Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Kwaliteit van de nieuwe modellen toch wat minder tov mijn eerdere 2x Model S. Kinderziektes zijn op zich te verwachten en is niet zo erg als ze het maar netjes oplossen.

  • Afgelopen woensdag naar service gebracht voor
    • Stroeve sturen
    • Stekker / laadpoort vergrendelt niet
    • Rammel in de kofferklep
  • Vrijdag opgehaald
    • Stuurhuis vervangen; hij stuurt weer een stuk beter
    • Laadpoort vergrendelt nu soms wel, soms niet (even aankijken)
    • Rammel is niet weg helaas
    • Ik kreeg de sleutel kaart gebogen terug. Ze gaven aan deze altijd in een doorzichtig, hard hoesje te doen maar weet zeker dat hij niet gebogen was toen ik hem inleverde
  • Zondag (vandaag) lange rit gemaakt en nu doet de verwarming het niet meer. Brrr, koud! Melding: VCFRONT_a447. Elders op het forum zie ik vaker deze melding. In de app kan ik het voorverwarmen ook niet meer starten, melding: climate control aan mislukt
Nu maar weer service ingepland, eerstvolgende slot was 8-2. Even in de kou met de jas aan rijden de komende tijd en weer ouderwets krabben als het koud is.

Aanvulling; ze hebben hem vanwege stuurhuis ook opnieuw uitgelijnd en de rit vandaag was heel onzuinig, kreeg maar 310km eruit met het grootste deel 100kmh en klein stukje in be 125. Kwam niet eens naar Brussel heen en weer zonder laden.

(MYP van sept, iets meer dan 10.000 KM gereden, softwareversie 2022.44.25.3)
Bij mij ook de VCFRONT_a447 melding :-(
Staat al een week bij Tesla, 7000km op de teller...
 

Delivery Appointment​

Thursday 26 January at 16:00

Ik heb hem besteld op: 17 januari ...... 7 werkdagen tussen !
MY LR Quicksilver en .... eerste registratie is 23-01-2023 (gisteren dus).

Dus niet gecancelled door iemand en nieuw af fabriek (hooguit bestelling gecancelled, maar niet een terug gebracht voertuig) .
Denk dat er gewoon een reeks in die kleur gemaakt is.
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Flummox
Goed 1.800km op de teller op de MYP, in ontvangst sinds 29/12 en helaas vandaag melding VCFRONT_A447… Geen verwarming meer. :(

Service afspraak gemaakt, hopelijk kan het snel opgelost worden. Met een wagen van 3 weken oud, mag ik wel verwachten dat ze toch tijdelijk een loaner kunnen geven.

Met vriestemperaturen is het gewoonweg levensgevaarlijk om met aangewasemde ruiten te rijden. Ik ga er niet mee akkoord om weken te moeten wachten op een afspraak. Ben toch een beetje teleurgesteld, zoiets hoort niet van een wagen van 70.000 na drie weken.
 
Goed 1.800km op de teller op de MYP, in ontvangst sinds 29/12 en helaas vandaag melding VCFRONT_A447… Geen verwarming meer. :(

Service afspraak gemaakt, hopelijk kan het snel opgelost worden. Met een wagen van 3 weken oud, mag ik wel verwachten dat ze toch tijdelijk een loaner kunnen geven.

Met vriestemperaturen is het gewoonweg levensgevaarlijk om met aangewasemde ruiten te rijden. Ik ga er niet mee akkoord om weken te moeten wachten op een afspraak. Ben toch een beetje teleurgesteld, zoiets hoort niet van een wagen van 70.000 na drie weken.
De hoeveelste is dat hier al? Lijkt me dat er een recall aan zit te komen…
 
De hoeveelste is dat hier al? Lijkt me dat er een recall aan zit te komen…
Goed 1.800km op de teller op de MYP, in ontvangst sinds 29/12 en helaas vandaag melding VCFRONT_A447… Geen verwarming meer. :(

Service afspraak gemaakt, hopelijk kan het snel opgelost worden. Met een wagen van 3 weken oud, mag ik wel verwachten dat ze toch tijdelijk een loaner kunnen geven.

Met vriestemperaturen is het gewoonweg levensgevaarlijk om met aangewasemde ruiten te rijden. Ik ga er niet mee akkoord om weken te moeten wachten op een afspraak. Ben toch een beetje teleurgesteld, zoiets hoort niet van een wagen van 70.000 na drie weken.
BMW had aangekondigd dat je voor verwarming moest gaan betalen: Stoelverwarming in je auto? Bij BMW kost dat 19 euro per maand

Kan me niet voorstellen dat Tesla ook zoiets doms wil invoeren.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: DM231191 and Lorpo
Even een vraagje voor degene hier ... Ik ben ook aan het kijken voor een model y rwd of lr. Hoe zit het met het laadvermogen van de auto.
Op vakantie met gezin, vrouw en drie tieners, kan ik dan ook nog bagage meenemen? De inhoud is groot maar met 5 mensen in de model y wordt het volgens mij toch echt een probleem om voor iedereen de ski uitrusting mee te nemen.
Iemand ervaring mee?
 
Even een vraagje voor degene hier ... Ik ben ook aan het kijken voor een model y rwd of lr. Hoe zit het met het laadvermogen van de auto.
Op vakantie met gezin, vrouw en drie tieners, kan ik dan ook nog bagage meenemen? De inhoud is groot maar met 5 mensen in de model y wordt het volgens mij toch echt een probleem om voor iedereen de ski uitrusting mee te nemen.
Iemand ervaring mee?
Ik denk dat alles meenemen geen probleem is behalve de ski’s dan? Die moeten op het dak of trekhaak, anders ga je tekort hebben aan 1 zitplaats.. Ben zelf tijdens men testrit de auto vol gaan steken thuis en kreeg er verbazingwekkend veel in. Ter referentie, wij gingen vroeger in een skoda octavia break met 5 volwassenen op skireis en dat lukte perfect (op het oncomfortabele achterbankje na dan).
 
Even een vraagje voor degene hier ... Ik ben ook aan het kijken voor een model y rwd of lr. Hoe zit het met het laadvermogen van de auto.
Op vakantie met gezin, vrouw en drie tieners, kan ik dan ook nog bagage meenemen? De inhoud is groot maar met 5 mensen in de model y wordt het volgens mij toch echt een probleem om voor iedereen de ski uitrusting mee te nemen.
Iemand ervaring mee?
Ik denk dat de Y gewoon het meeste kofferruimte heeft van zowat alles wat er op de markt is en nog auto genoemd wordt.
Een BMW X5 of Merc GLE heeft minder kofferruimte.
 
Ik denk dat alles meenemen geen probleem is behalve de ski’s dan? Die moeten op het dak of trekhaak, anders ga je tekort hebben aan 1 zitplaats.. Ben zelf tijdens men testrit de auto vol gaan steken thuis en kreeg er verbazingwekkend veel in. Ter referentie, wij gingen vroeger in een skoda octavia break met 5 volwassenen op skireis en dat lukte perfect (op het oncomfortabele achterbankje na dan).

Bedankt voor je berichtje.
Dat het past dat geloof ik ook wel. Het gaat meer om de totaal aantal kilo's die je kan meenemen.
Met mijn huidige auto mag ik 800 kg meenemen. Massa rijklaar 1700kg, max massa 2510kg.
Ik weet niet wat de gewichten vd model y rwd en lr zijn.
Koning Google gaf ook niet een eenduidig antwoord.
 
Bedankt voor je berichtje.
Dat het past dat geloof ik ook wel. Het gaat meer om de totaal aantal kilo's die je kan meenemen.
Met mijn huidige auto mag ik 800 kg meenemen. Massa rijklaar 1700kg, max massa 2510kg.
Ik weet niet wat de gewichten vd model y rwd en lr zijn.
Koning Google gaf ook niet een eenduidig antwoord.
Volgens mijn inschrijvingsbewijs MTM 2619kg en rijklaar 2054kg

46DF680F-5B2C-43C0-B949-190C3FE7AD69.jpeg
 
Wind? Batterij niet voorverwarmd?
Genoemde cijfers zijn wel extreem hoog,
Maar toen het hier onder het vriespunt ging, zat ik toch ook op 230 Wh/km op een rit van 75 km aan 125km/u.
Op langere ritten krijg je dat gemiddelde daarna weer wat naar beneden, omdat de batterij na ongeveer 45 minuten op temperatuur komt en dus geen energie meer vraagt om te verwarmen en zelfs met een beter rendement zijn energie vrijgeeft.
Vandaag weer gereden: 286 kilometer in 2 uur 50 minuten (netto 2 uur 44 vanwege een korte pitstop). Verbruik: 207Wh/km.

Koude batterij, gemiddelde temperatuur 2C, wind uit Oost of NoordOost.
 
Vandaag weer gereden: 286 kilometer in 2 uur 50 minuten (netto 2 uur 44 vanwege een korte pitstop). Verbruik: 207Wh/km.

Koude batterij, gemiddelde temperatuur 2C, wind uit Oost of NoordOost.
Ligt in lijn met mijn rit van 76km en 230Wh/km. Na die afstand is de batterij opgewarmd en begint het verbruik sterk te dalen.
Is ook veel trager dan mijn 125 km/u.
 
Back in line for model Y. goedkoper gemaakt door Tesla en door mij (geen FSD) mezelf getrakteerd op de mooiste kleur ooit voor een Tesla.
(toelichting: ik had eerder dezelfde configuratie plus FSD, maar ben toch gewisseld naar model 3, vanwege kosten en range. Maar nu de kleur er al een tijdje is en de prijs bijna 20%lager…, f..k more range… )