Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, dan worden ze gebouwd.

Voor zover ik het vanuit mijn beperkte netwerk ;-) kan overzien wordt er nu al gebouwd, worden eind vd maand alle bestellingen op priovolgorde gematched met de opgebouwde voorraad en de nog in te vullen productieplaatsen en komt alles zsm deze kant op :)

Ik ben het wel verdacht vaak met Frank eens tegenwoordig :D... ik heb zo''n vermoeden dat hij wel weet waar hij het over heeft ;)
 
  • Like
Reactions: STLL
Ik heb tijdens het bestellen helemaal geen refferal ingevuld. Kan ik dit nog achteraf regelen door op de mail te replyen met een code? Is er nog een specifieke code die ik moet gebruiken?

Het kan ook. In reply op de bevestigingsmail vragen om de juiste code (ik ben een beetje partijdig welke de juiste is, dus dat moet iedereen zelf bepalen ;-)) toe te voegen aan je bestelling.
 
Midden feb wordt er in Zeebrugge een Roro verwacht met een kleine 2500 Tesla's, wellicht allemaal M3's. Vervolgens een planning voor 120.000 stuks per jaar... in perspektief, sommige Duitse merke pompen 250.000 stuks export door de terminal.
Zal inderdaad plots snel gaan met de M3. Tenzij de prijs te duur is in Europa... dan zullen we wel snel de MR krijgen.

Hoeveel boten denk je dat Hyundai/Kia nu al deze kant op stuurt? Er zijn sterke geruchten dat er alleen al 6000 Kia's volgend jaar naar Nederland komen, nog afgezien van de Hyundaí's. Er zijn al boten vol onderweg. We gaan het zien...

Anyway, goede ontwikkelingen! Iedere BEV is meegenomen zullen we maar denken!
 
Voor zover ik het vanuit mijn beperkte netwerk ;-) kan overzien wordt er nu al gebouwd, worden eind vd maand alle bestellingen op priovolgorde gematched met de opgebouwde voorraad en de nog in te vullen productieplaatsen en komt alles zsm deze kant op :)

Ik ben het wel verdacht vaak met Frank eens tegenwoordig :D... ik heb zo''n vermoeden dat hij wel weet waar hij het over heeft ;)
Ten eerste is in januari bouwen wat steeds gezegd is.
Ten tweede lijkt het me dat de productielijnen nu nog hard draaien om voldoende auto's in de VS te kunnen leveren, waar men nog gebruik kan maken van het belastingvoordeel. Bovendien zit een deel van Canada ook nog te wachten.
Maar mogelijk hebben jullie betere informatie.
 
Ik heb tijdens het bestellen helemaal geen refferal ingevuld. Kan ik dit nog achteraf regelen door op de mail te replyen met een code? Is er nog een specifieke code die ik moet gebruiken?

De mijne natuurlijk :) kijk eens rechtsbovenin op het scherm... zie je daar een gesprek staan? ;-)

Even serieus,

Ik leg graag uit hoe je de code gebruikt, en als ik verder ook nog wat weet toe te voegen dan vind ik het top als mijn code gebruikt wordt. Op het moment dat je echter alleen een code nodig hebt, pluk er dan geen willekeurig van internet (ik heb de mijne nog nooit gepost, ook niet facebook / linked in or whatever) maar pak dan die van de e-rally E Rally 2019: Editie nummer 6! Dan steun je er een goed doel mee.
 
Last edited:
Hoeveel boten denk je dat Hyundai/Kia nu al deze kant op stuurt? Er zijn sterke geruchten dat er alleen al 6000 Kia's volgend jaar naar Nederland komen, nog afgezien van de Hyundaí's. Er zijn al boten vol onderweg. We gaan het zien...

Anyway, goede ontwikkelingen! Iedere BEV is meegenomen zullen we maar denken!

Ik denk dat je wel eens juist kan zijn. Voor mij staat de M3 niet in competitie met Kona/Niro, die laatste zijn veel goedkoper en completer voor dat bedrag. Maar het zijn geen Teslas. De eerste echte betaalbare EV is niet een Tesla maar Koreaans en Tesla werkt verder om een Premium merk te worden...
 
Hoeveel boten denk je dat Hyundai/Kia nu al deze kant op stuurt? Er zijn sterke geruchten dat er alleen al 6000 Kia's volgend jaar naar Nederland komen, nog afgezien van de Hyundaí's. Er zijn al boten vol onderweg. We gaan het zien...

Anyway, goede ontwikkelingen! Iedere BEV is meegenomen zullen we maar denken!

Ik ben voor en met collega gaan kijken bij Kia. Daar (dealer in Utrecht) spreken ze over ongeveer 3000 e-Niro’s voor Nederland in 2019.

Begrijp me niet verkeerd; hadden er van mij ook 10 keer zoveel mogen zijn. Die dingen gaan echt als warme broodjes en hoe meer EV’s hoe minder brandstofauto’s.
 
Ja ik ook, maar waarop gebaseerd? Lijkt mij aan de lage kant.

Ik had het gevraagd in Duiven en de Tesla medewerker sprak over z'n Excel met alle reserveringen voor Nederland met ca. 8000 rijen met volgens mij reserveringsnummer per regel. Ze hielden daarin ook bij wie er was komen kijken, nog best veel mensen trouwens.

Kan alleen nog zijn dat grote orders van leasemaatschappijen er los van staan.
 
  • Like
Reactions: Michel3
De MR is een prachtig compromis tussen range, prijs en uitrusting. Ik geloof ook met velen dat dit model een "stop gap" is totdat de SR komt. De MR wordt nu in de VS/Canada behoorlijk verkocht. Het zou kunnen dat dit model in de EU ook potten kan breken.

Geen idee welke modellen er komen en met welke specs en prijs. Echter hebben we nu wel een "omrekenfactor" voor de Model 3 welke is gebaseerd op de NL prijs van de huidige te configureren modellen.

De MR RWD (met premium interieur) zou dan € 51.000 (incl BTW) zijn.

De SR Base zou dan ongeveer € 39.000 moeten kosten. Op zich geeft dat wel een mooi "rijtje" modellen:

SR Base: € 40.000
MR RWD (+ PUP): € 50.000
LR AWD (+ PUP): € 60.000
Performance (+PUP en Performance+): € 70.000

Ik was er eerst niet van overtuigd dat de MR en SR tezamen zouden bestaan...en het blijft de vraag of een 50kWh Base model voor dat bedrag voldoende voorsprong heeft op bijvoorbeeld de tweeling van Kia/Hyundai. Maar als ik de lijst zo zie...gok ik toch op een misschien?
 
De MR is een prachtig compromis tussen range, prijs en uitrusting. Ik geloof ook met velen dat dit model een "stop gap" is totdat de SR komt. De MR wordt nu in de VS/Canada behoorlijk verkocht. Het zou kunnen dat dit model in de EU ook potten kan breken.

Geen idee welke modellen er komen en met welke specs en prijs. Echter hebben we nu wel een "omrekenfactor" voor de Model 3 welke is gebaseerd op de NL prijs van de huidige te configureren modellen.

De MR RWD (met premium interieur) zou dan € 51.000 (incl BTW) zijn.

De SR Base zou dan ongeveer € 39.000 moeten kosten. Op zich geeft dat wel een mooi "rijtje" modellen:

SR Base: € 40.000
MR RWD (+ PUP): € 50.000
LR AWD (+ PUP): € 60.000
Performance (+PUP en Performance+): € 70.000

Ik was er eerst niet van overtuigd dat de MR en SR tezamen zouden bestaan...en het blijft de vraag of een 50kWh Base model voor dat bedrag voldoende voorsprong heeft op bijvoorbeeld de tweeling van Kia/Hyundai. Maar als ik de lijst zo zie...gok ik toch op een misschien?
Het is inderdaad een mooi rijtje. Maar volgens mij nooit zo bedacht door Tesla. De MR RWD was een noodgreep.
Ik denk daarom nog steeds dat die niet bedoeld is om naar Europa te komen. Maar dat kan natuurlijk veranderen als de vraag hoog is. Ik denk op z'n vroegst rond de zomer. MR RWD zal dan vast een verkoopsucces worden.
Voor mij is de range te klein.