Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Alle regels over reserveringsmoment en Tesla-eigenaar lijken voor Europa te zijn losgelaten. De auto's komen nu in zulke hoeveelheden hierheen dat het niet veel uitmaakt. Ik schat in dat ze bestellingen op volgorde afhandelen, op basis van welke auto's er op de boot zitten.
Òf ze doen het omgekeerd en matchen de auto's op de boot aan bestellingen... :p
 
De auto's komen nu in zulke hoeveelheden hierheen dat het niet veel uitmaakt.
Ja, normaal gesproken kijk ik ook niet op een paar dagen maar het zou wel zuur zijn als de road trip/autovakantie 11 maart (stond helaas al gepland) dan tóch nog met de diesel moet, terwijl anderen die veel later hebben gereserveerd er vrolijk met de Model 3 vandoor gaan. Ach we zien wel.
 
In de mail van Tesla dat ze voor afleveren ook winterbanden er onder kunnen zetten. All weather doen/hebben ze nog niet.
Dit is de keus:
18” – Pirelli Winter Sottozero Series III
19” – Pirelli Winter Sottozero Series III
20” (Performance) – Pirelli Winter Sottozero Series III
Er is niet gesproken over een meerprijs.

Daarnaast kunnen ze de auto ook in Groningen afleveren is bevestigd.
 
Dat vind ik niet echt netjes van Tesla. Toch voor niets vroeg gereserveerd dus. :(
Dat is niet waar. Het is wel nuttig geweest. Omdat je vroeg gereserveerd hebt wist Tesla ongeveer hoe groot de vraag was en hebben ze daarom de productie versneld. Model 3 is een jaar eerder op de weg gekomen dan begin 2016 de bedoeling was. Helaas heeft men daarna voorrang gegeven aan de VS, vanwege de belastingmaatregel. Voordeel voor ons is dan weer dat de auto's nu geen kinderziektes meer hebben en de productie op stoom is en er zelfs vooruit geproduceerd wordt. Waardoor we na bestellen nu snel auto's geleverd kunnen krijgen.
 
Het is alweer gedaan kennelijk.
Ter info: bij een Fastned CCS station @75kW geladen, bij een station met watergekoelde kabel schijnt het sneller te kunnen (maar hoe snel ?).

Die snap ik niet. Volgens de foto is het een 175 kW station. Waarom zou die dan beperkt zijn tot 75 kW door de kabel die aan het station vast zit?

Is het dan stiekem gewoon een 75 kW station met een verkeerde stikker? Of komt dat doordat de Tesla bv. alleen relatief lage voltages aan kan?
 
Die snap ik niet. Volgens de foto is het een 175 kW station. Waarom zou die dan beperkt zijn tot 75 kW door de kabel die aan het station vast zit?
Is het dan stiekem gewoon een 75 kW station met een verkeerde stikker? Of komt dat doordat de Tesla bv. alleen relatief lage voltages aan kan?

Er waren in het begin leveringsproblemen met de watergekoelde kabels.
De 175kW stations die nog geen nieuwe kabels hebben zijn daarom gelimiteerd tot max 80 of 83 kW dacht ik.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
In de mail van Tesla dat ze voor afleveren ook winterbanden er onder kunnen zetten. All weather doen/hebben ze nog niet.
Dit is de keus:
18” – Pirelli Winter Sottozero Series III
19” – Pirelli Winter Sottozero Series III
20” (Performance) – Pirelli Winter Sottozero Series III
Er is niet gesproken over een meerprijs.

Daarnaast kunnen ze de auto ook in Groningen afleveren is bevestigd.

Hebben ze je dit telefonisch gevraagd? Of hoe heb jij aangegeven dat je evt. winterbanden wilt?
En weet je wat de bandenmaat is?
 
Last edited:
Ja, normaal gesproken kijk ik ook niet op een paar dagen maar het zou wel zuur zijn als de road trip/autovakantie 11 maart (stond helaas al gepland) dan tóch nog met de diesel moet, terwijl anderen die veel later hebben gereserveerd er vrolijk met de Model 3 vandoor gaan. Ach we zien wel.

Even los van dat je (helaas en in dit geval mogelijk gelukkig) nooit uit kunt gaan van wat een Tesla medewerker aan de telefoon zegt, de Glovis Cosmos komt 9 februari aan in Zeebrugge. Dus dat is maar 1 weekje later.

Zie: Vessel details for: GLOVIS COSMOS (Vehicles Carrier) - IMO 9707027, MMSI 538006227, Call Sign V7KV9 Registered in Marshall Is | AIS Marine Traffic
 
Knap dat je “helpen bij distributie” leest als " iemand in onze auto(s) rond gaat rijden". Daar gaat het natuurlijk niet om - gewoon uitleg, beantwoorden aanvragen als iemand daar behoefte aan heeft.

Distributie
goederen van producent naar consument brengen.
Bron: scholieren.com
2. distributie
verdeling, verspreiding
Bron: nl.wiktionary.org
3.distributie
Het rondbrengen van goederen in een gebied.
Bron: www.digischool.nl
4. distributie
De verspreiding van een product of dienst van de producent naar de eindgebruiker.
Bron: kennisconsult.nl

Ik lees dus echt verkeerd. I rest my case
 
  • Like
Reactions: Onno and Michel3
In de mail van Tesla dat ze voor afleveren ook winterbanden er onder kunnen zetten. All weather doen/hebben ze nog niet.
Dit is de keus:
18” – Pirelli Winter Sottozero Series III
19” – Pirelli Winter Sottozero Series III
20” (Performance) – Pirelli Winter Sottozero Series III
Er is niet gesproken over een meerprijs.

Dat is raar. Ik heb vanmiddag nog gebeld ter controle van mijn gegevens. Heb toen 2x expliciet gevraagd of er geen winterbanden op de 18" aero velgen kunnen worden geleverd. Nee was het antwoord. "Dus jullie gaan alle Model 3s met zomerbanden uitleveren, zelfs als het sneeuwt?" "Ja" was het antwoord.

Dus deze snap ik niet zo goed. Toch maar weer even bellen dan.
 
WTF?

image.png
 
Distributie
goederen van producent naar consument brengen.
Bron: scholieren.com
2. distributie
verdeling, verspreiding
Bron: nl.wiktionary.org
3.distributie
Het rondbrengen van goederen in een gebied.
Bron: www.digischool.nl
4. distributie
De verspreiding van een product of dienst van de producent naar de eindgebruiker.
Bron: kennisconsult.nl

Ik lees dus echt verkeerd. I rest my case

Qua definitie van distributie heb je natuurlijk gelijk maar je gaat hier voorbij aan de 2 woorden "helpen bij".
Wat daaronder wordt verstaan is de vraag. Kan vanalles zijn in theorie, van papierwerk tot daadwerkelijk rijden.
 
  • Like
Reactions: icelawlz