Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bijna nooit op slechte wegen, je woont toch in België? 😉😁
Wel aan de Vlaamse kant (niet politiek bedoeld).
Ik woon op 5 minuten van de snelweg en de meeste van mijn bestemmingen ook. Snelwegen zijn ok in Vlaanderen.
Op andere wegen helpt de limiet van 70, 50, 30. En ja, soms denk ik wel eens, nu loopt hij wel hard. Maar dit is dan meestal gedurende korte tijd.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Gisteren veel te korte test gedaan met een Performance. In de vestiging in Brussel krijg je maar een half uurtje, veel te weinig om te testen, en dan nog eens op een uur dat er al relatief druk verkeer was.
Geeft echter wel een idee dat de wagen ziekelijk snel is en ook al duw je serieus door dan nog blijft verbruik relatief laag.
Technologisch staat de wagen echt mijlen ver voor op de concurrentie maar de afwerking doet me toch weer wat twijfelen. Rammelend geluid in een nagenoeg nieuwe wagen, zetels ok zonder meer ... het blijft een moeilijke oefening.
Wagen was uitgerust met FSD, werkt eigenlijk vrij goed.
Ideaal zou zijn dat de wagen zonder deze optie ook de verkeerslichten en stopborden etc. herkent want dat vond ik nog het meest nuttige.
Rammelend geluid : misschien door de vele testritten ? In elk geval zou Tesla dat beter opnemen.
Maar terzake : mijn MIC-Y is zeer stil, geen rammels, geen kraakjes, en door de dubbele beglazing weinig geluiden van buiten.
Als ik nadien met de S rij, denk ik dat er een raam open staat...

Overigens heb ik enkel AP op de Y; en die leest wel degelijk de verkeersborden - de snelheid wordt aangepast.
Alleen jammer dat hij soms borden met gewichtsbeperking (3,5T) leest als maximum snelheid 35 ;-)
 
Rammelend geluid : misschien door de vele testritten ? In elk geval zou Tesla dat beter opnemen.
Maar terzake : mijn MIC-Y is zeer stil, geen rammels, geen kraakjes, en door de dubbele beglazing weinig geluiden van buiten.
Als ik nadien met de S rij, denk ik dat er een raam open staat...

Overigens heb ik enkel AP op de Y; en die leest wel degelijk de verkeersborden - de snelheid wordt aangepast.
Alleen jammer dat hij soms borden met gewichtsbeperking (3,5T) leest als maximum snelheid 35 ;-)
Dirk, heb jij geen nieuwe S gekocht indertijd met de prijsdaling ?
 
Rammelend geluid : misschien door de vele testritten ? In elk geval zou Tesla dat beter opnemen.
Maar terzake : mijn MIC-Y is zeer stil, geen rammels, geen kraakjes, en door de dubbele beglazing weinig geluiden van buiten.
Als ik nadien met de S rij, denk ik dat er een raam open staat...

Overigens heb ik enkel AP op de Y; en die leest wel degelijk de verkeersborden - de snelheid wordt aangepast.
Alleen jammer dat hij soms borden met gewichtsbeperking (3,5T) leest als maximum snelheid 35 ;-)
Was de tweede die het gemeld had maar door drukte hadden ze nog niet kunnen nazien, was constant testrit, één na de andere met die P. Batterij was nog maar op 30% toen ik hem had

ok, goed om te lezen dat die zo stil is, perfect!

Enkel AP? Dus wat er standaard bij zit zonder meeprijs? Cool!
Merk nu dat de model Y Performance is VS op 3,5 staat ipv 3,7 voor 0-100
 
Merk dat ik vergeten ben te reageren. Maar is inderdaad een mogelijkheid!
Wat is de andere kant van Brussel dan en wanneer zijn er mogelijkheden voor jou?
Ik zit in Sint-Lambrechts-Woluwe. Vandaag was mijn eerste werkdag. Ik ben nog een beetje moe dus :) Voorlopig zit ik aan woensdag of donderdag te denken. Het zou kunnen dat ik zondag richting Brugge trek, maar ik weet nog niet om hoe laat ik daar zou moeten zijn.
 
Ik zit in Sint-Lambrechts-Woluwe. Vandaag was mijn eerste werkdag. Ik ben nog een beetje moe dus :) Voorlopig zit ik aan woensdag of donderdag te denken. Het zou kunnen dat ik zondag richting Brugge trek, maar ik weet nog niet om hoe laat ik daar zou moeten zijn.
Mijn Brussels kantoor is in Evere dus niet zo ver vandaar maar ben er maar 1 of 2 keer per week een paar uur. Kunnen eens afspreken als je uitgerust bent.
Thx alvast!
 
- bluetooth werkt echt slecht, ik ben onverstaanbaar.
Wat voor telefoon, welke softwareversie, welke snelheid, altijd zo geweest of sinds kort, fixed een reboot het, etc, etc, "dut't naait" kan alles zijn.

En trouwens op reddit ook wel eea over te vinden, maar als het echt dik k*t zou zijn dan zou iedereen er toch over moeten klagen lijkt me.

Ben wel benieuwd trouwens hoor!
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Twee vraagjes over de climate control in de MY. Na ongeveer 5.000 km ben ik er nog niet helemaal achter.

1. Hoe regel je het klimaat achterin?
Voorin zit ik behaaglijk in een lichte stroom van koele lucht. Achterin trekken de kids de muts over hun hoofd, de wanten aan en een deken over de benen.

Is er een manier om de temperatuur of de luchtstroom achterin anders te reguleren? De manual en het display lijken te zeggen 'nee, stik er maar in'.

2. Auto Vs Manual
We rijden op standje auto (qua climate). Daarbij blaast ie vrij fors op van-7.

Zodra ik klik op 'auto' (en dus naar manual ga), dan wordt de luchtstroom minder. Dat terwijl de instellingen verder gelijk blijven. De ventilator staat nog steeds op 7 en AC staat aan, maar toch is de luchtstroom anders/minder koel.

Hoe ontstaat dat verschil?
Anders gezegd (wat is de wens): Soms wil ik de luchtstroom net 1 tikje minder koud, maar bij het switchen naar manueel krijg ik niet dezelfde baseline als die ik had bij auto.

Heeft iemand enig idee?
 
1. Hoe regel je het klimaat achterin?
Voorin zit ik behaaglijk in een lichte stroom van koele lucht. Achterin trekken de kids de muts over hun hoofd, de wanten aan en een deken over de benen.

Is er een manier om de temperatuur of de luchtstroom achterin anders te reguleren? De manual en het display lijken te zeggen 'nee, stik er maar in'.
Zelfde probleem hier. Al zit er zelden iemand achterin.
Denk niet dat er een manier is om achterin de luchtstroom apart te beperken, maar ik volg.
 
Twee vraagjes over de climate control in de MY. Na ongeveer 5.000 km ben ik er nog niet helemaal achter.

1. Hoe regel je het klimaat achterin?
Voorin zit ik behaaglijk in een lichte stroom van koele lucht. Achterin trekken de kids de muts over hun hoofd, de wanten aan en een deken over de benen.

Is er een manier om de temperatuur of de luchtstroom achterin anders te reguleren? De manual en het display lijken te zeggen 'nee, stik er maar in'.

2. Auto Vs Manual
We rijden op standje auto (qua climate). Daarbij blaast ie vrij fors op van-7.

Zodra ik klik op 'auto' (en dus naar manual ga), dan wordt de luchtstroom minder. Dat terwijl de instellingen verder gelijk blijven. De ventilator staat nog steeds op 7 en AC staat aan, maar toch is de luchtstroom anders/minder koel.

Hoe ontstaat dat verschil?
Anders gezegd (wat is de wens): Soms wil ik de luchtstroom net 1 tikje minder koud, maar bij het switchen naar manueel krijg ik niet dezelfde baseline als die ik had bij auto.

Heeft iemand enig idee?
Je kunt de luchtstroom achterin uitschakelen. Via het scherm. Dan kan de muts af en de deken weg.

Als je de luchtstroom een tikje te koud vindt, dan moet je de temperatuur een tikje hoger zetten.
 
Je kunt de luchtstroom achterin uitschakelen. Via het scherm. Dan kan de muts af en de deken weg.

Als je de luchtstroom een tikje te koud vindt, dan moet je de temperatuur een tikje hoger zetten.
Thanks voor de tip(s).

Ga zo direct kijken naar het uitschakelen van de luchtstroom achterin.

De temperatuur een tikje hoger zetten is een mogelijkheid. Al had ik die al redelijk hoog staan (22 a 23).