Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In Nederland is het of 1x35A of 3x25A voor dezelfde prijs. Bij een elektrische auto die op 3 fasen kan laden, zoals een Tesla, zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar 3 fasen.

Omzetting van 1 naar 3 fasen kost wel iets, maar in vergelijking met de auto eigenlijk bijna niets. ;) (eenmalig rond de 300 euro hier in de buurt van Utrecht, Stedin, en daarnaast nog de kosten van groepenkast en veranderingen)
Reken op 1000 euro eenmalige kosten voor omzetting van 1 naar 3 fasen incl meterkast en netwerkaanpassing excl graafwerk en bekabeling naar laadpunt (3 fase = 5 aders)
 
  • Informative
Reactions: Hannes85
Ik heb ook geen Facebook account dus kan niks zien.
Een extra post van deze persoon:
ik had gereserveerd op 31/3/2016, de configuratie afgewerkt op 14/12/18, performance model besteld. De vraag omtrent leasing werd me ook gesteld (maar heb ik niet nodig) en een eventuele overname. (dit zal ik nog bekijken). Daarvoor zouden ze een mail sturen om zelf de gegevens van de bestaande wagen in te geven, alsook een aantal foto's up te loaden. Wel wist hij te vertellen dat de overnameprijs waarschijnlijk wel lager ligt dan op de particuliere markt.
 
ik had gereserveerd op 31/3/2016, de configuratie afgewerkt op 14/12/18, performance model besteld.

Hmm, ik heb een dag later gereserveerd (de volgende ochtend), maar al op 7/12/18 besteld en de factuurdatum is van 11/12/18. Non-performance besteld, geen huidige tesla klant.
Wellicht dat ze toch reserveringsdatum aanhouden als grootste factor, wat erg fijn is.

Zodra ik een telefoontje krijg meld ik het.
Zal ook meteen even navragen of de referral code doorgevoerd is.
 
Volgens de French Connection komt de eerste lading eraan...
model3ownersclub.com/threads/french-reservationists.1627/page-23
en model3ownersclub.com/attachments/1546959444020-png.20232/

french01.jpg


french02.jpg
 
Gisteren trouwens nog 2x gebeld door Tesla (de dag ervoor ook al): of ik mijn resevering nog in een bestelling wilde omzetten.
Waar de eerste persoon die me belde nog zinvolle info had, bleek de tweede niet echt op de hoogte te zijn. Die beweerde dat er ook in de US maar drie uitvoeringen zouden komen: performance, LR, MR (die hij standard range noemde). Er kwam geen goedkopere versie meer onder. Want volgens hem was de goedkoopste uitvoering daar al 35K dollar. Kijk maar op de website zei hij. Toen ik hem erop wees dat dit de prijs is waarin al rekening was gehouden met tax incentives en brandstofbesparing, en dat de basisprijs echt 44K dollar is, wist hij het ook niet meer.... Slecht (ook dat ik 3 keer wordt gebeld).
 
Gisteren trouwens nog 2x gebeld door Tesla (de dag ervoor ook al): of ik mijn resevering nog in een bestelling wilde omzetten.
Waar de eerste persoon die me belde nog zinvolle info had, bleek de tweede niet echt op de hoogte te zijn. Die beweerde dat er ook in de US maar drie uitvoeringen zouden komen: performance, LR, MR (die hij standard range noemde). Er kwam geen goedkopere versie meer onder. Want volgens hem was de goedkoopste uitvoering daar al 35K dollar. Kijk maar op de website zei hij. Toen ik hem erop wees dat dit de prijs is waarin al rekening was gehouden met tax incentives en brandstofbesparing, en dat de basisprijs echt 44K dollar is, wist hij het ook niet meer.... Slecht (ook dat ik 3 keer wordt gebeld).

Maarre wat ga je nu doen ? ;)