Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt erop dat men in china toch de kwaliteit wat beter onder controle heeft.... Zonde.
Ik las ergens dat iemand die bewering dat het in China beter is heeft getest en dat bleek niet het geval. Mijn MY2021 Performance was gewoon heel prima. De klep van de frunk hebben ze nog een keertje gesteld omdat die licht afweek. En de spoiler zat aan 1 kant los. Allemaal netjes gemaakt.

Verder is het vooral een nog betere auto dan de vorige model 3 en extreem zuinig.
 
Inmiddels terug uit Tilburg maar helaas al een service afspraak moeten maken, helaas de beruchte panelgaps...1 portier sluit zelfs slecht. Daarnaast kentekenplaat die scheef zit gemonteerd, achterbank waar je een buisje ziet lopen en tot slot zie ik nu ik thuis ben dat de lak ook slecht is. Voorbumper zie je wat zwarte stipjes.

Achteraf zou ik best de auto willen retouren maar wat ik lees is dat Tesla is gestopt met het 7 dagen proefrijden beleid.

Ik zal vanavond na het werk eens wat foto’s maken, hopelijk kan het allemaal netjes opgelost worden. Auto rijd verder top en audio is ook meer dan prima, ook in het laag.
Vervelend dat je er terug voor moet, maar dat lossen ze gewoon op en dan is het vooral een hele fijne auto.
 
Ik las ergens dat iemand die bewering dat het in China beter is heeft getest en dat bleek niet het geval. Mijn MY2021 Performance was gewoon heel prima. De klep van de frunk hebben ze nog een keertje gesteld omdat die licht afweek. En de spoiler zat aan 1 kant los. Allemaal netjes gemaakt.

Verder is het vooral een nog betere auto dan de vorige model 3 en extreem zuinig.

Vreemd, ik las ergens een stukje dat de MIC model 3 in de statistieken qua afwerking en afleveringfouten echt bizar goed scoorde.
 
Ja moet zeggen ik heb er al wat meer vertrouwen in: kom zojuist opnieuw van Tilburg af en ben keurig te woord gestaan, er is wat telefonisch overleg geweest. Mijn auto blijft nu daar voor een oplossing en ondertussen netjes een leenauto meegekregen.

Service vooralsnog dus prima zo maar reclame is het niet natuurlijk, ik kwam thuis en tja het viel meteen meer mensen op. Daarnaast een auto van 50k en anno 2021 had ik toch meer verwacht. Maar goed al met al: vertrouwen houden en weer iets om naar uit te kijken.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Als een kind zo blij! Vandaag is de auto omgeruild, eerdere problemen waren helaas niet allemaal opgepakt maar dit exemplaar is nagenoeg perfect, slechte start gehad maar al met al zeer netjes opgelost + fijn was ook het direct contact met zowel iemand van Tilburg als van Eindhoven.
Nu genieten 😆
1FC588A7-6F4C-4F10-9253-B6D82E5F9395.jpeg
 
Als een kind zo blij! Vandaag is de auto omgeruild, eerdere problemen waren helaas niet allemaal opgepakt maar dit exemplaar is nagenoeg perfect, slechte start gehad maar al met al zeer netjes opgelost + fijn was ook het direct contact met zowel iemand van Tilburg als van Eindhoven.
Nu genieten 😆
View attachment 653471

eind goed al goed: Gefeliciteerd en hoop dat je weer een fanboy bent (was je stiekem natuurlijk nog steeds ;-)
 
  • Like
Reactions: dominic_decoco
Grappig hoe de MIC LFP op alle terreinen beter is dan de Fremont versie (laadcurve, laadsnelheid, range, noise, afwerking). En dat terwijl sommigen hier in deze thread met juridische claims dreigden...
Correct, in de zomer ervaar ik het zelfde als wat Björn doet. Ben alleen benieuwd naar December of we dan weer 30kw hebben.
Ga wel van de zomer naar Zwitserland, ik ben eigenlijk heel blij met mijn MIC
 
Ach, is dat niet de reactie van veel consumenten. 1 iemand denkt een probleem te ervaren, anderen denken hetzelfde en iedereen begint elkaar na te roepen met wat linkjes op internet. Want wat je op internet ziet is immers waar....

Ps. Bjorn heeft een v2 supercharger gebruikt denk ik. Zelf heb ik vorige week bij de suc meerkerk (v3) net de 170kw niet aangetikt met mijn mic sr+
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy and Niek
Ach, is dat niet de reactie van veel consumenten. 1 iemand denkt een probleem te ervaren, anderen denken hetzelfde en iedereen begint elkaar na te roepen met wat linkjes op internet. Want wat je op internet ziet is immers waar....

Ps. Bjorn heeft een v2 supercharger gebruikt denk ik. Zelf heb ik vorige week bij de suc meerkerk (v3) net de 170kw niet aangetikt met mijn mic sr+
Op 09.30 min zegt hij ook dat er nog een V3 sessie komt.
 
  • Like
Reactions: Runescom
Filmpje van Bjørn die de MIC Model 3 test


120kg zwaarder, een vrij vlakke laadcurve met tot 25kW met 96%
Een vriend van me is van werkgever veranderd. En heeft zijn Model 3 van 2019 daarmee ingeruild voor een Model 3 van 2021 met LFP.. Hij was zeer tevreden van de eerste wagen, maar met de problemen die hij deze winter heeft gehad, is zijn liefde voor Tesla wel heel erg afgekoeld. Want hij gebruikt die ook in niet ideale omstandigheden.
 
Een vriend van me is van werkgever veranderd. En heeft zijn Model 3 van 2019 daarmee ingeruild voor een Model 3 van 2021 met LFP.. Hij was zeer tevreden van de eerste wagen, maar met de problemen die hij deze winter heeft gehad, is zijn liefde voor Tesla wel heel erg afgekoeld. Want hij gebruikt die ook in niet ideale omstandigheden.
Ik hoop dat de software-updates de komende winter voor een heel andere beleving gaan zorgen. Moet wel want anders krijgt ook de Model Y met LFP een slechte pers.
 
  • Like
Reactions: nico180