Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo, terug van mijn eerste ritje vanaf de aflevering in Groningen met mijn MYP. Wat een geweldige auto! Hij overtreft al mijn verwachtingen. Ik kom uit een 2020 model S en had vooral twijfel over de vering en het verbruik.
Wat betreft de vering: wat een genot ten opzichte van de altijd wat wiebelige luchtvering. Lekker sportief geveerd maar zeker niet oncomfortabel. In combinatie met de veel strakke carrosserie voelt de auto veel degelijker en sneller aan.
Blij om dit te lezen, ook net afgelopen weekend een MYP besteld. Had de video's van Bjorn ook gezien en was al een beetje gerust gesteld dat de MYP nu, ondanks de grote wielen met platte banden, comfortabel genoeg is voor de Nederlandse wegen.

Ik ga wel rustig wachten op de reguliere levering in Q2-2023, tot die tijd lekker rondtoeren in mijn S 75D met luchtvering. Wellicht dat volgend jaar ook al nieuwe 4680 batterijen en andere verbeteringen in de Tesla's uit Berlijn zitten.
 
Blij om dit te lezen, ook net afgelopen weekend een MYP besteld. Had de video's van Bjorn ook gezien en was al een beetje gerust gesteld dat de MYP nu, ondanks de grote wielen met platte banden, comfortabel genoeg is voor de Nederlandse wegen.

Ik ga wel rustig wachten op de reguliere levering in Q2-2023, tot die tijd lekker rondtoeren in mijn S 75D met luchtvering. Wellicht dat volgend jaar ook al nieuwe 4680 batterijen en andere verbeteringen in de Tesla's uit Berlijn zitten.
En wat als de auto eerder komt? :) De 4680 batterijen worden volgens mij heel selectief nog in Amerika gebruikt in de SR modellen.
 
Zonet een hele lading model Y voorbij zien komen op de A50
 

Attachments

  • 29DCFD04-27C3-4EDE-AA05-423A7CCE5B8E.jpeg
    29DCFD04-27C3-4EDE-AA05-423A7CCE5B8E.jpeg
    521 KB · Views: 75
Ze gaan de 4680 batterijen lokaal produceren bij Berlijn en dan ter plekke verwerken in de "structual packs" en die gebruiken voor de lokale productie van Model Y en later 3. Dat is althans het verhaal zoals ik het ken uit de berichten van hier en op Teslarati en dat soort websites...
Inderdaad, maar aangezien ze enkel SR modellen kunnen produceren in één fabriek, vrees ik dat het nog een hele tijd zal duren voor we dat op grote schaal toegepast gaan zien. Panasonic zal eerst op kruissnelheid moeten komen voor de productie. Momenteel gebruiken ze die dus enkel voor Tesla Model Y standard range, maar de Tesla Semi, Cybertruck en Roadster zitten hier ook op te wachten.

Indien Giga Berlin zijn productie niet moet delen is er een sprankeltje hoop dat het tegen die tijd haalbaar is, maar ik vrees ervoor. Ik denk dat ze eerder een nieuwe lijn zullen opstarten in plaats van de huidige om te vormen en dus ook met een Standard Range Model Y gaan komen in Europa. Samen met de prijsverhogingen was dat een reden om niet langer te wachten met mijn bestelling.

Ik bekijk binnen een jaar of 3 - 4 wel of met een 100kWh versie uitkomen om dan te wisselen.