Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Qua definitie van distributie heb je natuurlijk gelijk maar je gaat hier voorbij aan de 2 woorden "helpen bij".
Wat daaronder wordt verstaan is de vraag. Kan vanalles zijn in theorie, van papierwerk tot daadwerkelijk rijden.

Aangezien enthousiasme in oorsprokelijk bericht is het niet zo gek dat ik daar vanuit ga. Maar goed, niemand gaat in de auto rijden, daar gaat het uiteindelijk om. ;)
 
WTF?

image.png

Hij is aan het keren denk ik. Konden nog wat extra autos bij :)
 
Dat is raar. Ik heb vanmiddag nog gebeld ter controle van mijn gegevens. Heb toen 2x expliciet gevraagd of er geen winterbanden op de 18" aero velgen kunnen worden geleverd. Nee was het antwoord. "Dus jullie gaan alle Model 3s met zomerbanden uitleveren, zelfs als het sneeuwt?" "Ja" was het antwoord.

Dus deze snap ik niet zo goed. Toch maar weer even bellen dan.

Laat even weten wat eruit komt. Want heb al een offerte van de bandenboer voor velgen en winterbanden maar die is niet nodig als hij al op winterbandjes staat. Vaag dat ze daar niet eenduidig in zijn?
 
Laat even weten wat eruit komt. Want heb al een offerte van de bandenboer voor velgen en winterbanden maar die is niet nodig als hij al op winterbandjes staat. Vaag dat ze daar niet eenduidig in zijn?

Vaag? Zoals ik het lees, zijn ze toch vrij duidelijk. De auto's worden op zomerbanden geleverd. Zelfs als het sneeuwt.

Dat lijkt me trouwens ook de enige optie. Stel je voor dat Tesla ze op winterbanden levert, dan worden duizenden mensen gedwongen om al na enkele maanden veel geld uit te gaan geven aan zomerbanden (en velgen). Ik denk dat de wereld te klein zou zijn voor de verontwaardiging. Er zijn best veel mensen die alleen op zomerbanden willen rondrijden en die passen ervoor om die zomerbanden zelf te moeten gaan aanschaffen. De auto wordt dan nog net niet geleverd op blokken.
 
Zoveel tegensprekende berichten de laatste tijd. De één citeert een uitspraak, de ander quote een e-mail bericht. Even afwachten op de eerste leveringen denk ik. Persoonlijk zal het voor mij wel welkom zijn. Ik heb de 18 inch aero's gekozen, aangezien ik er toch aftermarket wielen/velgen onder gooi. Dus winterbanden om de stock velgen heen en deze combo mooi bewaren voor wanneer het nodig is
 
  • Like
Reactions: Michel3 and FrankNL
Vaag? Zoals ik het lees, zijn ze toch vrij duidelijk. De auto's worden op zomerbanden geleverd. Zelfs als het sneeuwt.

Dat lijkt me trouwens ook de enige optie. Stel je voor dat Tesla ze op winterbanden levert, dan worden duizenden mensen gedwongen om al na enkele maanden veel geld uit te gaan geven aan zomerbanden (en velgen). Ik denk dat de wereld te klein zou zijn voor de verontwaardiging. Er zijn best veel mensen die alleen op zomerbanden willen rondrijden en die passen ervoor om die zomerbanden zelf te moeten gaan aanschaffen. De auto wordt dan nog net niet geleverd op blokken.

@MartinD verteld :
In de mail van Tesla dat ze voor afleveren ook winterbanden er onder kunnen zetten. All weather doen/hebben ze nog niet.
Dit is de keus:
18” – Pirelli Winter Sottozero Series III
19” – Pirelli Winter Sottozero Series III
20” (Performance) – Pirelli Winter Sottozero Series III
Er is niet gesproken over een meerprijs.


Daarna komt @infernix en geeft aan dat ze absoluut geen winterbanden doen.

Dat noem ik vaag, omdat er 2 antwoorden gegeven worden door het delivery centrum die lijnrecht tegenover mekaar staan. Snap niet dat jij dan leest dat ze “vrij duidelijk” zijn :)
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Vaag? Zoals ik het lees, zijn ze toch vrij duidelijk. De auto's worden op zomerbanden geleverd. Zelfs als het sneeuwt.

Dat lijkt me trouwens ook de enige optie. Stel je voor dat Tesla ze op winterbanden levert, dan worden duizenden mensen gedwongen om al na enkele maanden veel geld uit te gaan geven aan zomerbanden (en velgen). Ik denk dat de wereld te klein zou zijn voor de verontwaardiging. Er zijn best veel mensen die alleen op zomerbanden willen rondrijden en die passen ervoor om die zomerbanden zelf te moeten gaan aanschaffen. De auto wordt dan nog net niet geleverd op blokken.

Ja dan kan je toch ook net zo goed de andere kant op redeneren?
Als ze over een week geleverd worden met zomerbanden is iedereen meteen verplicht om winterbanden te gaan aanschaffen gezien het nu winter is.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Blijkbaar voor de Chinese markt :)

Uhh de boot zelf heet CSCC Europe, dus van de teksten op de boot kunnen we het niet afleiden .CS staat hier voor China Shipping, het bedrijf erachter. Overigens zou het wel logisch zijn als deze weer naar China gaat, er gaan er nu zeker 3 naar Europa (Glovis Captain, Glovis Cosmos en Grand Aurora) en pas 1 naar China (Glovis Symphony).

Edit: trouwens, heeft nog iemand een nieuwe order agreement gehad vannacht? Ik om 04.00 vanochtend een mail met Uw bestelling is gewijzigd. Het lijkt erop dat de recyclingsbijdrage is aangepast. Hopelijk zien ze dit niet als aanpassing van mijn bestelling waardoor ik straks als laatste uitgeleverd krijg.
 
Ze zijn er 1 vergeten, even terug :)

Maar als je inzoomt op de map zie je daar wat eilandjes zitten. Ik gok dat ze daar omheen moeten varen?
Tenminste, ik neem aan dat je de koers naar zuid-oost bedoelt?
Dat bedoelde ik inderdaad. En de hele lage snelheid. Maar ik neem toch aan dat die eilandjes daar eerder ook al lagen en dat ze er vanaf wisten? Volgens mij leert de "ABC formule" ons dat je dan beter heel lang van te voren je koers een heel klein beetje kunt verleggen, dan ter plaatse rechts uit de flank te gaan. Kijk, dat je voor lief neemt dat je bij het Panama kanaal even tegen de richting in moet varen om te voorkomen dat je om een eiland (uh .. Zuid Amerika) heen moet varen, dat snap ik. Maar zo'n speldenknopje midden in de oceaan?

#watlangmoetenwachtenmeteenmenskandoen
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Vannacht mail van Tesla met "bevestiging van update". Enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de orderdatum is aangepast van 12 december naar 31 januari. Oh dear .... ?

- edit - inderdaad recyclingbijdrage was iets verlaagd.
 
Last edited:
Uhh de boot zelf heet CSCC Europe, dus van de teksten op de boot kunnen we het niet afleiden .CS staat hier voor China Shipping, het bedrijf erachter. Overigens zou het wel logisch zijn als deze weer naar China gaat, er gaan er nu zeker 3 naar Europa (Glovis Captain, Glovis Cosmos en Grand Aurora) en pas 1 naar China (Glovis Symphony).

Edit: trouwens, heeft nog iemand een nieuwe order agreement gehad vannacht? Ik om 04.00 vanochtend een mail met Uw bestelling is gewijzigd. Het lijkt erop dat de recyclingsbijdrage is aangepast. Hopelijk zien ze dit niet als aanpassing van mijn bestelling waardoor ik straks als laatste uitgeleverd krijg.
Dezelfde mail gekregen, wel vanochtend om 8:00 pas.
Ik hoop inderdaad niet dat we daardoor naar achteren gezet worden..