Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat ontbreken van een trekhaak (optie) in de VS vind ik ook vreemd. Men kijkt daar al naar de model 3 waarvoor de trekhaak wel leverbaar is (en dan ook nog met een vreemd trekgewicht dat gewoon lijkt omgerekend vanuit lbs). Lijkt me dat er best markt is voor een van de fabriek af gemonteerde trekhaak. We hebben die optie ook gezien op de test / pre-productie modellen, dus het is niet alsof Tesla dit "vergeten" is...
 
Ik vind het weer ongelooflijk dat er zonder een cent uit te geven aan marketing vanaf de eerste seconden dat die geleverd wordt het internet vol loopt en de komende weken de hele wereld weet wat een model Y is.

Daar sta je dan als traditionele pers aan de kant te wachten tot je er ergens een kunt bemachtigen........ en dan oud nieuws brengen. En de marketing afdelingen van de "anderen" zullen zich wel weer afvragen: "wat doen wij fout ?"
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Inderdaad, valt mij ook steeds op. Tesla gaat met elke scheet viral, het slechte, maar zeer zeker ook het goede. Ik denk dat veel marketeers graag deze sleutel tot succes zouden willen kennen.

Ik vind het weer ongelooflijk dat er zonder een cent uit te geven aan marketing vanaf de eerste seconden dat die geleverd wordt het internet vol loopt en de komende weken de hele wereld weet wat een model Y is.

Daar sta je dan als traditionele pers aan de kant te wachten tot je er ergens een kunt bemachtigen........ en dan oud nieuws brengen. En de marketing afdelingen van de "anderen" zullen zich wel weer afvragen: "wat doen wij fout ?"
 
Ik vind het weer ongelooflijk dat er zonder een cent uit te geven aan marketing vanaf de eerste seconden dat die geleverd wordt het internet vol loopt en de komende weken de hele wereld weet wat een model Y is.

Daar sta je dan als traditionele pers aan de kant te wachten tot je er ergens een kunt bemachtigen........ en dan oud nieuws brengen. En de marketing afdelingen van de "anderen" zullen zich wel weer afvragen: "wat doen wij fout ?"

Gewoon ff jijbuis filmpje maken en met 32 miljoen volgers op Twitter zetten.

 
Ik denk dat de markt in de USA wel snel minder zal worden. Ik zie een hoop mensen afzeggen omdat ze nu werkeloos worden. Daarentegen zullen er ook niet veel van de band rollen.

USA economie is normaal erg flexibel, zodra het weer goed gaat gaan ze weer als gekken (op krediet) consumeren.

Die model Y verkopen ze wel (nog vraag zat), moet alleen geen jaar dicht gaan, maar dan hebben we wereldwijd een ander probleem.
 
Hallo, ik ben net nieuw hier!

Na een hoop video's gekeken te hebben van nieuwe MY bezitters in Amerika ben ik toch wel erg geïnteresseerd geworden.
Ik ben van dan ook plan begin volgend jaar een Model Y aan te schaffen, in de volgende configuratie:
  • Long Range
  • Multi Coat Red
  • 20’’ Induction Wheels
  • Black Interior
  • 5 Seat Configuration
  • No Auto Pilot
Wat ik begrepen heb van de levering in Amerika heeft het plaatsen van een pre-order geen garantie dat je hem ook eerder ontvangt.
Zo zijn er mensen die in februari een bestelling gedaan hebben (dan wel de Performance) en die in bericht van Tesla ontvingen om een leveringsdatum op te geven na 15 maart.

Dus is er voor mij dan wel een voordeel als ik de bestelling eind deze maand zou plaatsen?
 
Hallo, ik ben net nieuw hier!

Na een hoop video's gekeken te hebben van nieuwe MY bezitters in Amerika ben ik toch wel erg geïnteresseerd geworden.
Ik ben van dan ook plan begin volgend jaar een Model Y aan te schaffen, in de volgende configuratie:
  • Long Range
  • Multi Coat Red
  • 20’’ Induction Wheels
  • Black Interior
  • 5 Seat Configuration
  • No Auto Pilot
Wat ik begrepen heb van de levering in Amerika heeft het plaatsen van een pre-order geen garantie dat je hem ook eerder ontvangt.
Zo zijn er mensen die in februari een bestelling gedaan hebben (dan wel de Performance) en die in bericht van Tesla ontvingen om een leveringsdatum op te geven na 15 maart.

Dus is er voor mij dan wel een voordeel als ik de bestelling eind deze maand zou plaatsen?

Voor die 100 eur zou ik het zeker niet laten.
 
Hallo, ik ben net nieuw hier!

Na een hoop video's gekeken te hebben van nieuwe MY bezitters in Amerika ben ik toch wel erg geïnteresseerd geworden.
Ik ben van dan ook plan begin volgend jaar een Model Y aan te schaffen, in de volgende configuratie:
  • Long Range
  • Multi Coat Red
  • 20’’ Induction Wheels
  • Black Interior
  • 5 Seat Configuration
  • No Auto Pilot
Wat ik begrepen heb van de levering in Amerika heeft het plaatsen van een pre-order geen garantie dat je hem ook eerder ontvangt.
Zo zijn er mensen die in februari een bestelling gedaan hebben (dan wel de Performance) en die in bericht van Tesla ontvingen om een leveringsdatum op te geven na 15 maart.

Dus is er voor mij dan wel een voordeel als ik de bestelling eind deze maand zou plaatsen?

De duurste versie nemen helpt wellicht meer dan een pre-order.
Of gewoon beide :)
 
Voor die 100 eur zou ik het zeker niet laten.
Heb ik de verkeerde termen door elkaar gebruikt? Is het plaatsen van een bestelling en een pre-order wat anders? Als ik de MY configureer staat er dat je een aanbetaling van €2000 moet doen, geen €100. Is dit dan een bestelling en geen pre-order?

De duurste versie nemen helpt wellicht meer dan een pre-order.
Of gewoon beide :)
Dus het is meer een ding van 'ik heb nu interesse, maar de bestelling en/of configuratie kan nog aangepast worden tot dat er daadwerkelijk geleverd wordt'?
 
Dus het is meer een ding van 'ik heb nu interesse, maar de bestelling en/of configuratie kan nog aangepast worden tot dat er daadwerkelijk geleverd wordt'?

Vooraf -> "bij Tesla weet je het nooit. Meestal pakt dat positief uit maar soms ook negatief...."

Bij de M3 waren er reserveringen van 2 jaar daarvoor die de auto een paar maanden na mij in ontvangst konden nemen. (ik had de auto begin februari 2019 besteld en eind februari onder m'n gat) En dan ging het niet alleen om de goedkope modellen, ook identieke auto's! Dat was erg frustrerend voor de early adopters, zeker toen ook nog bleek dat de prijzen (tijdelijk!) even flink omlaag gingen. Daarnaast waren er ook M3 rijders die ca. 11,7k voor EAP+FSD hadden betaald en een maandje later kon deze configuratie voor bijna de helft aangeschaft worden. Dat voelt niet goed voor early adopters!

Maar misschien heeft Tesla hier wat van geleerd en pakken ze het de volgende keer heel anders aan. De NL MY wijkt op een paar details wat af van de NL versie. (vb EU regels koplampen) Grote kans dat ze een bepaalde serie in grote aantallen op de boot zetten. Heb je deze configuratie gekozen dan ben je snel aan de beurt. Welke configuratie dat wordt weet nog niemand. Maar het zijn over het algemeen de wat duurdere modellen met 4WD en grote accu.

Bij reserveren een aanbetaling. Zodra je kunt configureren is de versie min of meer definitief. Soms (of altijd?) kun je wel wijzigen maar dan heeft dat veelal consequenties voor de levertijd.
 
  • Informative
Reactions: n2k3