You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fijn om te lezen, dat iedereen toch wel tevreden is met zijn/haar MIC M3.
In December 2020 mocht ik de mijne ontvangen en idd allerlei problemen.
langzaam laden: opgelost in february.
Range van maar 150km: min of meer opgelost. De range is nu rond de 300km.
Het gekke is, dat zodra ik in mijn M3 wegrij, het verbruik door het dak schiet naar +/- 300 Wh/km (in de winter zelfs naar 500 Wh/km). Daar ik in een woonwijk woon waar maar 30km/h gereden mag worden vind ik dit wel vreemd. Wellicht is er iemand, die dat kan verduidelijken.
Ook is mij opgevallen, dat de wagen vaak een uur na een rit nog geluiden maakt. Mijn buren attendeerden mij hierop. Het is een brommend geluid aan de voorkant van de auto. Geen idee wat dat kan zijn. Alle ideeën zijn welkom.
Het gekke is, dat zodra ik in mijn M3 wegrij, het verbruik door het dak schiet naar +/- 300 Wh/km (in de winter zelfs naar 500 Wh/km). Daar ik in een woonwijk woon waar maar 30km/h gereden mag worden vind ik dit wel vreemd. Wellicht is er iemand, die dat kan verduidelijken.
Moet je toch niet voor op de winter wachten? In Scandinavië en boven 2000m is het best al koud hoor.Ik ben wel heel benieuwd naar de LFP-accu's in de winter. Vorige winter waren sommige ervaringen ronduit desastreus.
Zelfs jij iemand kent die het even wil gaan testen en iets wil laten weten op dit forum...Moet je toch niet voor op de winter wachten? In Scandinavië en boven 2000m is het best al koud hoor.
Hoi Erik, hoe weet je dat de capaciteit van je accu is toegenomen tot ruim 52kWh?Wij hebben inmiddels 25000 km met de model 3 met LFP gereden van 12-2020. Eigenlijk worden de eigenschappen alleen maar beter. De beschikbare capaciteit van de accu is toegenomen tot ruim 52kWh. De praktische actieradius is nu circa 420km (rustig aan in de zomer met 100km/h). En het snelladen gaat (bij een goed voorverwarmde accu) altijd met een vermogen van 165 - 170kW. Hiermee is de accu van ca 5 tot 80% in 22 minuten bijgeladen.
Ook hebben we lange ritten (in totaal 4000km) met de caravan (800kg) gemaakt met 5 personen en bagage tot in de Pyreneeën. De auto rijd perfect met caravan. Laadsnelheid blijft ook bij hoge temperaturen en hoge belasting in stand. Dus wat ons betreft prima auto voor de lange afstand.
Inderdaad moet de techniek zich deze winter ook bij koud weer bewijzen. Ik verwacht dat LFP wel in het nadeel blijft als het gaat om snelladen bij lage temperaturen. Maar bij lange ritten en voldoende tijd voor voorverwarmen van de accu zal dat wel goed komen. In situaties waarin de accu koud is, moet je gewoon niet superchargen.
Door in één rit 51kWh te verbruiken en nog 4% over te hebben . Je weet nooit hoe de afronding van de verbruikte kWh precies gaat. Het kan dus iets tussen de 50,5 en 51,4 kWh zijn.Hoi Erik, hoe weet je dat de capaciteit van je accu is toegenomen tot ruim 52kWh?
Met laden tot 100% en betere efficiëntie (rond 160 Wh/km),
YMMV. Ik heb geprobeerd een zicht te krijgen op het verbruik door hier een daar wat cijfers te bekijken en een gemiddelde te nemen zonder echt uitgebreide studie. Er zijn er die 170 Wh/km hebben met de LFP. Mogelijk is jouw 144 vooral gebruik in de zomer? Met mijn performance zit ikzelf dichter bij 200 dan 190.Mijn verbruik over 6.334 km is 144Wh/km