Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In eerder posts binnen dit draadje werd al eens gerefereerd aan een 'krakend geluid' bij het dak van de model y. Dit was/is herkenbaar en las dat mensen een afspraakje in zouden plannen bij het SeC. Zijn daar updates van/over?

Vandaag (na 7000 km totaal) heb ik ook ineens dat krakende geluid. Als over plastic of rubbers schuren. Locatie van het geluid: de b-pilaar, overgaand in het dak aan de bestuurders-kant.

Ritje heen (20km) niks aan de hand, ritje terug: alsof de hele auto kraakte bij elke beweging.

Ben dus benieuwd naar de oorzaak en vooral ook of er mensen feedback al hebben van het SeC.
 
In eerder posts binnen dit draadje werd al eens gerefereerd aan een 'krakend geluid' bij het dak van de model y. Dit was/is herkenbaar en las dat mensen een afspraakje in zouden plannen bij het SeC. Zijn daar updates van/over?

Vandaag (na 7000 km totaal) heb ik ook ineens dat krakende geluid. Als over plastic of rubbers schuren. Locatie van het geluid: de b-pilaar, overgaand in het dak aan de bestuurders-kant.

Ritje heen (20km) niks aan de hand, ritje terug: alsof de hele auto kraakte bij elke beweging.

Ben dus benieuwd naar de oorzaak en vooral ook of er mensen feedback al hebben van het SeC.
Dat hebben wij ook, al sinds het begin. Onze auto heeft pas 1600km op de teller.
 
Heb ik hier opgelost met wat velcro (alleen de zachte kan) aan zowel de zetel, waar de gordel rust, en de gordel (gesp) zelf.
Ik heb sinds kort deze geïnstalleerd.. Via Etsy gekocht, buiten het feit dat ik me daaraan ook irriteerde zat de gordel ook regelmatig tussen de achterbank en portier... Nu geen last meer van en hij schaaft niet meer over de achterbank :)


1663135870438.png
 
  • Like
Reactions: Noik
Ik heb sinds kort deze geïnstalleerd.. Via Etsy gekocht, buiten het feit dat ik me daaraan ook irriteerde zat de gordel ook regelmatig tussen de achterbank en portier... Nu geen last meer van en hij schaaft niet meer over de achterbank :)


View attachment 852345
Kloppend geluid kwam van de gordel van de voorste passagier. Maar toch goeie tip.
 
  • Like
Reactions: Jitz
Ik heb sinds kort deze geïnstalleerd.. Via Etsy gekocht, buiten het feit dat ik me daaraan ook irriteerde zat de gordel ook regelmatig tussen de achterbank en portier... Nu geen last meer van en hij schaaft niet meer over de achterbank :)


View attachment 852345
Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik zou met een aanrijding niet met mijn hoofd of oor op die punt terecht willen komen...
 
  • Like
Reactions: Jelger
Iemand die snel een Model Y LR wil inslaan: New & Used Electric Cars | Tesla
Wat is - met alle respect - nut hiervan als klant?
Wachttijd is vandaag ongeveer 3 maanden voor een ongebruikte. Hier koop je voor nagenoeg dezelfde prijs een gebruikte?
Waar is de tijd dat een auto uit de garage ingeschreven werd ZONDER te rijden om tot 20% korting te kunnen geven, zonde dat het er niet meer is....
Ergste is dat de consument niet wil wachten of bereid is meer te betalen om onmiddellijk een wagen te hebben...
Ik doe er niet aan mee en wacht liever maar goed, ieder zijn mening.
 
Last edited:
Wat is - met alle respect - nut hiervan als klant?
Wachttijd is vandaag ongeveer 3 maanden voor een ongebruikte. Hier koop je voor nagenoeg dezelfde prijs een gebruikte?
Waar is de tijd dat een auto uit de garage ingeschreven werd ZONDER te rijden om tot 20% korting te kunnen geven, zonde dat het er niet meer is....
Ergste is dat de consument niet wil wachten of bereid is meer te betalen om onmiddellijk een wagen te hebben...
Ik doe er niet aan mee en wacht liever maar goed, ieder zijn mening.
Dit zijn ook ongebruikte, op voorraad modellen. Maar ik zal het de volgende keer voor me houden als ik zie dat er een paar beschikbaar zijn.
Vooral tijdens de extreme run van Model 3 verkopen was het gunstig om de voorraad in de gaten te houden aangezien het dan ineens wel snel kan gaan met leveren. Dit zijn modellen die al in Nederland zijn, dus dan zijn ze ook snel beschikbaar.
 
Dit zijn ook ongebruikte, op voorraad modellen. Maar ik zal het de volgende keer voor me houden als ik zie dat er een paar beschikbaar zijn.
Vooral tijdens de extreme run van Model 3 verkopen was het gunstig om de voorraad in de gaten te houden aangezien het dan ineens wel snel kan gaan met leveren. Dit zijn modellen die al in Nederland zijn, dus dan zijn ze ook snel beschikbaar.
Nee hoor, zeker niet voor jou houden!
Is ook totaal niet tegen jou.
Ik stelde me gewoon de vraag van het nut van een gebruikte zonder korting!
ik zag link naar tweedehands en als het inderdaad nieuwe zijn, niks mis mee - mea culpa, mijn fout!
 
Nee hoor, zeker niet voor jou houden!
Is ook totaal niet tegen jou.
Ik stelde me gewoon de vraag van het nut van een gebruikte zonder korting!
ik zag link naar tweedehands en als het inderdaad nieuwe zijn, niks mis mee - mea culpa, mijn fout!
Dit zijn bijvoorbeeld auto’s die geannuleerd zijn. Zo zou mijn auto eigenlijk naar Frankrijk gaan, maar de Fransoos had toch bedacht geen witte stoelen te willen. Maar, de auto stond al op de boot en werd dus de VIN snel aan mijn bestelling gekoppeld.

Als ze dat niet kunnen doen zullen ze online komen om als nieuw verkocht te worden via die pagina.
 
  • Like
Reactions: Voodoo077