Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat klopt. de andere sproeiertjes zitten in de verdikking centraal op de wisser. misschien is er bij de rechtse wisser een kleine verstopping in de nozzle waardoor het minder goed sproeit. De linkse is aanzienlijk groter en kan wel extra vloeistof gebruiken.
Check 👍🏼
Wel vreemd dat ze er voor hebben gekozen om die puist alleen op de bestuurderskant te plaatsen. Wel weer goed dat hij uit het zicht is als ze in rust staan. 😄
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
en dan kom je er op de 'grote' weg achter dat je koplampen vol met sneeuw/ijs zitten
Die neem je toch gewoon mee als je een rondje doet om de laag sneeuw van het dak, de kleppen en de ramen te vegen?

Of laat je dat ook liggen om dat ofwel over je medeweggebruikers uit te strooien ofwel jezelf het zicht te ontnemen als je dak leegschuift op je voorraam?
 
Die neem je toch gewoon mee als je een rondje doet om de laag sneeuw van het dak, de kleppen en de ramen te vegen?

Of laat je dat ook liggen om dat ofwel over je medeweggebruikers uit te strooien ofwel jezelf het zicht te ontnemen als je dak leegschuift op je voorraam?
Ga jij serieus je hele dak schoonvegen? We leven niet in Chicago, het gaat om 1 cm sneeuw ofzo, relax.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Blackbelt
Ga jij serieus je hele dak schoonvegen? We leven niet in Chicago, het gaat om 1 cm sneeuw ofzo, relax.
Ik heb er vanmorgen 5 cm vanaf geveegd. Ik ga dat echt niet laten liggen. Jij wel? Lekker als dat bij het remmen over je voorruit schuift...
 

Attachments

  • Screenshot 2024-01-17 at 00.43.06.png
    Screenshot 2024-01-17 at 00.43.06.png
    363.7 KB · Views: 28
  • Like
Reactions: Hbrink and Pascal-R
Ik heb er vanmorgen 5 cm vanaf geveegd. Ik ga dat echt niet laten liggen. Jij wel? Lekker als dat bij het remmen over je voorruit schuift...
Ik gebruik voorverwarmen, dan is het gesmolten als ik in de auto stap.

Dus ja, ik ben het ook wel eens vergeten, die koplampen (gelukkig staat de auto meestentijds gewoon in de garage, dus dan heb je sowieso nergens last van).
 
  • Like
Reactions: OttoR and LaurensH
Ik gebruik voorverwarmen, dan is het gesmolten als ik in de auto stap.
Ik had hem ook voorverwarmd en zelfs nog tien minuten op de ontdooistand, wat me een heerlijk warm interieur en redelijk schone ramen opleverde. Helaas was de sneeuw van het dak, trunk en frunk nog niet verdwenen. Die heb ik dus met mijn sneeuwbezempje even verwijderd. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je auto even sneeuwvrij maakt voor je vertrekt, maar als ik zo om me heen kijk denkt helaas niet iedereen er zo over.

Maar goed, dit wordt wel een beetje off-topic zo. On-topic is hooguit dat ook een Tesla niks kan doen tegen een dikke sneeuwlaag op de auto. Geeft niet, hij was verder wel heerlijk warm.
Screenshot 2024-01-17 at 10.12.00.png
 
Weer een prijsverlaging van Model Y, RWD nu €43,9k net zo duur als M3 en LR is zelfs goedkoper.
Tegenvallende vraag in aanloop naar Juniper?
Niet alleen de RWD maar ook de AWD hebben ze in prijs verlaagd. Ze hebben de LR €4.000,- goedkoper gemaakt (van €54993 naar 50993). Alleen nu moet je wel weer €1.300,- betalen voor zwarte lak. Dus netto is een zwarte AWD €2.700,- goedkoper geworden.
 
Kan je aub een screenshot van de equalizer settings delen?
Zeker, hierbij!
Context, mijn muzieksmaak is best breed. Van klassiek, blues, bluegrass, jazz en indie bandjes tot psytrance, goa, elektronica, hardstyle en hardcore. M.a.w, het is altijd even pielen met de equalizer settings om soort one size fits all te vinden. Jammer dat je geen custom profielen op kan slaan zodat je het toe kan spitsen op muzieksoort.

Maar met deze settings ben ik nu tevreden al zal ik op den duur nog wel wat finetunen naarmate ik meer met het systeem heb beluisterd.

Opmerking, ik vond de bas (niet subwoofer) best zacht en hoog te prominent aanwezig in de standaard instelling. Vandaar mijn bass heavy lijkende curve. Sub vond ik dan weer wat te sterk dus die heb ik wat verlaagd.

Daarnaast vind ik de immersie setting op ‘standaard’ een goede balans tussen soundstage en bronmateriaal zoals het bedoeld. Eén tikje lager klinkt natuurlijker maar dan mis ik net weer een stukje soundstage (die de Y vanwege z’n binnenruimte wel kan gebruiken).
 

Attachments

  • IMG_3702.jpeg
    IMG_3702.jpeg
    171.8 KB · Views: 17
Weer een prijsverlaging: vanaf nu Model Y RWD voor 42.999eur...
En de long-range is nu zelfs verlaagd naar €50.993. Ik zag wel dat zwart nu weer €1.300 meerprijs is (volgens mij was die tijdelijk dezelfde prijs als wit).

De Model Y long-range is nu 1000 euro goedkoper dan de Model 3 long-range. Dat is niet te verdedigen vind ik, dus ben benieuwd wanneer de Model 3 er achter aan gaat. Ik vond bij de oude prijsstelling het al lastig, maar nu is het helemaal scheef. We wachten dus maar weer even met het bestellen van de Model 3 (ben ook benieuwd naar de performance/plaid). Heb gelukkig geen haast...
 
  • Like
Reactions: Powergerry
En de long-range is nu zelfs verlaagd naar €50.993. Ik zag wel dat zwart nu weer €1.300 meerprijs is (volgens mij was die tijdelijk dezelfde prijs als wit).

De Model Y long-range is nu 1000 euro goedkoper dan de Model 3 long-range. Dat is niet te verdedigen vind ik, dus ben benieuwd wanneer de Model 3 er achter aan gaat. Ik vond bij de oude prijsstelling het al lastig, maar nu is het helemaal scheef. We wachten dus maar weer even met het bestellen van de Model 3 (ben ook benieuwd naar de performance/plaid). Heb gelukkig geen haast...

Ook de performance is goedkoper geworden. Weer € 3.000 minder.

Prima verder. Koop ik straks voor nog minder de opvolger. ;)