Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De Model Y is de auto die ik hoopte dat de Model 3 zou zijn. Ik had een paar weken geleden mijn reservering van de Model 3 al geannuleerd.. nu maar weer €1000 bijgelegd en de Model Y gereserveerd. LR AWD versie in rood. Eigenlijk is hij nauwelijks duurder dan de Model 3. Hopelijk leert Tesal van de huidige chaos en gaat de uitlevering in 2021 beter en eerlijker.

Als je op Order Now klikt staat er echt wel: Production is expected to begin early 2021
Ja, maar ze bedoelen "Production for NL is expected to begin early 2021" want als je naar de USA site gaat staat er "Production is expected to begin late next year"
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Wel is, zonder aanpassing van de bijtellingsregels, de bijtelling voor EV's gelijk aan fossiele meuk per 1-1-2021; dan zal het dus moeten concurreren op prijs en lagere kosten van rijden en onderhoud. Ik vind het vooral jammer dat de model 3 geen hatchback is, als je nu kijkt naar de model Y dan had dat gewoon gekund met vergelijkbare glaspartij. Dat had de M3 praktischer gemaakt. Ook is over twee jaar het speelveld, denk ik, al redelijk aan het veranderen en zal er meer concurrentie zijn van andere merken. De neus van de auto vind ik niet top.

Ik zie trouwens een instortende markt voor de chrome deleters ;)
 
sja... die voorkant... zal net als de M3 in het echt beter uitkomen dan op de foto... hoop ik...

modely-6.png
 
Wel is, zonder aanpassing van de bijtellingsregels, de bijtelling voor EV's gelijk aan fossiele meuk per 1-1-2021;

In het ontwerp-klimaatakkoord werd nog gesproken over 8% bijtelling over de eerste €50k vanaf 2021. In de doorrekening door het PBL staat nu:
Gevraagd is na te gaan of in plaats van verlaging van de bijtelling en de MRB voor elektri- sche auto’s de stimulering vormgegeven kan worden via een generieke aanschafsubsidie.
Als dat zo is koop ik in 2020 nog wel een M3 of een Polestar 2..
 
Waarom hebben ze de model 3 niet gewoon overgeslagen. In de basis exact dezelfde auto maar mist praktische inzetbaarheid die de Y wel biedt. Ik reed altijd een grote sedan met de beperkingen van de kofferbak. Als ik zie wat ik nu in de S schuif wil ik niet meer terug. De 3 heeft wel die beperking. Y is de perfecte multifunctional. En front aanpassen aan S en X voor veel krachtiger uiterlijk.
 
  • Disagree
Reactions: Jobbeke
Waarom hebben ze de model 3 niet gewoon overgeslagen. In de basis exact dezelfde auto maar mist praktische inzetbaarheid die de Y wel biedt. Ik reed altijd een grote sedan met de beperkingen van de kofferbak. Als ik zie wat ik nu in de S schuif wil ik niet meer terug. De 3 heeft wel die beperking. Y is de perfecte multifunctional. En front aanpassen aan S en X voor veel krachtiger uiterlijk.

De verkoopscijfers van Model3 bewijzen dat Tesla het bij het rechte eind heeft.

Jij bent slechts 1 consument.
Uw persoonlijke mening is dat ook enkel geldig voor jou.
Ik wil geen ModelY, en ben zeer tevreden met Model3
 
De Model Y is de auto die ik hoopte dat de Model 3 zou zijn. Ik had een paar weken geleden mijn reservering van de Model 3 al geannuleerd.. nu maar weer €1000 bijgelegd en de Model Y gereserveerd. LR AWD versie in rood. Eigenlijk is hij nauwelijks duurder dan de Model 3. Hopelijk leert Tesal van de huidige chaos en gaat de uitlevering in 2021 beter en eerlijker.


Ja, maar ze bedoelen "Production for NL is expected to begin early 2021" want als je naar de USA site gaat staat er "Production is expected to begin late next year"

Ze bedoelen wanneer de productie begint van de auto die je besteld. Niet de eerst MY
 
De kleine kofferbakopening is gewoon een nadeel niet alleen voor mij maar voor iedereen. En ik denk dat de interieurhoogte van de MY als heel prettig ervaren zal worden. Ik neem aan dat de achterbank ook echt beter zal zijn. De markt vraagt ook naar SUV/Crossovers.