Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 reserveringen versus bestellingen

Ik had een reservering en heb mijn bestelling:

  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor version

    Votes: 60 37.3%
  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor Performance version

    Votes: 16 9.9%
  • met 19" sportvelgen

    Votes: 27 16.8%
  • met autopilot

    Votes: 35 21.7%
  • solid black exterieur

    Votes: 28 17.4%
  • midnight silver exterieur

    Votes: 8 5.0%
  • deep blue exterieur

    Votes: 11 6.8%
  • pearl white exterieur

    Votes: 10 6.2%
  • multi coat red exterieur

    Votes: 16 9.9%
  • ik wacht op goedkopere modellen, dus laat mijn reservering staan

    Votes: 68 42.2%
  • ik bestel helemaal niet meer en vraag mijn €1000 terug

    Votes: 22 13.7%

  • Total voters
    161
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben benieuwd wat iedereen met zijn reservering heeft gedaan.
IMG_1482.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Op 31 maart 2016 de reservering geplaatst. Maar ik heb ondertussen een X100D gekocht en hoewel de SR 3 leuk zou zijn voor m'n vrouw, zie ik, gezien de huidige gang van zaken, geen nut om een reservering a 1000 euro aan te houden. Als ik tzt een 3 wil kopen doe ik dat wel zonder reservering. Wachttijd zal er nauwelijks minder om zijn.

Kortom ik heb verzoek ingestuurd om het bedrag terug te storten.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Als ik m nu goed lees heeft zo'n 28% van de reserveringshouders een bestelling gedaan en de rest wacht af of heeft zelfs z'n aanbetaling teruggevraagd. Niet verkeerd natuurlijk maar toch, had meer verwacht, zeker op een Tesla forum..
Denk dat er hier toch meer particulieren zitten dan ik dacht en deze wachten bijna allemaal op de goedkopere modellen.
Ikzelf wacht ook op de SR of MR in midnight gray met PUP, sportwielen, EAP en wit leder.
 
Wacht op trekhaak toevoegen als optie aub
Ik denk dat de trekhaak ook achteraf toegevoegd zal kunen worden. Daar ga ik iig niet op wachten.
Achteraf laten aanbrengen heeft als voordeel dat je er geen 22% bijtelling over betaalt.

Mijn boekhouder heeft me vandaag uitgelegd (ik heb nauwelijks ervaring met auto van de zaak).
  • Dat laatste geld ook voor 'losse' zaken als EAP2, FSD, velgen. Zelfs de meerprijs van de eerste twee is veel minder dan de 22% bijtelling over de investering.
  • Als zelfstandige kan ik latere gedane investeringen van meer dan € 450 gewoon afschrijven over 5 jaar, net als de auto, en de BTW er over verrekenen. Maar betaal ik daar geen bijtelling over.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB