Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Heb een loaner 75D gehad voor 1 week in de zomer ipv mijn X, ik haalde op 50km 138w/km....mix van snelweg en stad, ben daarom ook benieuwd wat ik met de 3 zal doen.....X rij ik in de zomer 198w/km
Zo jij rijdt echt zuinig! In de zomer zit ik op 172 Wh/km en in de winter op 220 Wh/km (Nadeel is dat de eerste 50km met koude batterij hoog zijn en daarna zakt deze naar 195 Wh/km maar dan rij ik nog circa 20 km waarna ik ga parkeren)
 
Dat zou kunnen, maar daar zou ik wel graag wat meer duidelijkheid over hebben dan.
Wellicht ben ik inderdaad gewoon te ongeduldig, maar als een Tesla medewerker aan de telefoon zegt dat mijn auto niet op de eerste drie komende boten staat en dat ie er begin april wel moet zijn, dan ga ik daar wel erg aan twijfelen.
Dat ben ik volkomen met je eens. De informatie kan veel beter, alleen weten de Tesla medewerkers vaak ook niet hoe het zit.
Inclusief welke auto op welke boot staat. Auto's op de boten worden namelijk niet op bestelling geproduceerd, maar pas onderweg toegewezen, als duidelijk is wie welke auto wil en kan ontvangen.
Het zou me helemaal niet verbazen als jij je auto toch voor mij krijgt. Ik reken ook op eind februari.
Overigens is dit niet verbazingwekkend, we hebben hetzelfde gezien toen ze begonnen auto's in de VS af te leveren. Dat kwam langzamerhand op orde. Ik neem aan dat het in Europa ook op orde komt.
 
De eerste die ik zie
53170CD5-8A34-474D-9AFF-925B421D4FDA.jpeg
 
Erg leuk om te lezen dat zoveel mensen al een 3 mogen rijden. Ik zag er zelfs eentje hier in Noord Holland...op de N9 ging er eentje naar het Noorden. Wat een mooie auto.

Overigens netjes mijn 1000 euro teruggekregen binnen twee a drie weken na annulering van de reservering (ook bron van desinformatie hierover te vinden, dus vandaar mijn ervaring in dit topic...voor de googlelaars).

Dus ben uit de rij gestapt, maar niet omdat ik de auto niet zou willen :). De levertijden zijn nu zodanig, dat het reserveren niet perce nodig is. Wilde toch pas op zijn vroegst Q3 beslissing nemen of mijn gevoel wel een dergelijk dure auto aan mijn hoofd kan verkopen ;).
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Niks pijnlijks aan want ik ben blij dat ik een MS heb die ook nog eens van de leasemij is.
92% is gewoon niet waar. En anders heb je een bril nodig want dan ben je ziende blind.
Mag ik hier nog een eigen mening hebben, ja :)? Is gewoon mijn idee (en ieder zijn idee - liefst nà zelf testen, natuurlijk). @Phil V : voor mij was de koffer ook de afknapper (maar dan alleen omdat ik nu al 5 jaar de 900 liter van een MS gewend ben -da's toch wel echt een camionette met de vorm van een Aston Martin- anders had ik vermoedelijk wel met 500 liter kunnen leven).
Verder, @Limbo2121: 92% = 60% + 32%. Die 32% zijn bijvoorbeeld het feit dat een M3-rijder een uurtje eerder in de Alpen zal zijn dan ikzelf met mijn S75D (vroeger moest je
voor zo'n upgrade -S75D naar S100D- zo'n 24.000 EUR neertellen, remember?).
Wat me trouwens niet belet heeft om mijn reservering van M3 links te laten liggen, en een tweedehands AP2 S75D te kopen, voor ongeveer dezelfde prijs als een nieuwe M3, een goede maand geleden. 100% is nu eenmaal meer dan 92%. Daarover zal ik in een ander draadje uitweiden, voor wie de keuzevraag interessant vindt.
 
Last edited:
Erg leuk om te lezen dat zoveel mensen al een 3 mogen rijden. Ik zag er zelfs eentje hier in Noord Holland...op de N9 ging er eentje naar het Noorden. Wat een mooie auto.

Overigens netjes mijn 1000 euro teruggekregen binnen twee a drie weken na annulering van de reservering (ook bron van desinformatie hierover te vinden, dus vandaar mijn ervaring in dit topic...voor de googlelaars).

Dus ben uit de rij gestapt, maar niet omdat ik de auto niet zou willen :). De levertijden zijn nu zodanig, dat het reserveren niet perce nodig is. Wilde toch pas op zijn vroegst Q3 beslissing nemen of mijn gevoel wel een dergelijk dure auto aan mijn hoofd kan verkopen ;).
Kom hier in Winkel maar even proefrijden...je bestelt meteen...
 
  • Like
  • Love
Reactions: Defiant and Michel3
Erg leuk om te lezen dat zoveel mensen al een 3 mogen rijden. Ik zag er zelfs eentje hier in Noord Holland...op de N9 ging er eentje naar het Noorden. Wat een mooie auto.

Overigens netjes mijn 1000 euro teruggekregen binnen twee a drie weken na annulering van de reservering (ook bron van desinformatie hierover te vinden, dus vandaar mijn ervaring in dit topic...voor de googlelaars).

Dus ben uit de rij gestapt, maar niet omdat ik de auto niet zou willen :). De levertijden zijn nu zodanig, dat het reserveren niet perce nodig is. Wilde toch pas op zijn vroegst Q3 beslissing nemen of mijn gevoel wel een dergelijk dure auto aan mijn hoofd kan verkopen ;).
Toch een beetje gecondoleerd.
Ik begrijp je heb nu geen BEV? Bij mij was het precies omgekeerd. Ik wilde wachten tot er meer zekerheid was over luchtvering of trekhaak, maar ik kon het niet laten, na onze proefrit wilde ik echt zo snel mogelijk de 3 LR AWD hebben. Zit er - net als velen hier - al 3 jaar naar te verlangen. Ook omdat ik, nu het kan, echt zo snel mogelijk ervan af wil om dagelijks fossiele brandstof te verstoken.
Hoop dat ik geen spijt ga krijgen van mijn impulsiviteit.
 
Toch een beetje gecondoleerd.
Ik begrijp je heb nu geen BEV? Bij mij was het precies omgekeerd. Ik wilde wachten tot er meer zekerheid was over luchtvering of trekhaak, maar ik kon het niet laten, na onze proefrit wilde ik echt zo snel mogelijk de 3 LR AWD hebben. Zit er - net als velen hier - al 3 jaar naar te verlangen. Ook omdat ik, nu het kan, echt zo snel mogelijk ervan af wil om dagelijks fossiele brandstof te verstoken.
Hoop dat ik geen spijt ga krijgen van mijn impulsiviteit.

Tnx. Klopt, ben een fossielstoker en ik denk dat het zeeeeer onverstandig is, als ik een proefritje ga maken ;). Heb al een keer een dagje S gereden en natuurlijk tijdens de Model 3 tour in Rotterdam in de rode 3 gezeten. Het punt is, dat je met 60k best veel andere dingen kunt doen dan een auto kopen. Dus er is nog geen echt afscheid van "de droom", maar op zijn minst een kleine periode van reflectie.

@Ipe ; Dat is een super aanbod! Super "onverstandig", maar heel verleidelijk ;). Tnx voor het aanbod!
 
  • Like
Reactions: Chasx and Michel3
Mag ik hier nog een eigen mening hebben, ja :)? Is gewoon mijn idee (en ieder zijn idee - liefst nà zelf testen, natuurlijk). @Phil V : voor mij was de koffer ook de afknapper (maar dan alleen omdat ik nu al 5 jaar de 900 liter van een MS gewend ben -da's toch wel echt een camionette met de vorm van een Aston Martin- anders had ik vermoedelijk wel met 500 liter kunnen leven).
Verder, @Limbo2121: 92% = 60% + 32%. Die 32% zijn bijvoorbeeld het feit dat een M3-rijder een uurtje eerder in de Alpen zal zijn dan ikzelf met mijn S75D (vroeger moest je
voor zo'n upgrade -S75D naar S100D- zo'n 24.000 EUR neertellen, remember?).
Wat me trouwens niet belet heeft om mijn reservering van M3 links te laten liggen, en een tweedehands AP2 S75D te kopen, voor ongeveer dezelfde prijs als een nieuwe M3, een goede maand geleden. 100% is nu eenmaal meer dan 92%. Daarover zal ik in een ander draadje uitweiden, voor wie de keuzevraag interessant vindt.
Loud and clear!
 
Toch een beetje gecondoleerd.
Ik begrijp je heb nu geen BEV? Bij mij was het precies omgekeerd. Ik wilde wachten tot er meer zekerheid was over luchtvering of trekhaak, maar ik kon het niet laten, na onze proefrit wilde ik echt zo snel mogelijk de 3 LR AWD hebben. Zit er - net als velen hier - al 3 jaar naar te verlangen. Ook omdat ik, nu het kan, echt zo snel mogelijk ervan af wil om dagelijks fossiele brandstof te verstoken.
Hoop dat ik geen spijt ga krijgen van mijn impulsiviteit.
In een ander draadje ben ik benieuwd naar de namen die de M3 gaat krijgen van iedereen :cool:
 
  • Funny
Reactions: Michel3