Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik las vandaag op electrek dat de nieuwe AP hardware aanstaande is en in de eerste helft van 2019 verwacht wordt. Iemand enig idee wat de impact/kosten zullen zijn als je na ontvangst van je nieuwe Model 3 een upgrade wilt doen?
Zou me verbazen als ze die mogelijkheid gaan bieden. Bij Tesla zijn ze meer van 'koop maar een nieuwe'.
Overigens kijk ik er een beetje van op dat er nieuwe hardware komt (nu al), omdat ik eens gelezen heb dat alle model 3's met hardware voor full self-driving uitgerust zouden zijn..
 
Ik las vandaag op electrek dat de nieuwe AP hardware aanstaande is en in de eerste helft van 2019 verwacht wordt. Iemand enig idee wat de impact/kosten zullen zijn als je na ontvangst van je nieuwe Model 3 een upgrade wilt doen?

De nieuwe hardware gaat om de AP computer en de upgrade is dan "exclusief" voor kopers van FSD. Die upgrade zal dus niet worden uitgevoerd tot het moment dat FSD zo ver is dat ze die hardware nodig hebben en dan alleen worden aangeboden aan diegene die FSD gekocht hebben.

Dat zou zo maar eens nog 5 jaar kunnen duren.
 
Wat erg teleurstellend aan de model 3 is, is de achterbank. Je hebt wel ruimte, maar het zit niet goed.
Je hebt geen steun onder de knieholte. Heeft de S ook last van. Beetje met de knieën tegen de neus aan. Bij wijze van spreken...;)
En de voorstoelen houdt wat dit betreft ook niet over. Amper ver genoeg te kantelen om ook steun tot de knieholtes te krijgen.
Heb je het over een early vin of een meer recente? De achterbank is namelijk aangepast gedurende het afgelopen jaar.
 
Ik las vandaag op electrek dat de nieuwe AP hardware aanstaande is en in de eerste helft van 2019 verwacht wordt. Iemand enig idee wat de impact/kosten zullen zijn als je na ontvangst van je nieuwe Model 3 een upgrade wilt doen?
In de Q3 conference call werd eind Q1 van 2019 als tijdstip genoemd voor de productie van de AP3 computer. Of ze dat halen is een tweede natuurlijk.
 
En dan nog maar de vraag of de Nederlandse wetgeving er inmiddels voor is aangepast. Mogelijk is mijn Model 3 dan al weer aan vervanging toe (bijv omdat de Model Y dan beschikbaar is of een betere Model 3).
Is natuurlijk helemaal waar maar ik kan mij goed voorstellen dat een model 3 met verouderde AP hardware tegen die tijd minder waard is dan die met recente hardware. Ik ben mij bewust van het feit dat di inherent is aan de incrementele updates die Tesla uitvoert en dat hier natuurlijk heel veel voordelen aan zitten, maar toch voelt het een beetje alsof je auto na x maand alweer verouderd is. Mag de pret overigens niet drukken hoor!
 
Is natuurlijk helemaal waar maar ik kan mij goed voorstellen dat een model 3 met verouderde AP hardware tegen die tijd minder waard is dan die met recente hardware.
Als FSD eenmaal beschikbaar is dan zal er vast nog een mogelijkheid komen om van hardware te wisselen als je FSD aanschaft.

Als je bang bent voor waarde verlies dan moet je ook nog even wachten op de trekhaak mogelijkheid en luchtvering. Als de Model Y uitkomt dan is de Model 3 misschien ook minder waard dus kan je beter wachten op de Model Y. Enz enz enz ;-)
 
Als FSD eenmaal beschikbaar is dan zal er vast nog een mogelijkheid komen om van hardware te wisselen als je FSD aanschaft.

Als je bang bent voor waarde verlies dan moet je ook nog even wachten op de trekhaak mogelijkheid en luchtvering. Als de Model Y uitkomt dan is de Model 3 misschien ook minder waard dus kan je beter wachten op de Model Y. Enz enz enz ;-)
Haha I know... Ik ben wel klaar met wachten, laat maar komen!
 
Had na bestelling M3 een referral code teruggemaild naar adres waarvandaan bevestigingsmail kwam. Na paar dagen nog herinneringsmail gestuurd omdat eea nog niet verwerkt was.

Werd vandaag gebeld door iemand van Tesla A’dam, mails binnengekomen en gingen verwerkt worden. Weet niet of anderen zelfde vertraging merken, maar dan kennen jullie dit signaal in ieder geval..
 
Werd vandaag gebeld door iemand van Tesla A’dam, mails binnengekomen en gingen verwerkt worden.
Heb je wellicht mee gekregen wat dat precies inhoud? Tot nu toe staat nergens dat er in NL een referralcode gebruikt kan worden voor de Model 3. Gaat dit betekenen dat jij 6 maanden gratis "super charging" krijgt?

Kan je laten weten als jouw order ook daadwerkelijk zichtbaar is bij de referral zelf?