Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Via twitter: referral programma eindigt per 1 feb!

74C5FE4E-8430-4CB6-8354-11C988BD14B0.png
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Dat vraag ik me ook af. En ook of je er Spotify op kunt krijgen. En wat het Premium Connectivity pakket in Europa/Nederland gaat kosten na het eerste gratis jaar.
P.s mogelijk zou je via WiFi je mobiel als hot spot voor de auto kunnen gebruiken?
Ik ben geen M3 deskundige maar neem aan dat DAB+ en Spotify er standaard op zitten en dat je alleen moet betalen voor de LTE.
Met een mifi ben je wellicht goedkoper uit. Ik gebruik hem van Karlsruhe naar Basel waar de LTE het nauwelijks doet maar mijn kaartje via T-online wel.
 
Mijn MS is ook van leaseplan. Je RN en straks VIN zie je in je account. Leaseplan kan die niet eens zien. Leaseplan hoeft niet te weten hoe het met de kosten van laden gaat; zij schieten voor en declareren dat bij de werkgever.
Dus blijf zelf in de lead!!

Dat zal ongetwijfeld maar het gaat mij om de inconsistentie in de reacties van leaseplan. Anyway, ik ga weer afwachten.
 
Ook ik ben vandaag gebeld. Reservering 03-11-2018, bestelling 06-12-2018.

1. Op dit moment verwachten wij uw Model 3 eind februari – maart aan u te kunnen leveren. Houd er rekening mee dat deze datum kan verschuiven als er in het productie of logistieke proces veranderingen plaatsvinden.

2. Zodra uw Model 3 onderweg is, vanaf de Verenigde Staten naar Nederland, zullen wij nogmaals contact met u opnemen om een verwachte week van levering af te geven, en de laatste administratie compleet te maken.

3. De levering van uw Model 3 zal plaatsvinden bij onze Tesla Factory in Tilburg aan de Asteriastraat 1, postcode 5047 RM.

4. Tesla Motors zal ervoor zorgdragen dat uw Model 3 voor u geregistreerd wordt. Indien uw Model 3 zakelijk geregistreerd en gefactureerd dient te worden, vraag ik u de onderstaande gegevens aan te vullen:

Bedrijfsnaam:
BTW nummer:
Naam:
Adres:
Postcode:
Stad:

Tevens zou ik u willen verzoeken een kopie van de volgende documenten naar ons toe te e-mailen in PDF formaat:
- Als uw Model 3 zakelijk geregistreerd moet worden vraag ik u om een recent (maximaal 1 jaar oud) digitaal gewaarmerkt uittreksel van de Kamer van Koophandel. Let op: uw naam dient zichtbaar te zijn op het uittreksel.
- Een kopie van beide zijden van een geldig NL rijbewijs.


5. Wanneer uw documenten bij ons bekend zijn zal de eindfactuur spoedig uw kant op komen en krijgt u een VIN nummer toegewezen.

Ben benieuwd. Uiteraard aangegeven dat ik beschikbaar ben in die periode :) en geen vakantie heb geboekt ;-)
 
Dat vraag ik me ook af. En ook of je er Spotify op kunt krijgen. En wat het Premium Connectivity pakket in Europa/Nederland gaat kosten na het eerste gratis jaar.
P.s mogelijk zou je via WiFi je mobiel als hot spot voor de auto kunnen gebruiken?

Ja maar dat zal enkel de updates binnenhalen: Veelgestelde vragen - connectiviteit

Kan ik functies van Premium Connectivity krijgen door een mobiele hotspot te gebruiken?
Nee. Draadloze software-updates kunnen worden gedownload via Wifi-netwerken, waaronder mobiele hotspots, afhankelijk van de kosten en beperkingen van uw mobiele provider. Andere functies van Premium Connectivity, zoals satellietbeeldkaarten en streaming media, zijn momenteel echter niet beschikbaar via Wifi.
 
Met een monofasige UMC kun je dan niet laden met 11kW? Dus een krachtstroomaansluiting (rode stekker) schiet je niks mee op?

Je kunt een verloopstuk maken, maar je zult slechts 1 vd 3 phases kunnen gebuiken, dus 3.7kW.
Als je de UMC en de kabels bekijkt, lijkt het niet alsof de connector 5 kabels heeft voor een 3P+N+E.

Let ook op voor verwarring als je aftermarket gaat shoppen: 3-polig is 1 fasig, 5-polig is 3 fasig.

EU_Universal_Mobile_Connector_Blue_1.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ja maar dat zal enkel de updates binnenhalen: Veelgestelde vragen - connectiviteit

Kan ik functies van Premium Connectivity krijgen door een mobiele hotspot te gebruiken?
Nee. Draadloze software-updates kunnen worden gedownload via Wifi-netwerken, waaronder mobiele hotspots, afhankelijk van de kosten en beperkingen van uw mobiele provider. Andere functies van Premium Connectivity, zoals satellietbeeldkaarten en streaming media, zijn momenteel echter niet beschikbaar via Wifi.
Dan zullen ze dat waarschijnlijk dicht gaan zetten als er klanten hun Premium Connectivity niet gaan verlengen. Want momenteel krijg je via een Wifi hotspot echt de kaarten en Spotify gewoon binnen.

Het zou me trouwens niet verbazen als de auto's zonder Premium Connectivity abbo wel gewoon telemetrische data blijven versturen via LTE naar Tesla. Die data is veel te waardevol om te riskeren dat ze die gaan missen omdat de klant de auto nooit aan Wifi hangt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het gaat denk ik over tijdens het rijden - zodra je de auto in Drive zet gaat de WiFi uit toch?

In mijn Model S was dit niet het geval, Wifi bleef gewoon aan. Ik had een 3G SIM kaart en heb enige tijd getest met een 4G wifi router. De bottleneck bleek niet de verbinding zelf te zijn, de prestaties van de browser of navigatie waren niet beter via 4G.
 
Vandaag gebeld, reservering van 01-04-2016, besteld op 07-12-2018, factuurnummer 300.
Solid black non-P, 18 inch, zwart interieur. Geen huidige Tesla eigenaar.
Levering "Eind februari, eind maart". Het zal me benieuwen!

Verder het standaard verhaal wat anderen ook al hebben verteld.
En EAP op losse factuur doen ze niet.
 
Ik begrijp die logica niet om niet mee te willen werken aan aparte factuur EAP. Of zou het gewoon onwetendheid zijn?

In NL zal het gros van de Model 3's via lease op weg komen. Die rijders hebben te maken met bijtelling, en nu valt de bijtelling voor EAP net in de hoogste bijtellings-schaal. Dat is een slok op een borrel en in redelijk wat gevallen zou dat een financiële reden kunnen zijn het niet te bestellen. Dat laat Tesla dan liggen, terwijl de ontwikkelingskosten al gemaakt zijn en dit een goed 'marge' onderdeel lijkt te zijn.

De prijs achteraf met € 2.000 verhogen, laat het voordeel van het buiten de bijtelling houden, ook zo goed als wegvallen. Dan wordt het voor mij waarschijnlijk een no-go (lees dan krijg ik het niet meer langs 'mijn' directrice ;)).

Overigens krijg ik van LeasePlan ook maar geen informatie. Krijg zelfs mijn twijfels of de bestelling al daadwerkelijk geplaatst is. De Saab mag derhalve nog een laatste keer richting te Alpen tuffen, en dat is ook helemaal geen vervelend vooruitzicht.
 
Dit is goed nieuws voor toekomstige Model 3 eigenaren en hun passagiers.
Ik heb de achterstoelen van de Model 3 zelf kunnen ervaren en de oude versie is inderdaad bagger.
Raadselachtig hoe ze überhaupt een auto kunnen maken zonder aandacht aan de achterstoelen te besteden en dan een jaar later met een betere versie komen. How hard can it be ?

Wat ik ook niet begrijp is waarom ze niet wat meer ruimte onder de voorstoelen creëeren, waardoor de achterpassagiers hun voeten er beter onder kwijt kunnen. Lukt alleen bij de Model X.

 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ik begrijp die logica niet om niet mee te willen werken aan aparte factuur EAP. Of zou het gewoon onwetendheid zijn?

Wellicht dat de belastingdienst daar moeilijk over zou doen?
Kan me niet voorstellen dat het onwetendheid is.

Als Tesla de autopilot proefperiode (Proefperiode geavanceerde Autopilot) laat doorlopen en ook voor de Model 3 beschikbaar maakt (zoals dat ook in Amerika is), dan verkopen ze die optie waarschijnlijk nog ontzettend veel. Je kunt dan voor 500 euro meer (in plaats van 2100 euro extra) achteraf de autopilot aanschaffen.

Dan heb je na een maand of negen al financieel voordeel door het achteraf aan te schaffen met je bijtelling.
En dat kan dus ook een reden voor Tesla zijn; toch gewoon nog 500 euro extra pakken.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Als Tesla de autopilot proefperiode (Proefperiode geavanceerde Autopilot) laat doorlopen en ook voor de Model 3 beschikbaar maakt (zoals dat ook in Amerika is), dan verkopen ze die optie waarschijnlijk nog ontzettend veel. Je kunt dan voor 500 euro meer (in plaats van 2100 euro extra) achteraf de autopilot aanschaffen.

Dit vertelde ik ook aan de delivery person die ik vandaag aan de lijn had, en zij dacht dat dat inderdaad de beste oplossing was. Dat was natuurlijk niet direct een Tesla medewerker, dus het zal alsnog de vraag zijn of die proefperiode ook voor M3 geldt, maar toch.
 
Dit is goed nieuws voor toekomstige Model 3 eigenaren en hun passagiers.
Ik heb de achterstoelen van de Model 3 zelf kunnen ervaren en de oude versie is inderdaad bagger.
Raadselachtig hoe ze überhaupt een auto kunnen maken zonder aandacht aan de achterstoelen te besteden en dan een jaar later met een betere versie komen. How hard can it be ?

Wat ik ook niet begrijp is waarom ze niet wat meer ruimte onder de voorstoelen creëeren, waardoor de achterpassagiers hun voeten er beter onder kwijt kunnen. Lukt alleen bij de Model X.

Ben wel benieuwd of het nu een oude of een nieuwe M3 is geweest die bijvoorbeeld in Groningen stond. Daar was de achterbank niet best.
 
Of de belastingdienst moeilijk doet? Ik weet het niet. Sinds jaar en dag worden achteraf zaken toegevoegd als velgen, leer, trekhaken, enzovoorts. Dat vindt de belastingdienst klaarblijkelijk geen probleem. Waarom in het geval van Tesla wel?

En Tesla heeft schijnbaar al een oplossing op de plank liggen: een proefperiode EAP, met een verhoging van € 500,00. Als ze nu aangeven dat die mogelijkheid ook voor ons geldt, dan zouden we er zijn. Dar gebeurt niet, vandaar dat ik mij afvraag of het niet onwetendheid is.