Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Met uit het zicht bedoel ik dat het niet zichtbaar is van buitenaf, dus echt tot de hoedenplank. De waardes die Tesla opgeeft is de totale ruimte, ver boven de hoedenplank.
Toch zal die 30% die Eelcob vermeldt er heel dicht bij zitten.

Ik had een M3 en rijd nu met een MYP. Er is naar mijn gevoel een beperkt verschil qua diepte en breedte, maar het verschil in de hoogte is opmerkelijk. Ook indien rekening gehouden wordt met de opvouwbare hoedenplank. Vergelijk dan de hoogte van die frigoboxen (10,x inch tegenover 14,x inch) die een 40% verschil opleveren en je kan concluderen dat 30% niet overdreven is.
 
Ik weet het niet als dit the juiste forum is voor mijn vraag.

Ik heb de Model Y RWD. De maat van mijn huidige zomerbad is 255/45 R19.

Kan ik een andere band in dit maat gebruiken? 255/50 R19 ?
Het zou misschien kunnen maar de handleiding geeft dit niet aan. Waarom zou je dat dan willen doen?
Lijkt mij de 5mm extra wang in de banden niet waard. Geen idee wat dat gaat doen met het rijgedrag van de auto.

1691055863489.png
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Met uit het zicht bedoel ik dat het niet zichtbaar is van buitenaf, dus echt tot de hoedenplank. De waardes die Tesla opgeeft is de totale ruimte, ver boven de hoedenplank.
Voor mijn gevoel heeft de Y minder ruimte tussen vloer en onderkant hoedenplank dan de 3 had.
Koffers die ik wel op z'n kant in de 3 kreeg, stoten nu de hoedenplank omhoog. Overall is er meer ruimte, maar de hoogte is minder.
 
Voor mijn gevoel heeft de Y minder ruimte tussen vloer en onderkant hoedenplank dan de 3 had.
Koffers die ik wel op z'n kant in de 3 kreeg, stoten nu de hoedenplank omhoog. Overall is er meer ruimte, maar de hoogte is minder.
Voordeel is wel dat de hoedeplank los ligt en je dus wat hoger kan stapelen onder de hoedeplank. Dit heeft me afgelopen vakantie wel een goede oplossing geboden om geen inkijk te hebben.
 
Voor mijn gevoel heeft de Y minder ruimte tussen vloer en onderkant hoedenplank dan de 3 had.
Koffers die ik wel op z'n kant in de 3 kreeg, stoten nu de hoedenplank omhoog. Overall is er meer ruimte, maar de hoogte is minder.
Scheelt niet zo veel (regelmatig dezelfde dozen in de Y en de 3).
Met de bank neergeklapt en de geen hoedenplank kan er wel stuk meer in de Y.
De bak onder de vloer is ook groter in de Y.
 
Voor mijn gevoel heeft de Y minder ruimte tussen vloer en onderkant hoedenplank dan de 3 had.
Koffers die ik wel op z'n kant in de 3 kreeg, stoten nu de hoedenplank omhoog. Overall is er meer ruimte, maar de hoogte is minder.
Ik heb de hoedeplank er meteen uit onze model y gehaad. Dat ding is gewoon heel onhandig en je verliest er inderdaad wat ruimte onder.
We hebben even met een model 3 rondgereden (loaner) en ik had die koffer wel wat kleiner ingeschat, maar ik vond deze echt niet handig door de kleine opening. Voor ons is het niet alleen de liters die tellen maar ook het gebruiksgemak van de kofferruimte. Die ligt bij de model Y gewoon een stuk hoger.
 
Ik heb de hoedeplank er meteen uit onze model y gehaad. Dat ding is gewoon heel onhandig en je verliest er inderdaad wat ruimte onder.
Dan moet je echt eens langer oefenen. Ik vind de plank superhandig nu.
Als ze in de weg zit kan je ze perfect achter de achterzetel laten doorzakken, zodat ze bijna geen ruimte inneemt.
Als ze er op ligt, scheelt het ook in akoestiek.
 
Dan moet je echt eens langer oefenen. Ik vind de plank superhandig nu.
Als ze in de weg zit kan je ze perfect achter de achterzetel laten doorzakken, zodat ze bijna geen ruimte inneemt.
Als ze er op ligt, scheelt het ook in akoestiek.
In onze skoda rolt dit automatisch op en die werkt wel echt een stuk handiger. Ik zal misschien nog eens een paar keer moeten oefenen dan.
Akoestisch merk ik niet meteen een groot verschil maar wij rijden ook amper op de snelweg.
 
Nee, de Model S plank vouwt halverwege dubbel. Dat kan in de Model Y niet. Daar vouwt hij op 1/6e en 1/3e ofzo. Dat doe je door horizontaal te duwen. Nog harder duwen zorgt ervoor dat de hoedeplank achter de stoelen valt. Prima oplossing als je er eenmaal aan gewend bent.
 
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik mijn Model Y op mogen halen. Een RWD. Ben er erg blij mee. Echt wel een stap voorwaarts na 4 jaar in een model 3 LR.
Het viel mij net op, toen ik op de passagiersstoel zat, dat die stoel smaller aanvoelt dan de bestuurdersstoel en dat er geen bediening is voor de lendesteun. Is het dan toch niet helemaal een premium interieur, of heeft een LR dit ook niet? En zijn er nog meer verschillen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
IMG_5637.JPG

(oh, voor de oplettende kijker; de wieldoppen zitten verkeerd om :cool: is meteen na het nemen van de foto aangepast.)
 
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik mijn Model Y op mogen halen. Een RWD. Ben er erg blij mee. Echt wel een stap voorwaarts na 4 jaar in een model 3 LR.
Het viel mij net op, toen ik op de passagiersstoel zat, dat die stoel smaller aanvoelt dan de bestuurdersstoel en dat er geen bediening is voor de lendesteun. Is het dan toch niet helemaal een premium interieur, of heeft een LR dit ook niet? En zijn er nog meer verschillen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.View attachment 962219
(oh, voor de oplettende kijker; de wieldoppen zitten verkeerd om :cool: is meteen na het nemen van de foto aangepast.)

Elon heeft de bijrijders lende steun eruit gehaald omdat deze te weinig gebruikt werd. Hierdoor de auto goedkoper kon maken.
 
  • Like
Reactions: RLX68