondanks de toegang tot alle kennis van AP1, toch bijna een jaar (10 maand?) nodig gehad hebben na het vermarkten van AP2 om die op een vergelijkbaar niveau te krijgen, ondanks de veel performantere hardware. PC performantie: maal 40, camera's: maal 8...
Hoe moeilijk moet het dan niet zijn voor producenten die van 0 starten.
Of omgekeerd, hoe goed moet AP1 niet zijn? Was dat dan een moeilijk reproduceerbaar lucky shot?

Wat ik ervan heb begrepen, is dat MobilEye de hardware leverde voor AP1 en ook meehielp met software. MobilEye gaf op een gegeven moment aan dat de ontwikkelingen hen te snel gingen en zij de risico's te groot vonden. Toen heeft Tesla zelf de hardware en bijbehorende software moeten samenstellen. Dat er meer camera's zijn en de CPU sneller is, zegt mij niet zoveel. Immers om gelijk te komen met AP1 is een enkele camera en veel minder snelle CPU voldoende. De software is de moeilijke en essentiële sleutel tot een goed werkend systeem.
 
  • Like
Reactions: ebullio and Phil V
Op bepaalde punten beter, andere slechter, gemiddeld gelijk of beter. Ik bedoel maar dat ze ondanks de toegang tot alle kennis van AP1, toch bijna een jaar (10 maand?) nodig gehad hebben na het vermarkten van AP2 om die op een vergelijkbaar niveau te krijgen, ondanks de veel performantere hardware. PC performantie: maal 40, camera's: maal 8...
Hoe moeilijk moet het dan niet zijn voor producenten die van 0 starten.
Of omgekeerd, hoe goed moet AP1 niet zijn? Was dat dan een moeilijk reproduceerbaar lucky shot?
Mobil Eye zal Tesla zeker niet alle kennis van hun chips en software beschikbaar hebben gesteld. Als dat wel zo was zou AP2 vanaf dag één vergelijkbaar kunnen zijn met AP1. Dat dat niet zo is bewijst klinkklaar dat Tesla een vrijwel compleet ontwikkeltraject in moest gaan.
En dat dat een 'hell of a job' is gebleken is zonneklaar.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Heb het issue met het remmen aangekaard bij service Amsterdam.
Advies was om dit per email te melden met zo gedetailleerd mogelijk de locatie. Ze sturen het dan door naar het juiste team.
Challenge accepted!

Je kunt ook met de spraakfunctie een "report" sturen naar Tesla. Volgens mij is onder meer "report" een term die de functie oppakt. Vervolgens je opmerking maken en deze wordt dan naar Tesla gestuurd. Maar misschien is een mailtje wel handiger, dan zit je ook niet met Engels/Nederlands en Europese wegen.
 
N227 tussen Amersfoort en Maarn. Mijn Model S met AP1 had altijd al moeite de juiste snelheid aan te geven (pikt vaak de 60 km beperking van de parallelweg op en denkt dat die voor de hoofdrijbaan geldt, waar je in werkelijkheid 80 mag).
Met de recente firmware-updates (enkele weken terug) beperkt hij de snelheid met autosteer aan (die afgezien van de snelheidsbeperking op vrijwel het hele traject best wel goed werkt). Voorheen was er geen snelheidsbeperking met autosteer op dit traject.
 
A12 Antwerpen Brussel, voorbij Willebroek. Blijft veel te lang 90 aanhouden. Er zijn al lang een paar zijstraten gepasseerd die geen beperking van 90 meer zien en die dus opheffen.
Ik heb ooit 2 keer een kaartfout doorgegeven aan Waze. Kreeg dezelfde dag nog een mail dat het opgelost was of met een vraag naar meer info.
Kan toch zo moelijk niet zijn.