Phil V
Well-Known Member
Ik dacht dat dat voor de Chinese batterijen geen probleem meer was.Laad je batterij NIET tot 100% op, dat is niet fijn voor de batterij als je hem lang laat staan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik dacht dat dat voor de Chinese batterijen geen probleem meer was.Laad je batterij NIET tot 100% op, dat is niet fijn voor de batterij als je hem lang laat staan.
De LFP (LithiumFerroPhosphate) batterijen kunnen daar beter tegen. Maar die zitten vooralsnog alleen in de SR+ versies van de Model 3.Ik dacht dat dat voor de Chinese batterijen geen probleem meer was.
Eenvoudigste fix is waarschijnlijk een spoiler erover plakken?De achterklep kwam tegen het dak van de parkeergarage. Waar is dit het best te fixen?View attachment 818043
Ik denk voor alle ja.Is dat voor alle Model Y van toepassing of alleen de performance varianten?
Ja da's waar, maar voorlopig doet de S het nog best, dus dan kunnen we nog eens samen gaan skiën voor de nieuwe eraan komtMaar dan ben je pas na het voorjaar voorzien van een auto?
Tja, het dringt nu ook weer niet zooo hard. Dan hou ik de S wat langer; ook geen straf.Wees dan maar opgepast want als de leasing pas bv pas volgende week de order overneemt dan loopt jou bestelling pas vanaf die datum. En hopelijk schuiven de termijnen dan niet op.
Blij om dit te lezen, ook net afgelopen weekend een MYP besteld. Had de video's van Bjorn ook gezien en was al een beetje gerust gesteld dat de MYP nu, ondanks de grote wielen met platte banden, comfortabel genoeg is voor de Nederlandse wegen.Zo, terug van mijn eerste ritje vanaf de aflevering in Groningen met mijn MYP. Wat een geweldige auto! Hij overtreft al mijn verwachtingen. Ik kom uit een 2020 model S en had vooral twijfel over de vering en het verbruik.
Wat betreft de vering: wat een genot ten opzichte van de altijd wat wiebelige luchtvering. Lekker sportief geveerd maar zeker niet oncomfortabel. In combinatie met de veel strakke carrosserie voelt de auto veel degelijker en sneller aan.
En wat als de auto eerder komt? De 4680 batterijen worden volgens mij heel selectief nog in Amerika gebruikt in de SR modellen.Blij om dit te lezen, ook net afgelopen weekend een MYP besteld. Had de video's van Bjorn ook gezien en was al een beetje gerust gesteld dat de MYP nu, ondanks de grote wielen met platte banden, comfortabel genoeg is voor de Nederlandse wegen.
Ik ga wel rustig wachten op de reguliere levering in Q2-2023, tot die tijd lekker rondtoeren in mijn S 75D met luchtvering. Wellicht dat volgend jaar ook al nieuwe 4680 batterijen en andere verbeteringen in de Tesla's uit Berlijn zitten.
Ik hoop dat de 4680 batterijen tegen die tijd lokaal geproduceerd worden, de fabriek is in aanbouw op het terrein bij Berlijn.En wat als de auto eerder komt? De 4680 batterijen worden volgens mij heel selectief nog in Amerika gebruikt in de SR modellen.
Is dat de 4680 fabriek? Of een fabriek waar ze de batterijen lokaal kunnen produceren?Ik hoop dat de 4680 batterijen tegen die tijd lokaal geproduceerd worden, de fabriek is in aanbouw op het terrein bij Berlijn.
Ze gaan de 4680 batterijen lokaal produceren bij Berlijn en dan ter plekke verwerken in de "structual packs" en die gebruiken voor de lokale productie van Model Y en later 3. Dat is althans het verhaal zoals ik het ken uit de berichten van hier en op Teslarati en dat soort websites...Is dat de 4680 fabriek? Of een fabriek waar ze de batterijen lokaal kunnen produceren?
Wat ik mij altijd afvraag is of die Tesla's op de onderste lading niet met hun dak tegen de bovenste trailer aankomen? Soms zit daar echt weinig ruimte tussen en de auto's veren, vooral bij gaten in de weg/drempels.Zonet een hele lading model Y voorbij zien komen op de A50
Richting het noorden? Dan is de kans aanwezig dat 1 van die MY van mij is!Zonet een hele lading model Y voorbij zien komen op de A50
Never mind... Verkeerde velgen.Richting het noorden? Dan is de kans aanwezig dat 1 van die MY van mij is!
Inderdaad, maar aangezien ze enkel SR modellen kunnen produceren in één fabriek, vrees ik dat het nog een hele tijd zal duren voor we dat op grote schaal toegepast gaan zien. Panasonic zal eerst op kruissnelheid moeten komen voor de productie. Momenteel gebruiken ze die dus enkel voor Tesla Model Y standard range, maar de Tesla Semi, Cybertruck en Roadster zitten hier ook op te wachten.Ze gaan de 4680 batterijen lokaal produceren bij Berlijn en dan ter plekke verwerken in de "structual packs" en die gebruiken voor de lokale productie van Model Y en later 3. Dat is althans het verhaal zoals ik het ken uit de berichten van hier en op Teslarati en dat soort websites...
Haha, heb jij Panther gekocht ? Daar heb ik ook in gereden iddHaha, sorry . Dit is de auto waar ik zelf ook in proef gereden heb. Kon hem met een mooie deal kopen. Hopelijk staat er na 1 juli snel weer een nieuwe
Haha, inderdaad! Toch wel zuinig op geweest hè?Haha, heb jij Panther gekocht ? Daar heb ik ook in gereden idd
Uiteraard, super auto man, gefeliciteerd!Haha, inderdaad! Toch wel zuinig op geweest hè?