Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vergelijk je wel correct? Heb je al met de laatste S gereden/vergeleken? Uiteraard zijn dit 2 verschillende wagens en ditto prijs. Persoonlijk zie ik eerder de X in de klasse van de S en de Y in de klasse van de 3.
De nieuwe S zal ook weer een pak beter zijn afgewerkt etc..
Het zou mij verwonderen dat wanneer je voor een S wil gaan, je ook “tevreden” bent met een Y.
Ik zie ook maar weinig mensen twijfelen tussen bv. een Audi A4/Q4 of een A7/Q7.
in een nieuwe S heb ik uiteraard nog niet gereden , de huidige versie S 2020/2021 al eens grondig bewonderd in de toonzaal. De afwerking van de huidige generatie Tesla's is uiteraard al veel beter ,ook in ons model 3 ( zetels, ... ) Het liefst wil ik voor een nieuwe S gaan, maar voorlopig is het wachten en naar Tesla normen kan dat lang duren . Heb al met een Y gereden, vind ik al stukken leuker rijden dan de model 3 , hogere zitpositie, minder rolgeluid, nog betere afwerking, . Ik vind hem ook mooi.en ruim Ik denk dat je beter het vergelijk kan maken tussen Audi A5 en A7 of een Porsche Macan en een Cayenne/Panamera , Ik weet dat vele forumleden hun model S hebben ingeruild voor een model Y . Wou eens gewoon informeren wat de ervaring is.
 
in een nieuwe S heb ik uiteraard nog niet gereden , de huidige versie S 2020/2021 al eens grondig bewonderd in de toonzaal. De afwerking van de huidige generatie Tesla's is uiteraard al veel beter ,ook in ons model 3 ( zetels, ... ) Het liefst wil ik voor een nieuwe S gaan, maar voorlopig is het wachten en naar Tesla normen kan dat lang duren . Heb al met een Y gereden, vind ik al stukken leuker rijden dan de model 3 , hogere zitpositie, minder rolgeluid, nog betere afwerking, . Ik vind hem ook mooi.en ruim Ik denk dat je beter het vergelijk kan maken tussen Audi A5 en A7 of een Porsche Macan en een Cayenne/Panamera , Ik weet dat vele forumleden hun model S hebben ingeruild voor een model Y . Wou eens gewoon informeren wat de ervaring is.
Uiteraard en ik ben ook uiterst benieuwd naar de antwoorden
 
Wij hebben een model 3 (2020 ) en model S (2015 ) . Persoonlijk rijd ik veel liever met mijn model S , mijn vrouw en kinderen met de model 3. We hebben een testrit gedaan met model Y en iedereen is wel fan . In mijn geval kan ik de betere afwerking en hoge zitpositie wel smaken . Alleen ik heb het gevoel als ik terug in mijn model S stap, dat deze toch "anders" is , veel ruimer, breder, .. .
Zijn er forumleden die voorheen een model S hadden en nu met een model Y rijden ? Hebben jullie hier spijt van ?
Missen jullie de model S ?
Het liefst bestel ik de nieuwe S , maar levertijd totaal onbekend en bij Tesla kan dat soms "gerekt" worden ...:-(
sinds 2014 rijd ik Model-S, nu in een S uit 2018 met al weer 140.000 km op de teller. Mijn vrouw rijdt sinds september in een Model Y. De ze gebruik ik zelf ook regelmatig. Grote plus is de hogere instap en de betere afwerking, verder vindt ik de Model S meer comfort bieden. Passagiers willen allemaal liever in de Y, meer ruimte met instappen achter, meer hoofdruimte. Voor mij is de keuze duidelijk, volgend jaar als de model s 5 jaar wordt, dan zal de model Y leverbaar moeten zijn met luchtvering, dan wil ik overwegen ook Y te gaan rijden, anders wordt het weer een S
 
Wij hebben een model 3 (2020 ) en model S (2015 ) . Persoonlijk rijd ik veel liever met mijn model S , mijn vrouw en kinderen met de model 3. We hebben een testrit gedaan met model Y en iedereen is wel fan . In mijn geval kan ik de betere afwerking en hoge zitpositie wel smaken . Alleen ik heb het gevoel als ik terug in mijn model S stap, dat deze toch "anders" is , veel ruimer, breder, .. .
Zijn er forumleden die voorheen een model S hadden en nu met een model Y rijden ? Hebben jullie hier spijt van ?
Missen jullie de model S ?
Het liefst bestel ik de nieuwe S , maar levertijd totaal onbekend en bij Tesla kan dat soms "gerekt" worden ...:-(
Absoluut geen spijt van, MY beantwoord volledig aan mijn verwachtingen.
Had een beetje ‘angst’ ivm de vering op de MY en dan zeker in combinatie met de 20” velgen, ik had hier en daar al wat gelezen en gehoord dat de MY niet zo goed afgeveerd zou zijn. Niets is minder waar, MY is zalig om te rijden.
Ergonomie vind ik TOP maar dat kan ook aan mijzelf liggen. 20 jaar geleden stapte ik zonder enig probleem in of uit een auto die heel laag bij de grond lag, tegenwoordig moet ik daar al ‘iets’ meer moeite voor doen 🥴
 
Absoluut geen spijt van, MY beantwoord volledig aan mijn verwachtingen.
Had een beetje ‘angst’ ivm de vering op de MY en dan zeker in combinatie met de 20” velgen, ik had hier en daar al wat gelezen en gehoord dat de MY niet zo goed afgeveerd zou zijn. Niets is minder waar, MY is zalig om te rijden.
Ergonomie vind ik TOP maar dat kan ook aan mijzelf liggen. 20 jaar geleden stapte ik zonder enig probleem in of uit een auto die heel laag bij de grond lag, tegenwoordig moet ik daar al ‘iets’ meer moeite voor doen 🥴
Ik denk dat je inderdaad een expert bent 🙂, zie dat je een model S, X en model 3 had , Desondanks toch ook een Y fan .
ik heb hetzelfde probleem instappen in de S of model 3 "iets " moeilijker. Onze model 3 vind ik persoonlijk te klein, mijn vrouw en kinderen zijn dan wel fan en rijden zelden in onze model S
 
  • Like
Reactions: job-lek
Model Y is deze maand de #1 verkochte EV in NL, en #3 met ICEs er bij:
en dan levert alleen Tesla deze week nog heel veel af. Kun je wel nagaan dat de 1e plaats nog met gemak haalbaar is..
 
  • Like
Reactions: job-lek
en dan levert alleen Tesla deze week nog heel veel af. Kun je wel nagaan dat de 1e plaats nog met gemak haalbaar is..
M3 staat ondertussen op plek #2 (MY nog steeds op #1)

Ik ben wel benieuwd of er nog verrassingen komen van andere merken waarbij er nog snel wat op kenteken gezet moet worden voor 1 januari.
Bij Tesla is alles wat op kenteken staat daadwerkelijk verkocht, bij andere merken start de uitverkoop soms pas NADAT de auto op kenteken is gezet.
 
M3 staat ondertussen op plek #2 (MY nog steeds op #1)

Ik ben wel benieuwd of er nog verrassingen komen van andere merken waarbij er nog snel wat op kenteken gezet moet worden voor 1 januari.
Bij Tesla is alles wat op kenteken staat daadwerkelijk verkocht, bij andere merken start de uitverkoop soms pas NADAT de auto op kenteken is gezet.
Klopt,. zo kwam VW nog even met 2000 verkochte ID 3's eind 2020. Allemaal bij de dealer neergezet. Probleem nu is dat ze die niet meer hebben en ik denk ook de concullega's niet. EV's komen niet meer in de voorraad, tenzij er net op de 30e/31e nog een hele stoet bij de importeur is binnengekomen, Die zetten ze dan snel nog over op de dealer, die ze op kenteken zetten. My guess> not this year, not next year, never before 2035.
 
  • Like
Reactions: job-lek
voor de zakelijke rijders onder ons:

Gisteren is mij verteld dat de MIA 2022 wordt afgeschaft voor EV wagens. De bedoeling was voor mij dat ik begin van het jaar 2022 de MIA zou aanvragen maar dat gaat nu dus mooi niet door. Iemand hier bekend mee ?
EV’s zijn inderdaad van de milieulijst gehaald. Dus geen MIA meer. Nu was het voordeel dit jaar ook al relatief beperkt, maar ik me voorstellen dat dit niet heel fijn is.
 
  • Like
Reactions: telsa013
voor de zakelijke rijders onder ons:

Gisteren is mij verteld dat de MIA 2022 wordt afgeschaft voor EV wagens. De bedoeling was voor mij dat ik begin van het jaar 2022 de MIA zou aanvragen maar dat gaat nu dus mooi niet door. Iemand hier bekend mee ?

Maar er geldt wel dat de MIA regeling geldt voor moment van aangaan financiële verplichting, dus als je in eind '21 nog hebt gekocht/aanschaf hebt ingeschoten, kan je ook nu nog indienen. Was in '19 ook voor de Model 3, kon de MIA regeling van 2018 nog gebruiken , aangezien ik begin december had besteld.

Helaas wacht ik op de 7 zitter van de Y, dus naast verhoogde bijtelling komt nu ook de MIA als voordeel te vervallen tov een '21 model.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Maar er geldt wel dat de MIA regeling geldt voor moment van aangaan financiële verplichting, dus als je in eind '21 nog hebt gekocht/aanschaf hebt ingeschoten, kan je ook nu nog indienen. Was in '19 ook voor de Model 3, kon de MIA regeling van 2018 nog gebruiken , aangezien ik begin december had besteld.

Helaas wacht ik op de 7 zitter van de Y, dus naast verhoogde bijtelling komt nu ook de MIA als voordeel te vervallen tov een '21 model.
thanks voor de tip!
 
Ik ga er even van uit dat dit onderwerp ook hier besproken mag worden.

Vanochtend heel zuur mijn velgen beschadigd bij het uitwijken van een vrachtwagen bij een winkelcentrum. Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? ik ben er best wel ziek van en wil het laten opknappen. hoor het graag!
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2022-01-04 at 1.58.31 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-01-04 at 1.58.31 PM.jpeg
    383.7 KB · Views: 61
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ga er even van uit dat dit onderwerp ook hier besproken mag worden.

Vanochtend heel zuur mijn velgen beschadigd bij het uitwijken van een vrachtwagen bij een winkelcentrum. Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? ik ben er best wel ziek van en wil het laten opknappen. hoor het graag!
Ouch. Ik heb mijn auto net opgehaald bij Haans autoschades in Tilburg. Zijn een officieel Tesla autoschade bedrijf. Reparatie zag er goed uit! Wellicht dat ze ook iets voor velgen doen?
 
Ik ga er even van uit dat dit onderwerp ook hier besproken mag worden.

Vanochtend heel zuur mijn velgen beschadigd bij het uitwijken van een vrachtwagen bij een winkelcentrum. Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? ik ben er best wel ziek van en wil het laten opknappen. hoor het graag!
Als Google raadpleegt op "velg reparatie Tilburg" krijg je voldoende resultaat zo lijkt me.
Mijn velgen zijn ondertussen zo egaal beschadigd dat het niet meer opvalt. Denk ik...