Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mijn bestelmoment is voor mij ook van belang (naast duidelijkheid over SAS en TH), hoe Model Y er uit gaat zien en wanneer productie daarvan begint. Daarnaast wanneer EAP3 geleverd gaat worden (dus met de Tesla OEM computer). Zonder FSD moet je daar namelijk voor gaan bijbetalen.
Dus is het misschien handig om te wachten tot na de presentatie van Model Y in maart 2019?
 
Voor mijn bestelmoment is voor mij ook van belang (naast duidelijkheid over SAS en TH), hoe Model Y er uit gaat zien en wanneer productie daarvan begint. Daarnaast wanneer EAP3 geleverd gaat worden (dus met de Tesla OEM computer). Zonder FSD moet je daar namelijk voor gaan bijbetalen.
Dus is het misschien handig om te wachten tot na de presentatie van Model Y in maart 2019?
EAP3 hardware zal waarschijnlijk over 6 tot 9 maanden in de auto's gaan komen.
 
  • Helpful
Reactions: Michel3
Ramonneke, ik denk dat je de inkomsten en vooral uitgaven van een middenklasse gezin met kinderen ernstig overschat (inkomsten) cq. onderschat (uitgaven). Dus nee, dat ligt voor een heel groot deel van de Nederlandse bevolking gewoon buiten bereik, dan wel buiten prioriteit.
 
Een half jaar geleden was mijn constatering dat er in de 3 meer hoofdruimte achterin is dan in de S.
Lijkt me voor lange Nederlandse pubers zeker zo belangrijk. :)
Eens!
Ik ben 1,86 en zat prima achterin.
Vriend van mij die mee was is 1,95 en had te weinig ruimte achterin. Moest beetje onderuit om niet tegen t (glas)dak aan te zitten.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Sinds vandaag zijn nu 3 Tesla's geparkeerd op de lichtstenen hier op de Burgemeester Stramanweg 122 in Amsterdam:
Google Maps

Vanochtend waren dit er nog 2 en 100% zeker weet ik het niet, maar het zou mij niet verbazen als de laatste een model 3 is, wederom een rode, het lijkt me in ieder geval dat ze er twee keer de model S neerzetten.


*edit: Ze hadden trouwens geen nummerbord
 
Last edited:
Sinds vandaag zijn nu 3 Tesla's geparkeerd op de lichtstenen hier op de Burgemeester Stramanweg 122 in Amsterdam:
Google Maps
Morgen even langs rijden dan maar.
Potverdikkeme. Was voor mij een stuk dichterbij. Helemaal niet aan gedacht...:oops:
Heb ik uit de Achterhoek zelfs aan gedacht, toen even leek dat ze niet naar NL kwamen. Düsseldorf is 1,5 uur voor mij, net zo ver als Amsterdam.
 
Ik zal het zaterdag navragen. Ook geen zekerheid, maar alle beetjes helpen.
Het lijkt overigens logisch dat de MR in de markt gezet is om US SR-kopers te verleiden om voor 1/1/19 (vervallen tax credit) een Model 3 te kopen. De SR komt in de loop van 2019 is de verwachting.
Misschien komt de SR kort nadat in Europa geleverd gaat worden?
 
Even zeiken: nu heb ik inmiddels 5 tesla’s gekocht, de eerste in 2013, waarvan ik er nu nog 3 in mijn bezit heb. Model 3 reservering geplaatst op 31 maart 2016.

En nog steeds geen uitnodiging via de mail ontvangen om die k*t 3 te komen bekijken noch een uitnodiging voor de foute beurs!!!






Zo, dat lucht op! ;)
Je staat op het foute lijstje “doorverkopers”.
3 houden is prima, maar telt niet.
2 snel terugverkopen vindt sales-NL wss fijn, maar VS denkt: alweer zo snel verkocht? (en kijken niet verder), niet okay die gast.
Dus, ja; zwarte lijst. :p

(ik sta er kennelijk ook op, krijg al jaren dit soort mails niet) :(
 
Ramonneke, ik denk dat je de inkomsten en vooral uitgaven van een middenklasse gezin met kinderen ernstig overschat (inkomsten) cq. onderschat (uitgaven). Dus nee, dat ligt voor een heel groot deel van de Nederlandse bevolking gewoon buiten bereik, dan wel buiten prioriteit.

Wellicht even googlen? Eerste resultaat is Modaal Inkomen – Gemiddeld Inkomen en daar staat toch echt 37000 per jaar per werkende.

Even rekenen ok? 37000 * 2 inkomens * 7 jaar = 518000 EUR waarvan 10% 51800 EUR is, daar kun je toch echt wel een leuke auto van rijden.

Zeker dat een Model 3 voor veel mensen inderdaad buiten bereik ligt maar zeker niet voor een 2 inkomens middenklasse gezin met 1 kind. Dat er ook gezinnen zijn met één verdieners en wellicht zelfs lagere inkomens dat is een feit maar ik reageerde op dat een middenklasse gezin dit niet zou kunnen overwegen. Als men liever 3 of 4 kinderen neemt moeten mensen dat zelf weten dan kun je geen Model 3 rijden, sterker, als ik 3 kinderen zou hebben kon ik geen Model S rijden :)
 
Wellicht even googlen? Eerste resultaat is Modaal Inkomen – Gemiddeld Inkomen en daar staat toch echt 37000 per jaar per werkende.

Even rekenen ok? 37000 * 2 inkomens * 7 jaar = 518000 EUR waarvan 10% 51800 EUR is, daar kun je toch echt wel een leuke auto van rijden.

Zeker dat een Model 3 voor veel mensen inderdaad buiten bereik ligt maar zeker niet voor een 2 inkomens middenklasse gezin met 1 kind. Dat er ook gezinnen zijn met één verdieners en wellicht zelfs lagere inkomens dat is een feit maar ik reageerde op dat een middenklasse gezin dit niet zou kunnen overwegen. Als men liever 3 of 4 kinderen neemt moeten mensen dat zelf weten dan kun je geen Model 3 rijden, sterker, als ik 3 kinderen zou hebben kon ik geen Model S rijden :)

Maar die 37000 per jaar is bruto en de prijs van die model 3 is voor niet ondernemers netto. Dus dan liggen de verhoudingen toch wel wat anders? Geen idee hoeveel je in Nederland netto overhoudt van 37000, maar in België niet zoveel, waardoor de model 3 privé aanschaffen voor het grootste deel van de mensen niet haalbaar blijft. Als je met twee een redelijk inkomen hebt, heb je ook meer kans dat je twee degelijke auto's nodig hebt en dan kan je ook niet alles spenderen aan een model 3.
 
Maar die 37000 per jaar is bruto en de prijs van die model 3 is voor niet ondernemers netto. Dus dan liggen de verhoudingen toch wel wat anders? Geen idee hoeveel je in Nederland netto overhoudt van 37000, maar in België niet zoveel, waardoor de model 3 privé aanschaffen voor het grootste deel van de mensen niet haalbaar blijft. Als je met twee een redelijk inkomen hebt, heb je ook meer kans dat je twee degelijke auto's nodig hebt en dan kan je ook niet alles spenderen aan een model 3.

Heb je m'n eerdere reactie al geleden of reageer je enkel op mijn laatste? In mijn situatie ga ik er hier wel vanuit dat iemand hier niet zijn eerste auto koopt.

Van die 37k hou je in Nederland netto ruim 27k over, dus dat 2x is 55.5k

Je ruilt je oude auto in, bijvoorbeeld een 4 jaar oude Audi A4 voor 20k, stel dat die Model 3 60k kost heb je nog maar 40k uit te geven, restwaarde Model 3 na 7 jaar lastig in te schatten maar ik denk zeer goed omdat tegen die tijd mensen enkel EV's willen kopen. Laten we uitgaan van (vind ik) een pessimistische 33% dan is er dus een afschrijving van 20k. Je kunt mij niet wijsmaken dat als je als gezin netto 55.5k verdient je (afgerond) geen 3k per jaar aan afschrijving kunt ophoesten. Met een EV heb je momenteel geen wegenbelasting en als je thuis laad rijd je voor 2 EUR 100 kilometer.