Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
@YCedric Ik denk niet dat er 100 kWh battery packs zullen komen. En dit om 2 redenen:
- Eens de 4680 batterijen gebruikt worden, is de energiedensiteit groter dan de huidige batterijen. (Ze kunnen dus eenzelfde range geven met minder batterijen). Ik denk dus dat de batterijcapaciteit zal dalen.
- Meer batterijen in 1 wagen wil zeggen dat er minder wagens geproduceerd kunnen worden. (batterijen zal de productie bottleneck worden in de nabije toekomst). Een hogere prijs voor een wagen met een 100 kWh battery pack geeft belange niet zoveel winstmarge als een x aantal extra wagens door het gebruik van kleinere batterijen in alle wagens.
Daar ben ik volledig mee akkoord, maar het ging over wat ik graag gehad zou hebben, een beetje een droom dus. Het is ook de reden waarom ze met de SR Model Y begonnen zijn in Texas.

Ik had ook gehoopt dat er ooit een V2G verhaal ging komen In dat opzicht zou een hogere capaciteit ook goed geweest zijn. Helaas zit V2G er om economische redenen niet direct aan te komen.

De Roadster zal waarschijnlijk een hogere capaciteit hebben, maar door de efficiëntie van Tesla, niet veel meer dan een 130kWh denk ik. Indien solid-state ooit een dingetje wordt is het niet meer zo belangrijk om heel veel capaciteit te hebben.
 
  • Like
Reactions: NielsV
Binnenkort krijgen we veel (nieuw model) afneembare trekhaken voor de Model Y binnen. Naast het trekgewicht van 1600kg heeft deze ook een draaglast van ruim 115kg, waardoor zelfs 3 elektrische fietsen meenemen op een fietsendrager tot de mogelijkheden behoort.

We willen als Trekhaakcentrum graag de eerste trekhaak bij ons hoofdkantoor in Made (regio Oosterhout/Breda) monteren, zodat we met name de werking van de elektronica goed kunnen testen.

Daarvoor mag ik een Model Y rijder uitnodigen die met een aantrekkelijke korting de eerste trekhaakmontage bij ons laat uitvoeren. Wie interesse heeft, mag me een PM sturen.

Hieronder een aantal foto's vanuit de fabrikant hoe het eruit komt te zien. Netjes weggewerkt en nagenoeg onzichtbaar.

Trekhaak Tesla Model Y - Achterkant.png
Trekhaak Tesla Model Y - Verwijderd.png
 
  • Like
Reactions: HWS and Voodoo077
Voor degenen die al hun Y hebben (of een ander model), waarom vraagt Tesla 1200 euro extra voor niet-metaal zwart?
Wellicht spel van vraag en aanbod?
Maar is er iemand die me kan zeggen waarom je dat extra geld toch zou uitgeven aan zwart en niet aan een andere optie?
 
Binnenkort krijgen we veel (nieuw model) afneembare trekhaken voor de Model Y binnen. Naast het trekgewicht van 1600kg heeft deze ook een draaglast van ruim 115kg, waardoor zelfs 3 elektrische fietsen meenemen op een fietsendrager tot de mogelijkheden behoort.

We willen als Trekhaakcentrum graag de eerste trekhaak bij ons hoofdkantoor in Made (regio Oosterhout/Breda) monteren, zodat we met name de werking van de elektronica goed kunnen testen.

Daarvoor mag ik een Model Y rijder uitnodigen die met een aantrekkelijke korting de eerste trekhaakmontage bij ons laat uitvoeren. Wie interesse heeft, mag me een PM sturen.

Hieronder een aantal foto's vanuit de fabrikant hoe het eruit komt te zien. Netjes weggewerkt en nagenoeg onzichtbaar.

View attachment 819534 View attachment 819535
hoi lars

de fotos zijn denk ik van een model 3 bij een y komt hij achter het plastic deel niet eronder!
 
de fotos zijn denk ik van een model 3 bij een y komt hij achter het plastic deel niet eronder!
Nee het is echt een Model Y :)

De standaard trekhaak van Tesla is inderdaad een horizontaal afneembare en die steek je dus recht achter in de bumper (vandaar het plaatje/kapje).

Degene die wij monteren wordt als het ware achter de bumper gemonteerd, waardoor je niet met een zichtbaar gat in je bumper rijdt.
 
Voor degenen die al hun Y hebben (of een ander model), waarom vraagt Tesla 1200 euro extra voor niet-metaal zwart?
Zwart is toch ook Metallic?
Zelfs pearl white is multicoat. Bij andere merken is dit vaak het duurste kleur, bij Tesla net standaard.
Al zie ik niet veel ‘pearl’ effect in die van mij, maar misschien heb ik nog de juiste lichtinval niet gehad.
 
  • Helpful
Reactions: Voodoo077
Zwart is toch ook Metallic?
Zelfs pearl white is multicoat. Bij andere merken is dit vaak het duurste kleur, bij Tesla net standaard.
Al zie ik niet veel ‘pearl’ effect in die van mij, maar misschien heb ik nog de juiste lichtinval niet gehad.
Het zal dan aan mij liggen... ik dacht dat vroeger zwart gratis was bij Tesla want niet-metallic en de andere metaalkleuren optie.
Dus ik dacht nu:
zwart = geen metaalkleur
blauw, grijs = metaalkleur
rood, wit = dubbel metaal (dubbele coating) - parel effect dacht ik niet bij wit??
 
  • Like
Reactions: tCC_
Vraag is niet waarom zwart duurder is, maar eerder waarom wit goedkoper is. Bij andere merken is dat net duurder. Wellicht inderdaad door de grotere volumes.
Volgens mij heeft Tesla op een moment gekozen voor wit als standaard omdat ze helemaal klaar waren met al die lakklachten bij zwart. Iedereen was het eens dat de afwerking van de M3 uit Fremont vrij rampzalig was. Had ook te maken met de keuze van de (milieuvriendelijke) laksoort. Ze waren gewoon veel geld kwijt aan poetsen en overspuiten na aflevering. Is nu natuurlijk wel anders met auto’s uit China en Duitsland. Dus misschien is het nu allemaal wat minder logisch
 
Nee het is echt een Model Y :)

De standaard trekhaak van Tesla is inderdaad een horizontaal afneembare en die steek je dus recht achter in de bumper (vandaar het plaatje/kapje).

Degene die wij monteren wordt als het ware achter de bumper gemonteerd, waardoor je niet met een zichtbaar gat in je bumper rijdt.
Toch een vreemde foto. Bij de standaard Tesla trekhaak gaat de trekhaak horizontaal in het gat in de bumper.
Dan zit de kogel duidelijk hoger dan hier op de foto.
Daarnaast vraag ik me af wat de speling nog is tussen de straat en onderkant trekhaak.