Wij hebben onze X90D een weekje eerder afgehaald en zaten vandaag aan 27 379 km met een verbruik van 7048,3 kWh of 257 Wh/km. Ik vind dat dat verbruik nog meevalt, gezien het nu winter is, dat daar redelijk wat volle bak accelereren aan de stoplichten inzit (gaan we dat ooit beu worden?
), een aantal roadtrips naar Duitsland, we niet van koude houden, dus de verwarming moet hoog genoeg staan en we op de autosnelweg ons ook niet beperken tot 100 km/u om zo zuinig mogelijk te rijden. Maar als wij met zo'n rijstijl er zuiniger uitkomen dan jij, dan wil ik wel eens weten hoe jij aan zo'n cijfers komt
En inderdaad, wat een genot onze model X! Hoe hij rijdt, hoe snel hij kan optrekken, de geweldige voorruit, de hoge zit en het geweldige zicht, de praktische achterdeuren, het gevoel van ruimte, de automatische deuren, de autopilot, ... Het blijft elke keer genieten om er mee te rijden of in te zitten. Je stapt in in een klein paradijs en vanaf dat de deuren dicht zijn, vergeet je alle zorgen en is het puur genieten! Met er nu over te schrijven krijg ik weer zin om zelfs op dit uur in onze model X te stappen en wat te gaan rondrijden
Het is onze eerste Tesla en het is echt een totaal andere manier van autorijden. Ik dacht altijd dat ik niet zo van autorijden hield en niet zo'n geweldige chauffeur was, maar nu is het me duidelijk geworden dat ik gewoon nog nooit met de juiste auto gereden had
Lichten die vlak voor mij op rood springen waren vroeger een grote bron van ergernis, nu ben ik daar zo blij mee, filerijden is heel ontspannend met auto-pilot, niet meer gaan tanken bij stinkende tankstations en het allerbeste: geen irritant motorgeluid meer als je optrekt, rondrijdt of stilstaat, wat een zaligheid! Oh en regeneratief remmen, dat zou ik ook niet meer kunnen missen, dat maakt het rijden ook zoveel aangenamer!
Qua mankementen hebben we veel geluk gehad: in het begin windruis aan het passagiersraam en soms piepende FWD, maar na een bezoekje aan het SEC was dat opgelost. En dan een tijdje terug een platte batterij van de keyfob (een probleem met de firmware of zoiets) en we kregen de frunk niet meer open, bleek het slot daarvan kapot te zijn, maar dankzij de geweldige mensen van het SEC is dat ook vlot opgelost geraakt. Kortom, geen grote problemen en ze zijn ook snel opgelost geraakt.