Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zal ook wel "tijdelijk" zijn als soort instap, als ik een Y zou kopen, gelijk de RWD. Hebben ook een M3 RDW: rijdt lekkerder, stuurt lekkerder, stuk betere range en je moet echt gek doen wil je die laten uitbreken, ja de AWD's hebben meer grip maar helemaal niet nodig. Had ik overigens helemaal niet verwacht, maar echt mijn voorkeur.

Als je de M3 rwd niet kan laten uitbreken, dan rij je te langzaam. Ik krijg de awd prima in een gecontroleerde vierwieldrift (al grijpt de nanny dan wel weer direct in).
 
@prettig: de model X was ook wennen, maar ondertussen went het aan de ogen. Denk dat de model Y snel geaccepteerd zal zijn. Ik ga er zeker naar kijken omdat de wagen praktischer is dan de model 3. Niet dat ik mijn e-Niro nou direct ga vervangen in 2021, maar ik vind het een interessante optie tzt. Ik hoef iig niet de eerste te zijn en wil zeker een trekhaak. Edit: en ze mogen de LR RWD wel als instapper houden, zou geen SR versie willen (range neemt ongeveer 10% af t.o.v. Model 3) en AWD hoeft niet persé.
 
Last edited:
Als je de M3 rwd niet kan laten uitbreken, dan rij je te langzaam. Ik krijg de awd prima in een gecontroleerde vierwieldrift (al grijpt de nanny dan wel weer direct in).
inderdaad... RDW is prima om uit te laten breken :)

Plaatjes van de Y bevallen me prima!

img_5249

img_5246

img_5243
 
Ik ben van plan om 01-01-2021 een Y RWD long range aan te schaffen (vanwege aanschafsubsidie particulier). Waar ik nu erg bang voor ben is de geruchten dat uitlevering sneller gaat dan verwacht. Hierdoor vraag ik me af of deze uitvoering dan nog wel beschikbaar zal zijn. Zeker gezien de 3 ook maar heel kort beschikbaar was.

Ik snap dat niemand dit hier kan vertellen, maar wellicht kan iemand wel vertellen als ik nu een pre order plaats of deze dan kan worden blijven gereserveerd voor mij zodat de daadwerkelijke aanschaf in 2021 plaats zal vinden?
 
Ik ben van plan om 01-01-2021 een Y RWD long range aan te schaffen (vanwege aanschafsubsidie particulier). Waar ik nu erg bang voor ben is de geruchten dat uitlevering sneller gaat dan verwacht. Hierdoor vraag ik me af of deze uitvoering dan nog wel beschikbaar zal zijn. Zeker gezien de 3 ook maar heel kort beschikbaar was.

Ik snap dat niemand dit hier kan vertellen, maar wellicht kan iemand wel vertellen als ik nu een pre order plaats of deze dan kan worden blijven gereserveerd voor mij zodat de daadwerkelijke aanschaf in 2021 plaats zal vinden?
Auto afnemen via garage. Zonder eerste afgifte kenteken. Dan in januari eerste toelating. Pak je die €6k toch nog in 21.
 
@dominic_decoco Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik zat zelf te rekenen: een M3 SR+ heeft een WLTP bereik van 405km. Als je de WLTP range pakt van de AWD M3 en AWD MY dan kom je op ongeveer 10% minder range voor de MY. Wil Tesla een MY SR+ op de markt zetten met een range van 360-370km WLTP? In de praktijk is dat een stuk minder... Wil de consument nog wel een EV van 50K die niet ruim boven de 400km uitkomt in 2021? Ik heb wel hoop dat de LR RWD MY langer leverbaar blijft, maar het is Tesla en Elon... you never know.
 
is die 6K subsidie dan al rond ?
Dat vraag ik mij ook af.
Dit artikel van de NOS van 6 januari geeft aan:
Wanneer deze subsidie er komt en hoe hoog deze wordt, is nog onzeker. De verwachting is dat die in 2021 ingevoerd wordt en tussen de 3000 en 3500 komt te liggen, en de jaren daarna weer afgebouwd wordt.
(maar misschien heeft iemand meer recente informatie over een subsidie van € 6.000?)
Autofabrikanten zetten in op (iets) goedkopere elektrische auto
 
Dat vraag ik mij ook af.
Dit artikel van de NOS van 6 januari geeft aan:
Wanneer deze subsidie er komt en hoe hoog deze wordt, is nog onzeker. De verwachting is dat die in 2021 ingevoerd wordt en tussen de 3000 en 3500 komt te liggen, en de jaren daarna weer afgebouwd wordt.
(maar misschien heeft iemand meer recente informatie over een subsidie van € 6.000?)
Autofabrikanten zetten in op (iets) goedkopere elektrische auto
Een aantal ons omringende landen geven ook deze €6000,- aankoopsubsidie.
Iedereen aan de elektrische auto, 6000 euro subsidie in 2021
 
Wat ben ik blij dat ik 2 uur geleden na de q4 presentatie nog een rwd heb kunnen bestellen. Ik las al dat deze niet meer beschikbaar was op de us site, en nu dus helaas ook al niet meer op de nl site. Awd nu a € 65.018,- wat volgens mij ook een aardige verhoging is tov gisteren (ik geloof € 62.000?). Zie wel dat er nu standaard 19 inch Gemini velgen worden geleverd.

Maar goed voor mezelf dus helemaal blij met een rwd bestelling :)
 
Wat ben ik blij dat ik 2 uur geleden na de q4 presentatie nog een rwd heb kunnen bestellen. Ik las al dat deze niet meer beschikbaar was op de us site, en nu dus helaas ook al niet meer op de nl site. Awd nu a € 65.018,- wat volgens mij ook een aardige verhoging is tov gisteren (ik geloof € 62.000?). Zie wel dat er nu standaard 19 inch Gemini velgen worden geleverd.

Maar goed voor mezelf dus helemaal blij met een rwd bestelling :)

wil de sfeer niet verpesten voor je, maar bij de m3 waren er ook veel mensen met een bestelling die na een aantal maanden bericht kregen dat ze moesten kiezen uit een sr+ of lr awd omdat de rwd niet meer leverbaar was