Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hey MadP, balen dat je levering zo tegenviel! Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat je enthousiasme wel weer terugkomt. Wij hebben allebei tijdens het prijzencircus van maart ‘19 een performance naar binnen geharkt. (Fantastische zet van ons, gefeliciteerd nog;-)

Inmiddels pak ik (bijna) liever onze model 3 vanwege het compacte, dynamische gevoel dat dit apparaatje geeft Komt goed!

Hey weer, ja wij hebben geboft in maart. Ik blijf in de X rijden, de 3 is echt voor man lief. Vind de X toch veel fijner.
 
XkJ4EPQ.png



UugsfS6.png


Misschien dat ik hem verder aanpas zodra alle gegevens bekend zijn.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Na twee prachtige leveringen liep die van de 3 echt totaal verkeerd. Levering was 30ste om 13:00, avond ervoor een sms binnen dat onze papieren niet compleet waren en wij eerst moesten bellen in de ochtend. Tijdens het gesprek vroegen ze om KVK van onze beheer bv, die is tenslotte bestuurder van de werk bv. Ik zeg die vind je ook bij de andere auto’s in ons account, o oké het was goed.
Bij aankomst geen wachtrij en direct de papieren gekregen. Mevrouw zei je hoeft alleen maar te tekenen en het is in orde, nou ik lees even eerst waar ik voor teken en idd verkeerde bedrijfsnaam erop gezet. Auto is besteld op naam van de werk bv, daar factuur op gemaakt en toch op de beheer bv tenaamgesteld. Zucht, wij gaan het regelen voor u, hoe lang duurt het vraag ik, wisten ze niet. Na een uur is mijn geduld op en zoek ik die vrouw weer op, ze loopt naar achteren en komt met het factuur en zegt vrolijk wij gaan de factuur aanpassen aan de bedrijfsnaam die op de tenaamstelling staat. Ik wat????? Factuur is goed, tenaamstelling is fout. O oké gaan wij die veranderen, wat deed je al die tijd dan??? Man lief bleef wachten en ik ging naar buiten, was al knap boos. Auto gevonden, geïnspecteerd en deur en laadklep laten stellen. Ondertussen is het al bijna 16:00 uur en het geduld van mijn man is ook al op, net zoals vele andere die al voor onze aankomst zatten te wachten. Weer aangesproken en ze komt weer met de papieren met de beheer bv erop, of wij willen tekenen en ze zullen het achteraf gaan regelen. Ik heb nogmaals uitgelegd dat ik niet ga tekenen, de auto is ook niet verzekerd in die bv en ik zo niet kan gaan rijden. Nou ja dan moet u weer wachten????? Scheurt ze papieren en loopt weg. Ik ging naar buiten want ik stond op het punt om iemand te gaan slaan van de woede, zoveel domheid heb ik niet eerder meegemaakt. Mijn man heeft weer iemand anders aangesproken en die zou het in orde maken. Ze moeten alleen een wijziging doorgeven bij de rdw, tja dat moest om 13:00 uur al maar goed. Hij zei ik wacht tot 17:00 uur en als het niet klaar is kunnen ze de auto in hun ..... steken en hoef ik het niet meer. 17:00 uur kom ik hem halen en net toevallig is die bezig, de gast die de registratie regelt bij rdw was er ook bij, wij konden zo rijden en het was doorgegeven. Prima eindelijk weg, volgende ochtend 31 december bel ik met de verzekering om erachter te komen dat de auto volledig verwijderd is bij het rdw. Wij zijn geen eigenaar, auto is niet verzekerd en wij mogen de weg niet op. Woede breekt echt uit, tesla gebeld wij gaan het regelen, wij bellen u zo terug. 3 uur later weer bellen o er staat geen notitie in het systeem, wij sturen het door naar die afdeling. Rdw ondertussen gebeld en die gaf aan dat wijzigingen live te zien zijn. Ik bel om 15:00 uur met tesla Amsterdam en zeg dat ze die auto mogen komen halen, ik ben er klaar mee. De jongen aan de lijn begreep mijn frustratie en zei dit heb ik nog nooit meegemaakt en het mag ook niet. Idd mag het wettelijk ook niet, wij stonden op het punt om aangifte van ontvreemding te doen. Als de auto in de fik ging met de jaarwisseling konden wij fluiten naar het geld, is niet verzekerd. Hij ging rechtstreeks chatten met de gast die de registraties regelt bij Koopman en uiteindelijk kregen wij weer te horen dat de auto voor tijdelijk weer op de beheer bv moest en pas volgende week op de werk bv. Zucht ik zeg ik kan zo niet rijden, is niet op die bv verzekerd. Ah oké wij gaan het regelen. En idd 31 december om 16:35 uur Was de auto eindelijk goed geregistreerd bij het rdw. Langer had het niet hoeven duren... Ben echt verbaasd over hoeveel incompetente mensen daar bezig zijn. Dikke pluim aan Serge, hij bleef aan de lijn tot het geregeld is en heeft de nieuwe tenaamstelling gemaild.
Auto zelf is prima, was wel echt vies. Ze stonden bij de uitgang met een hogedrukreiniger de auto schoon te spuiten.

Nu maar hopen dat het goed gaat met de 3 en dat het wel bevalt.

Een ding is zeker mijn enorme tesla bril viel er wel af, ben veel minder enthousiast inmiddels.

Bij deze hier is Lil Pussy, wat een bevalling was het.

bizar verhaal, heel irritant. Heb een soortgelijk voorval meegemaakt, het enige wat ik kan adviseren is de zaak volledig laten escaleren bij Tesla. Op een gegeven moment krijg je (intern bij Tesla, krijg je niet te zien) een markering achter je naam met 'escalatie-geval', opent wat meer deuren. Bij mij hebben ze per mail excuses aangeboden en een wall connector geschonken ter compensatie. Niet dat dat het voorval doet vergeten & vergeven, maar wellicht verzacht dat de boel :)
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Tesla Carriers

Er zijn nu 3 schepen onderweg naar Zeebrugge. Zullen toch wel minimaal 9000 auto's zijn. Wellicht niet allemaal voor NL, maar het zou dus zomaar kunnen dat er zeker 2000 zijn verkocht in Jan en dat de verwachting voor Feb en Maart dus ook zo'n aantal is. Ik geloof dus weinig van die ingezakte verkopen
 
Jongens het is heel simpel. De eerste paar weken van kwartaal wordt geproduceerd voor Europa, die zijn met boot langste onderweg.
dan 3 weken china (zal nu worden afgebouwd nu Giga Shanghai open is), dan 3 weken productie voor US Oostkust laatste 3 weken kwartaal voor US Westkust. Dit alles zodat in de laatste paar weken van het kwartaal alle autos aangekomen/ingeklaard zijn op de continenten/plaatsen waar ze uitgeleverd moeten worden en tesla hun leveranciers/grondstoffen kunnen betalen uit de opbrengsten van de afleveringen (zoveel mogelijk kosten+opbrengsten in 1 kwartaal houden).
Dat er in januari bijna niks uitgeleverd wordt klopt, er zijn geen autos... Hooguit wat voorraad of overloop uit vorige kwartaalrush.

bron: interview Elon, third row podcast
 
Ik begreep (maar pin me er niet op vast) dat Frankrijk dit jaar elektrisch rijden financieel aantrekkelijk ging maken, ik zou dus niet verbaast zijn als er in Frankrijk spoedig flink wat verkocht worden.

Pas op, ik begin ze toch meer en meer te zien dan over enkele maanden geleden....sowieso zijn firma wagens er geen vette dus het zal vooral van zelfstandige en particulieren moeten komen. In Belgie zie je ze ook wat meer, daar moeten we het hebben van de firma wagens vooral. Zelfstandigen rijden hier S & X vooral denk ik ... voor de gewone sterveling blijft het te duur vrees ik. (Tesla dan)
 
Voor de ongeduldigen : Glovis Cosmos, de eerste boot naar Europa is net weer binnen het bereik van de peilapperatuur ter hoogte van Rennes. Lossen begin volgende week en met wat geluk weer wat leveringen in de Benelux tegen het einde van de week. Twee volgende schepen komen iedere keer met een interval van een week aan. Het vierde schip daarentegen zal wat langer op zich doen wachten en zien we waarschijnlijk pas begin maart opduiken.
 
  • Like
Reactions: eelcodb